کد خبر : 1415
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
162 views

وفایی‌نژاد: خبازان در اولویت واکسیناسیون گروه‌های پرخطر صنفی قرار گیرند

وفایی‌نژاد: خبازان در اولویت واکسیناسیون گروه‌های پرخطر صنفی قرار گیرند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با تاکید بر قرار گرفتن خبازان در الویت واکسیناسیون گروه‌های پرخطر صنفی، گفت: ضرورت دارد مراجع ذیربط نسبت به تعیین اولویت برای واکسیناسیون نانوایان، کارخانجات آردسازی، حمل و نقل و همچنین همکاران غله اقدام کنند.   به گزارش تیتر شمال؛ عباسعلی وفائی‌نژاد طی گفت‌وگویی با تاکید بر قرار گرفتن

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با تاکید بر قرار گرفتن خبازان در الویت واکسیناسیون گروه‌های پرخطر صنفی، گفت: ضرورت دارد مراجع ذیربط نسبت به تعیین اولویت برای واکسیناسیون نانوایان، کارخانجات آردسازی، حمل و نقل و همچنین همکاران غله اقدام کنند.

 

به گزارش تیتر شمال؛ عباسعلی وفائی‌نژاد طی گفت‌وگویی با تاکید بر قرار گرفتن خبازان در الویت واکسیناسیون گروه‌های پرخطر صنفی، اظهار کرد:از آنجایی که واکسیناسیون مشاغل پر خطر توسط دانشگاه علوم پزشکی آغاز شده است، ضرورت دارد نانوایان که تامین کننده غذای اصلی مردم ‌صورت روزانه هستند در اولویت اول گروه‌های پر خطر قرار گیرند.

وی افزود: با توجه به اینکه خبازان روزانه با مردم ارتباط مستقیم داشته و نان نیز به عنوان یک کالای مهم و استراتژیک محسوب می‌شود که روزانه بر سفره خانوارها قرار دارد، واکسیناسیون نانوایان و خانواده‌های آن‌ها می‌بایست در اولویت گروه‌های پر خطر قرار گیرد.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران، خاطرنشان کرد: زنجیره گندم، آرد و نان که در واقع زنجیره تامین می‌باشند شامل واحدهای کارخانجات آردسازی، حمل و نقل خبازان و همکاران غله می‌بایست در واکسیناسیون این مجموعه مهم به منظور تامین قوت غالب مردم و سلامت شهروندان تسریع صورت پذیرد.

این مسئول تاکید کرد: این اداره کل با توجه به مصوبات قرارگاه ستاد مقابله با کرونا استان با همکاری دستگاه‌های مرتبط در قالب طرح تشدید بازرسی اقدامات برجسته‌ای را در جهت کاهش تسری این بیماری و قطع زنجیره کووید 19 انجام داده است.

وفائی‌نژاد اعلام کرد: همکاران اداره کل غله استان به منظور تامین کالای اساسی از جمله نان که نقش مهمی در سبد خانوار دارد از سال گذشته تاکنون حتی فرصت یک روز استفاده از اجرای طرح‌های دورکاری و یا کاهش ظرفیت نیرو به جهت حجم بالای ماموریت‌های تامین، خرید، فروش و نظارت برخوردار نشدند.

وی همچنین به اقدامات فرهنگی این اداره کل در خصوص مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: توزیع ماسک، استفاده از مواد ضدعفونی کننده، نشانه گذاری رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از کارت خوان، جابجایی پول با پنس یا انبرک و غیره، از مهم‌ترین اقداماتی بود که در ارتقای سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای خبازی داشته است.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با اشاره به مکاتباتی که با دانشگاه علوم پزشکی و معاونت سیاسی امنیتی استان در خصوص واکسیناسیون زنجیره گندم، آرد و نان صورت گرفته است، تصریح کرد: ضرورت دارد مراجع ذیربط نسبت به تعیین اولویت برای واکسیناسیون نانوایان، کارخانجات آردسازی، حمل و نقل و همچنین همکاران غله اقدام کنند تا با کاهش تسری این بیماری منحوس در این خانواده شاهد ارائه مطلوب‌تر ماموریت‌ها و خدمات این زنجیره بر مردم باشیم.

این مسئول متذکر شد: : در حال حاضر نزدیک به 5 هزار واحد خبازی در استان مازندران در حال فعالیت هستند که 3 هزار و 200 واحد سنتی ( یارانه‌ای یک) و یک‌هزار و 800 واحد نیز یارانه‌ای دو هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.