کد خبر : 1206
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
163 views

المپیک توکیو| قدِ آسمان‌خراش‌های ایرانی از یانکی‌ها کوتاه‌تر بود/ شمشیر سابریست‌ها به قلب مدال نرسید!

المپیک توکیو| قدِ آسمان‌خراش‌های ایرانی از یانکی‌ها کوتاه‌تر بود/ شمشیر سابریست‌ها به قلب مدال نرسید!

ششمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با پیگیری رقابت‌های ورزشکاران کاروان ستارگان ایران‌زمین در حال برگزاری‌ست. به گزارش تیتر شمال؛ ششمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از بامداد امروز چهارشنبه ۶ تیرماه به‌وقت ایران آغاز شد. نزدیک به نیمی از اعضای کاروان ایران یعنی ۳۲ نفر از ورزشکاران به میدان خواهند رفت و

ششمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با پیگیری رقابت‌های ورزشکاران کاروان ستارگان ایران‌زمین در حال برگزاری‌ست.

به گزارش تیتر شمال؛ ششمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از بامداد امروز چهارشنبه ۶ تیرماه به‌وقت ایران آغاز شد. نزدیک به نیمی از اعضای کاروان ایران یعنی ۳۲ نفر از ورزشکاران به میدان خواهند رفت و باید در ۷ رشته ورزشی برابر حریفان قرار بگیرند. روز شلوغ کاروان ستارگان ایران‌زمین در دهکده ساحلی رویداد المپیک با پیگیری مبارزات نمایندگان ورزش کشورمان در ۷ رشته والیبال، بدمینتون، شمشیربازی، بسکتبال، دوچرخه‌سواری، تیراندازی با کمان و بوکس به سرانجام خواهد رسید.   شکست ناباورانه بلندقامتان والیبال مقابل کانادا   تیم ملی والیبال کشورمان در سومین دیدار خود از گروه A و از ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه صبح مقابل کانادا به میدان رفت که درنهایت این تقابل با شکست عجیب ۳ بر صفر شاگردان ولادیمیر آلکنو خاتمه یافت.   تیم کشورمان در ست اول با ترکیب میثم صالحی، سیدمحمدموسوی، سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، علی‌اصغر مجرد، امیر غفور و همچنین حضور مهدی مرندی به عنوان لیبرو راهی میدان شد و با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ شکست خورد. در ست دوم نمایش بهتری از شاگردان ولادیمیر آلکنو مشاهده شد. در حالی که ایران توانسته بود بازی برابری را به نمایش بگذارد، اما کانادا در امتیازات پایانی این ست عملکرد بهتری داشت و ۲۵ بر ۲۰ به برتری دست یافت تا نتیجه ۲ بر صفر شود. تیم کانادا که پس از ۲ شکست، با توپ پر برای جبران آمده بود، در حمله و دفاع روی تور، عملکرد بهتری نسبت به تیم ایران داشت. تیم ایران در حالی ست سوم را هم به حریف خود واگذار کرد که در صورت پیروزی،‌ صعود خود را به مرحله یک چهارم نهایی به عنوان نخستین تیم، تثبیت می‌کرد. تیم ایران اگرچه در دریافت اول، تیم برتر میدان بود اما در توپگیری به خوبی حریف نبود. نتیجه ست سوم این بازی هم ۲۵ بر ۲۲ به سود کانادا بود. تیم ایران در پایان این بازی، ۳۳ امتیاز از حمله، ۵ امتیاز از دفاع روی تور، ۶ پوئن سرویس و ۱۴ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد. بازیکنان کانادا هم ۴۰ امتیاز از حمله،‌ ۱۰ امتیاز از دفاع روی تور، ۴ امتیاز سرویس و ۲۱ امتیاز از اشتباهات ایران کسب کردند.  

  تیم ملی ایران در بازی چهارم خود در المپیک ۲۰۲۰ توکیو از ساعت ۱۵:۱۰ جمعه ۸ مرداد به مصاف ایتالیا می‌رود.   امیر غفور و میلاد عبادی‌پور در این بازی به ترتیب ۱۳ و ۱۲ امتیاز برای تیم کشورمان کسب کردند. گوردون پرین نیز ۱۶ امتیاز برای کانادا به دست آورد. تیم ایران پس از این بازی از دو پیروزی و یک شکست، همچنان پنج امتیازی باقی ماند.   پایان کار بانوی تاریخ‌ساز راکت‌به‌دست با شکست مقابل پدیده چینی   ثریا آقایی نماینده بدمینتون کشورمان در دو ست پیاپی با نتایج ۲۱ بر ۱۱ و ۲۱ بر ۳ برابر حریف خود از چین و رنکینگ ۹ جهان شکست خورد و دور رقابت‌های از المپیک ۲۰۲۰ کنار رفت. آقایی اولین پیروزی بدمینتون کشورمان در تاریخ المپیک را به ثبت رسانده است.  

