کد خبر : 1322
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
360 views

اعلام حمایت دستگاه قضا مازندران از فعالان رسانه‌ای/ مسوولان در مقابل انتقادات مراقب گفتار خود باشند

اعلام حمایت دستگاه قضا مازندران از فعالان رسانه‌ای/ مسوولان در مقابل انتقادات مراقب گفتار خود باشند

  به گزارش تیتر شمال؛ محمد کریمی دادستان مرکز استان مازندران  به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر خبرگزاری فارس، اظهار کرد: به دلیل شرایط کرونا و رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی امکان حضور در همه دفاتر رسانه‌ای استان مازندران وجود نداشت و دفتر خبرگزاری فارس را به نمایندگی از همه رسانه‌ها انتخاب کردم و

 

به گزارش تیتر شمال؛ محمد کریمی دادستان مرکز استان مازندران  به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر خبرگزاری فارس، اظهار کرد: به دلیل شرایط کرونا و رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی امکان حضور در همه دفاتر رسانه‌ای استان مازندران وجود نداشت و دفتر خبرگزاری فارس را به نمایندگی از همه رسانه‌ها انتخاب کردم و بر اساس برنامه‌ای که دارم در دفاتر سایر رسانه‌ها بر اساس شرایط و مقتضیات خاص حضور پیدا می‌کنم.

وی با اعلام اینکه بنده معتقد هستم که رسانه‌ها در بحث پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه با فساد همیار خوبی برای دستگاه قضا هستند، افزود: با استفاده از ظرفیت مردمی و همراهی فعالان رسانه‌ای اقدامات مناسبی برای مقابله با تخلفات در استان مازندران انجام شده است.

دادستان مرکز مازندران به مسوولان استانی توصیه کرده است که خبرنگاران را مقابل خودشان فرض نکنند، اگر رسانه‌ها و فعالان خبری موضوعی را پیگیری می‌کنند به جز خبرهای محرمانه که باید سلسله مراتب آن رعایت شود، سایر اخبار لزومی ندارد که به بهانه محرمانه بودن جلو انتشار خبر گرفته شود.

کریمی ادامه داد: برخی مواقع  وقتی خبرنگاران و رسانه‌ها کم کاری‌های ما مسوولان را گوشزد می‌کنند به جای پاسخگویی، مهر محرمانه بودن به پیگیری‌های رسانه‌ای می‌زنیم و این از نظر بنده مورد تایید نیست، رسانه‌ها باید در فضای باز مطالبات واقعی مردم را پیگیری کنند و در عین حال مصالح نظام را در انتشار خبرها رعایت کنند که در استان مازندران ما کمترین مشکل در این حوزه داریم.

وی با اشاره به تاکیدی که رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور بر مسئله شفاف‌سازی دارند، افزود: معتقد هستم که شفافیت جلوی فساد را می‌گیرد و یکی از مواردی که برای جلوگیری از فساد لازم و ضروری است خبرها و گزارشاتی است که رسانه‌ها منتشر می‌کنند.

دادستان مرکز مازندران با اعلام اینکه ما موضوع محرمانه‌ای با مردم نداریم، گفت: البته موارد استثنا وجود دارد و مسوولان و متولیان نباید بحث استثنا را با اصل کنار هم قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها با استقامتی که دارند به رشد و توسعه در جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کنند و مجموعه دستگاه قضا در کنار فعالان رسانه‌ای دلسوز استان مازندران قرار دارد.

کریمی در ارتباط با برخی اظهار نظرهای افرادی که خودشان را مسوول می‌دانند و به کارگیری الفاظ زننده و سخیف که در روزهای اخیر یکی از این موارد در فضای مجازی منتشر شده است، افزود: کسانی که نسبت به انتشار فایل‌های از این دست اقدام کردند با نیت خیر نبوده و اقدام نامناسبی انجام شده است.

دادستان مرکز مازندران اضافه کرد: همه مسوولان باید مراقب گفتار و رفتار خودشان باشند، کسی حق ندارد به بهانه‌ای اینکه روی خودم کنترل ندارم الفاظ نامناسبی را به کار ببرد./فارس

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.