کد خبر : 1163
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
144 views

فشار شیوع کرونا اجرای محدودیت‌ها را در قائمشهر اجباری کرد

فشار شیوع کرونا اجرای محدودیت‌ها را در قائمشهر اجباری کرد

تداوم روند افزایشی شیوع کرونا و بحرانی شدن شرایط در قائمشهر سبب شد تا سرانجام ستاد مقابله با کرونای شهرستان وضعیت فوق‌العاده در این منطقه اعلام و بعضی محدودیت‌های سختگیرانه را اجرا کند. به گزارش تیتر شمال؛ قائمشهر به عنوان چهارمین شهرستان بزرگ مازندران طبق ارزیابی سامانه ماسک از یازدهم تیر ماه در وضعیت قرمز

تداوم روند افزایشی شیوع کرونا و بحرانی شدن شرایط در قائمشهر سبب شد تا سرانجام ستاد مقابله با کرونای شهرستان وضعیت فوق‌العاده در این منطقه اعلام و بعضی محدودیت‌های سختگیرانه را اجرا کند.

به گزارش تیتر شمال؛ قائمشهر به عنوان چهارمین شهرستان بزرگ مازندران طبق ارزیابی سامانه ماسک از یازدهم تیر ماه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت ولی به خاطر کاهش تاب آوری مردم و اصناف، محدودیت های کرونایی شرایط قرمز در  این شهرستان به صورت ناقص به اجرا گذاشته شده بود.

خبرنگار ایرنا که طی چند هفته گذشته پیگیر چرایی عدم اجرای محدودیت های شرایط قرمز در قائمشهر بود با این پاسخ مسئولان مواجه شد که « به دلیل خستگی مردم و ضرورت تامین معیشت و اقتصاد کسبه و بازاریان امکان اجرای کامل محدودیت های شرایط قرمز وجود ندارد » ، ولی از دیروز ستاد مقابله با کرونای شهرستان تصمیم به اجرای سفت و سخت بعضی محدودیت ها گرفته است.

طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، در شرایط قرمز کرونایی بجز مشاغل سطح یک که نیازهای اولیه زندگی شهروندان را تامین می کنند مانند نانوایی ، قصابی ، سوپرمارکت و غیره ، فعالیت مشاغل سایر سطوح چهارگانه ممنوع است و مبادی ورودی و خروجی شهرستان هم بر روی ورود خودروهای غیربومی و خروج خودروهای بومی بسته می شود.

 طی ۲۵ روز گذشته هیچ یک از محدودیت های شرایط قرمز کرونایی در قائمشهر به اجرا گذاشته نشد ولی اکنون فرماندار این شهرستان می گوید که بازارهای هفتگی و روز به مدت ۱۰ روز تعطیل  شده است.

یحیی یوسف پور به خبرنگار ایرنا گفت : متاسفانه شرایط کشور، استان و این شهرستان در موج پنجم کرونا بسیار حاد است و تا زمانی که مردم، صنوف و حتی مسئولین رعایت نکنند ما نمی توانیم از این شرایط خارج شویم.

وی از تشکیل گروه های متعدد بازرسی در سطح این شهرستان خبر داد و افزود : در اجرای پروتکل های بهداشتی این گروه به صورت سختگیرانه در سطح بازار و شهر در حال فعالیت می باشند و با واحدهای صنفی که این محدودیت ها را اعمال نکنند برخورد می کنند و محل کسب و کار متخلفان به مدت ۲ هفته پلمپ خواهد شد.

یوسف پور از بستن بازارهای روز و دستفروشان در این شهرستان به مدت ۱۰ روز خبر داد و گفت : شرایط بستری در شهرستان قائمشهر بسیار وخیم است ، بنا بر این با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و اصناف و همچنین جلوگیری از دورهمی های خانوادگی و برگزار نشدن مراسم جمعی ، می توانیم از این وضعیت خارج شویم.

وی در خصوص سرعت گرفتن تزریق واکسن کرونا در این شهرستان هم گفت : با هماهنگی صورت گرفته میان سپاه و بسیج ، فضای حسینیه ثارالله قائمشهر را مهیا می کنیم تا بتوانیم در سرعت بخشیدن به تزریق واکسیناسیون قائمشهری ها کمک کنیم.

شرایط قائمشهر از قرمز هم بدتر است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در موج پنجم کرونا این شهرستان در بستری بیماران کرونایی رکورد زده است، گفت : در حال حاضر ۲۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان رازی و ولیعصر بستری هستند.

دکتر محمد گران با اظهار این که روز یکشنبه ۲۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های این شهرستان بستری بودند ، افزود : روز گذشته ۶۰ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان های این شهرستان بستری شدند و هم اکنون تعداد مراجعات سرپایی به بیمارستان ها هم از مرز ۹۰۰ نفر گذشته است.

وی با اعلام این که به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت ها ، قائمشهر از وضعیت قرمز به سمت سیاهی می رود، بیان کرد: برای رسیدن به حالت مطلوب باید به مدت ۲ هفته ادارت، اصناف، باشگاه ها و مشاغل غیر از سطح یک در این شهرستان را تعطیل کنند، تا بتوانیم از این وضعیت خارج شویم.

درخواست برای بیمارستان صحرایی 

رئیس شبکه بهداشت قائمشهر از ارسال درخواست رئیس علوم پزشکی مازندران برای فرماندهی سپاه استان جهت ایجاد بیمارستان یکصد تخت خوابی صحرایی در چهار شهرستان استان خبر داد و گفت که شهرستان قائمشهر یکی از چهار شهرستانی است که درخواست راه اندازی بیمارستان صحرایی داده ایم.

وی با بیان اینکه طبق آمار رسمی در سطح استان ۶۰ درصد مردم از ماسک استفاده می کنند، افزود : متاسفانه در شهرستان قائمشهر کمتر از ۴۰ درصد مردم از ماسک استفاده می کنند.

دکتر گران گفت : در موج اول تا چهارم و طبق نمودار هیچ گاه میزان بستری شدگان به مدت حدود یک ماه به صورت متوالی صعودی نبود درحالی که در موج پنجم ما شاهدیم که از ۲۵ روز پیش تاکنون همچنان روند بستری افزایشی است و چشم اندازی برای کاهش نمی بینیم .

رئیس شبکه بهداشت شهرستان قائمشهر در پایان میزان تزریق واکسن در این شهرستان را ۵۲ هزار و ۹۴۷ نفر اعلام کرد و گفت که از این میزان ۴۱ هزار و ۹۱۵ نفر برای نوبت اول و ۱۱ هزار و ۳۲ نفر برای نوبت دوم بوده است./ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.