دست سابریست‌ها از مدال کوتاه ماند   تیم ملی سابر شمشیربازی کشورمان از ساعت ۶:۵۵ در نخستین دیدار به مصاف تیم ایتالیا رفت. تیم کشورمان در این رقابت که برای صعود به جمع ۴ تیم برتر تلاش می‌کرد، با ترکیب محمد رهبری، علی پاکدامن و مجتبی عابدینی برابر حریف قرار گرفت و با نتیجه نزدیک ۴۵ بر ۴۴ شکست خورد و از صعود به نیمه نهایی باز ماند.   محمد رهبری در مبارزه اول ۵ بر صفر شکست خورد، علی پاکدامن در مبارزه دوم ۱۰ بر ۴ به پیروزی رسید، مجتبی عابدینی در مبارزه سوم ۶ بر ۲ شکست خورد، محمد رهبری در مبارزه چهارم ۷ بر ۵ پیروز شد، مجتبی عابدینی در مبارزه پنجم ۵ بر ۵ به تساوی رسید، علی پاکدامن در مبارزه ششم ۵ بر ۱ شکست خورد، مجتبی عابدینی در مبارزه هفتم ۵ بر ۵ به تساوی رسید، محمد رهبری در مبارزه هشتم ۵ بر ۳ شکست خورد و علی پاکدامن در مبارزه نهم ۵ بر ۱۱ به پیروزی رسید.  

  در جریان رقابت تیم ملی شمشیربازی سابر کشورمان با سابریست‌های ایتالیایی، سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک به همراه فضل‌الله باقریزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی و نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک و هم‌چنین جمعی از اعضای هیأت اجرایی در سالن محل رقابت حضور یافت. بهداد سلیمی، قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن در رشته وزنه‌برداری و عضو کادر اجرایی کمیته ملی المپیک نیز با حضور در سالن مذکور به تشویق شاگردان پیمان فخری پرداخت.   آمریکا مقابل سابر ایران زانو زد   تیم شمشیربازی سابر کشورمان متشکل از مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی در مرحله رده بندی با نتیجه ۴۵ بر ۳۶ مقابل آمریکا به برتری رسید و برای رتبه پنجمی و ششمی به مصاف مصر خواهد رفت.   سابریست‌ها به ششمی رسیدند   تیم ملی شمشیربازی سابر ایران پس از اینکه برابر ایتالیا شکست خورد، و شانس کسب مدال را از دست، برای کسب مقام پنجم به رقابت پرداخت. ابتدا آمریکا را شکست داد سپس برابر مصر قرار گرفت که این دیدار با نتیجه ۴۵ بر۲۴ به سود مصر پایان یافت. به این ترتیب تیم ایران مقام ششم را در المپیک توکیو کسب کرد. محمد فتوحی، محمد رهبری و علی پاکدامن ترکیب تیم ایران در دیدار برابر مصر را تشکیل دادند. تیم‌های ایتالیا و کره جنوبی برای کسب مدال طلا و تیم‌های مجارستان و آلمان برای مدال برنز رقابت خواهند کرد.  

دیوار بسکتبال ایران کوتاه بود   تیم ملی بسکتبال کشورمان در دومین بازی خود در المپیک توکیو از ساعت ۹:۱۰ به وقت تهران به مصاف آمریکا، قهرمان دوره قبل رفت و ۱۲۰ بر ۶۶ نتیجه را واگذار کرد. در این بازی که در سالن سایتاما سوپر آره‌نا برگزار شد،‌ شاگردان مهران شاهین‌طبع مقابل پرافتخارترین تیم دنیا در هر ۴ کوارتر با نتایج (۲۸ بر ۱۲)، (۳۲ بر ۱۸) (۲۲ بر۱۳) و (۳۸ بر ۲۳)  واگذار کردند. این دو تیم پیش از این یک بار در جام جهانی ۲۰۱۰ در ترکیه به مصاف هم رفته بودند که برتری در آن مسابقه با آمریکا بود.   تمام ۱۲ بازیکن هر دو تیم در این بازی به میدان رفتند که در تیم ایران حامد حدادی، نوید رضایی‌فر، و محمد جمشیدی امتیازات خود را دورقمی کردند و حامد حدادی با ۱۵ امتیاز بیشترین امتیاز را برای ایران گرفت. محمد جمشیدی ۱۴ و نوید رضایی‌فر نیز ۱۲ امتیاز داشتند. ملی پوشان کشورمان که دیدار اول را هم به چک واگذار کرده بودند، در آخرین بازی دور گروهی روز شنبه ساعت ۵:۳۰ مقابل فرانسه صف آرایی می‌کنند و آمریکا هم با چک روبرو می‌شود.  

