کد خبر : 1203
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
267 views

اعتراض انجمن‌های سواری‌رانی مازندران به افزایش چندبرابری صورتحساب مسافر/نادیده گرفتن شرکت‌ها و رانندگان در یک تصمیم غیرکارشناسی!

اعتراض انجمن‌های سواری‌رانی مازندران به افزایش چندبرابری صورتحساب مسافر/نادیده گرفتن شرکت‌ها و رانندگان در یک تصمیم غیرکارشناسی!

افزایش چند برابری، غیرمنتظره و غیرکارشناسی صورتحساب مسافر شدیداً مورد اعتراض تمامی انجمن‌های صنفی رانندگان مازندران و تمامی شرکت‌ها و رانندگان سواری رانی تابعه قرار گرفته است؛ این در حالی است که هیچ‌کسی پاسخگو نیست! به گزارش تیتر شمال و به نقل از مازند اصناف؛ رمضان بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما از افزایش چند

افزایش چند برابری، غیرمنتظره و غیرکارشناسی صورتحساب مسافر شدیداً مورد اعتراض تمامی انجمن‌های صنفی رانندگان مازندران و تمامی شرکت‌ها و رانندگان سواری رانی تابعه قرار گرفته است؛ این در حالی است که هیچ‌کسی پاسخگو نیست!

به گزارش تیتر شمال و به نقل از مازند اصناف؛ رمضان بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما از افزایش چند برابری، غیرمنتظره و غیرکارشناسی صورتحساب مسافر شرکت‌های سواری‌رانی بین شهری کشور خبر داد.

وی افزود: این تصمیم که از سوی هیئت دولت صورت گرفته است، شدیداً مورد اعتراض تمامی انجمن‌های صنفی رانندگان کل کشور و تمامی شرکت‌های سواری رانی تابعه است.

رئیس انجمن صنفی رانندگان خودروهای مسافربری حمل‌ونقل عمومی مازندران، خاطرنشان کرد: در حالی که تا پیش از این انجمن‌های استانی، هر برگه صورتحساب را از بانک دانه‌ای 250 تومان خریداری می‌کردند، اما طی روزهای اخیر این نرخ به هر برگه 3 هزار و 500 تومان افزایش یافته است.

بابایی اعلام کرد: ما نامه اعتراض خود را به تمامی ارگان‌های متولی و مرتبط ارسال کردیم اما متاسفانه هیچ‌کسی پاسخگو نیست.

وی تصریح کرد: در حالیکه ماشین‌های بین المللی هم همین صورتحسابی را می‌گیرد که خودروهای فعال در سواری رانی‌های بین شهری می‌گیرند؛ این در حالی است که یک خودرو سنگین درآمدش به هیچ عنوان با یک خودروی حالا با 3 مسافر قابل مقایسه نیست.

رئیس انجمن صنفی رانندگان خودروهای مسافربری حمل‌ونقل عمومی مازندران، اضافه کرد: سازمان پایانه و حمل‌ونقل استان نیز پاسخ قانع کننده‌ای به ما نداد و عنوان می‌کند که تصمیمی است که از سوی هیئت دولت گرفته شده است.

بابایی متذکر شد: بنظر شما اینکه یک تریلی بین المللی هم یک صورتحساب 4 هزار تومانی بخرد و خودروی سواری رانی بین شهری مثلا بابلسر با 40 هزار تومان کرایه هم صورتحساب 4 هزار تومانی بخرد، انصاف است؟ این نشان می‌دهد که این تصمیم، کارشناسی شده نیست.

مجتبی قربانی رئیس هیئت مدیره شرکت سواری عقاب رسانی عقاب سیر ساری نیز در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: تصمیم اخیر در خصوص قیمت صورتحساب مسافری، تمامی شرکت‌های سواری رانی و رانندگان تحت پوشش این شرکت‌ها را شوکه و غافلگیر کرده است.

وی افزود: در حالیکه تاکنون قیمت تمام شده خرید هر برگه صورتحساب از انجمن‌ها حدود 500 تومان بود اما حالا قیمت هر برگه به دانه‌ای 4 هزار تومان رسیده است؛ یعنی افزایش 8 برابری برای خرید هر برگه صورتحساب.

رئیس هیئت مدیره شرکت سواری عقاب رسانی عقاب سیر مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: این افزایش 8 برابری قیمت صورتحساب، فشار مالی مضاعفی را به شرکت‌ها وارد می‌کند؛ چرا که اگر تاکنون با با دو میلیون تومان هر شرکت می‌توانست 4 هزار برگه صورتحساب مسافر بخرد، حالا تنها با همین مبلغ می‌تواند 500 برگه صورتحساب تهیه کند!

قربانی تصریح کرد: اما مسئله مهم‌تر در این ماجرا، فشار مضاعفی است که به رانندگان شاغل در این شرکت‌ها وارد می‌آید، یعنی این امر با افزایش تقریبا دو برابری هزینه هر راننده برای هر سرویس، موجب کاهش درآمد راننده و متعاقبا نارضایتی رانندگان می‌شود؛ چرا که مبلغ کرایه ثابت است و تنها هزینه راننده در این ماجرا بیشتر شده است و مطمئنا این امر، تبعات سوء فراوانی دارد.

وی تاکید کرد: این تصمیم غیرکارشناسانه موجب می‌شود که خیلی از شرکت‌ها و رانندگان برای کنترل میزان درامد و کاهش هزینه‌ها از صدور و خرید صورتحساب خودداری کنند و طبیعتا شاهد چنین اتفاقی در سطح کشور خواهیم بود.

رئیس هیئت مدیره شرکت سواری عقاب رسانی عقاب سیر مرکز مازندران، عنوان کرد: متاسفانه این تصمیم، به جای اینکه در شرایط سخت کرونایی امروز که به مشاغل فراوانی از جمله شرکت‌های سواری رانی و رانندگان تحت پوشش، خسارت ریالی فراوانی را وارد کند، کمکی کند، کار یکرد که این شرکت‌ها به سمت ورشکستگی بروند و خیلی از رانندگان تصمیم به ترک کار بگیرند.

علی نصیری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران نیز در این باره به خبرنگار ما اظهار کرد: این تصمیم اصلا مرتبط با سازمان ما نیست و مربوط به خزانه داری بانک مرکزی کل کشور است.

وی افزود: هیچ ریالی از این مبلغ به حساب سازمان حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نمی‌رود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، خاطرنشان کرد: یک تصمیماتی در خصوص تغییر قیمت صورتحساب‌ها گرفته شده است که ما هم نامه اعتراض زدیم؛ یعنی تمامی انجمن‌ها به ما نامه اعتراض ارسال کردند و ما در حال مکاتبه و پیگیری هستیم.

نصیری ادامه داد: تاکنون هیچ اتفاق خاصی در خصوص این نامه نگاری‌ها و اعتراضات انجمن‌ها و شرکت‌ها، نیفتاده است.

وی متذکر شد: متاسفانه تمبر 250 تومانی صورتحساب‌ها در بانک‌ها، اکنون به هر دانه 3500 تومان رسیده است.

مع الوصف، بنظر می‌رسد تصمیم اخیر دولتی‌ها به جای اینکه درخت خشکیده شرکت‌های سواری رانی را جانی ببخشد، به یکباره تیشه به ریشه آن‌ها زده است و تا تعطیلی و ورشکستگی آن‌ها را نبیند، کوتاه بیا نیست!

انتهای پیام/ »

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 6 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رضا سه شنبه , 2 فروردین 1401 - 18:22

؟ این مملکت قانون نداره یعنی چی اینهمه افزایش قیمت