کد خبر : 1403
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
168 views

سهمیه داروی کرونای” فاوی پیراویر” جوابگوی مازندران نیست/مصرف روزانه 7 هزار داروی “رمدسیویر”

سهمیه داروی کرونای” فاوی پیراویر” جوابگوی مازندران نیست/مصرف روزانه 7 هزار داروی “رمدسیویر”

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: وزارت بهداشت داروی فاوی پیراویر را نیز بر اساس نیاز استان ها و سهمیه ای که در نظر گرفته است می دهد که این سهمیه جوابگوی نیاز استان نیست.   به گزارش تیتر شمال؛ محمدرضا شیران در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: وزارت بهداشت داروی فاوی پیراویر را نیز بر اساس نیاز استان ها و سهمیه ای که در نظر گرفته است می دهد که این سهمیه جوابگوی نیاز استان نیست.

 

به گزارش تیتر شمال؛ محمدرضا شیران در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه محموله های سرم از هند و ترکیه وارد کشور شده است، گفت: توزیع سرم نیز از این هفته در استان آغاز و مشکل کمبود سرم حل می شود.

وی افزود: ۶۰ هزار سرم از سهمیه دولتی در حال توزیع در داروخانه های شخصی و شبانه روزی است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: دولت از قبل برای تامین سرم با مشکل مواجه شده و توزیع آن را برای بخش بیمارستانی در نظر گرفته بود.

شیران گفت: مشکل کمبود سرم در بیمارستان های خصوصی و دولتی مازندران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دو نوع دارو پرمصرف رمدسیویر و سرم در بیمارستان ها در حال توزیع است، افزود: در بخش بیمارستانی با تمهیداتی که اندیشیده شد مشکلی در تامین دارو وجود ندارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هفت هزار داروی رمدسیویر روزانه در مازندران مصرف می شود و با توجه به ذخیره ای که در بیمارستان ها بود مشکلی در این بخش وجود ندارد.

شیران افزود : کمبود داروی ضد التهاب « اکتمرا-تمزیوا » نیز مشکل کشوری است و به هر استان سهمیه ای می دهدد که بر اساس همان سهمیه در حال توزیع هستیم.

این مسئول با بیان اینکه داروی” فاوی پیراویر ” نیز در داروخانه ها وجود دارد، گفت: با توجه به شیوع گسترده کرونا در تامین این دارو مشکلاتی بوجود آمده است .

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: وزارت بهداشت این دارو را نیز بر اساس نیاز استان ها و سهمیه ای که در نظر گرفته است می دهد که این سهمیه جوابگوی نیاز استان نیست.

شیران گفت : سهمیه استان برای یک هزار و ۲۰۰ بیمار است اما تعداد بیماران بسیار بیشتر از این سهمیه است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.