حدادی، ستاره مصدوم ایران   *از دیدار ایران و بسکتبال خبرنگاران و عکاسان زیادی استقبال کرده بودند که یکی از دلایل این موضوع، جذابیت و محبوبیت این رشته در المپیک است؛ ضمن اینکه حضور ستارگان NBA در تیم ملی آمریکا یکی دیگر از عوامل این استقبال از سوی رسانه‌های مختلف خارجی بود.  *تیم ملی بسکتبال آمریکا زودتر از ملی پوشان کشورمان در زمین حاضر شد و به دلیل دیرتر آمدن تیم ایران، داور از بازیکنان خواست وارد زمین شوند. در کوارتر دوم حامد حدادی دچار مصدومیت شد اما به کارش ادامه داد. سینا واحدی جوان‌ترین بازیکن کشورمان در این بازی بود که ۲۱ سال سن دارد. *ژاپنی‌ها همچون بازی فرانسه و آمریکا در بازی امروز هم از ربات خود رونمایی کردند و این ربات ابتدا برای حاضرین در سالن دست تکان داد و سپس ۳ توپ به سمت حلقه شوت کرد.  

حذف قابل پیش‌بینی توریست کمان‌دار   میلاد وزیری در مرحله اول رشته تیراندازی با کمان مقابل بردی الیسون از آمریکا، دارای رنکینگ اول جهان با نتیجه ۶-۰ شکست خورد و از صعود به مرحله یک شانزدهم نهایی ناکام ماند. وزیری در مرحله تعیین رنکینگ هم که چند روز قبل برگزار شد، بین ۶۴ کماندار در جایگاه ۶۳ قرار گرفت تا در مرحله حذفی به مصاف کماندار آمریکایی که دوم شده بود، برود.  

تکرار ناکامی رکاب‌زن کاروان ایران   مسابقه دوچرخه‌سواری در ماده تایم تریل انفرادی با حضور ۳۹ دوچرخه‌سوار در سه گروه ۱۳ نفره از کشورهای مختلف برگزار شد که طی آن سعید صفرزاده در جایگاه ۳۵ ایستاد و دوچرخه‌سواری از اسپانیا هم به خط پایان نرسید. ماده تایم تریل انفرادی مسابقات المپیک توکیو در مسیر ۴۳ کیلومتری با صعود ۸۰۰ متری برگزار شد که در این ماده دوچرخه‌سوار اسلوونی اول شد و دوچرخه‌سوارانی از کشورهای هلند و استرالیا نقره و برنز گرفتند. پیش از این و در ماده جاده که در مسیری ۲۳۴ کیلومتری با صعود ۵ هزار متری برگزار شد، سعید صفرزاده نتوانست به خط پایان برسد. صفرزاده تا کیلومتر ۱۳۰ رکاب زد اما در نهایت به دلیل فاصله زیاد از دسته اصلی بر طبق قانون داوری از ادامه مسابقه بازماند.  

حذف بوکسور ایرانی با تصمیم داور   دانیال شه‌بخش بوکسور وزن ۵۷ کیلوگرم کشورمان در دومین دیدار خود در المپیک توکیو به مصاف آلوارز قهرمان جهان از کوبا رفت. در این دیدار بوکسور کوبایی راند اول را پیروز شد اما در راند دوم شه‌بخش میدان‌دار بود و ضربات خوبی به صورت حریف وارد کرد اما متاسفانه زخم پیشانی دانیال مجددا سر باز کرد و داور وسط دستور داد تا این دیدار دیگر ادامه پیدا نکند.   به این‌دلیل شه‌بخش که راند دوم‌ را بسیار خوب شروع کرده بود تنها به دلیل مصدومیت بازنده اعلام شد‌. بدین ترتیب پرونده تیم بوکس ایران متشکل از شاهین موسوی و دانیال شه‌بخش در المپیک توکیو بدون کسب مدال و با بدشانسی بسته شد.  

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

  انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.