کد خبر : 1453
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
169 views

اجرای جدی منع تردد در مبادی ورودی مازندران/ گلایه و نگرانی مردم و رسانه‌ها به‌حق است

اجرای جدی منع تردد در مبادی ورودی مازندران/ گلایه و نگرانی مردم و رسانه‌ها به‌حق است

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه ما گلایه و نگرانی مردم و رسانه‌ها در خصوص ورود حجم پر شمار مسافران در شب گذشته به استان را به حق می‌دانیم؛ گفت: باید بپذیریم که شب گذشته جزو زمان منع تردد نبوده است، ما هم حجم ورودی مسافران را رد نمی‌کنیم؛ اما در حال حاضر

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه ما گلایه و نگرانی مردم و رسانه‌ها در خصوص ورود حجم پر شمار مسافران در شب گذشته به استان را به حق می‌دانیم؛ گفت: باید بپذیریم که شب گذشته جزو زمان منع تردد نبوده است، ما هم حجم ورودی مسافران را رد نمی‌کنیم؛ اما در حال حاضر به صورت جدی و قاطعانه، محدودیت‌ها در حال اعمال در مبادی ورودی استان است.

 

به گزارش تیتر شمال؛ حسین حسن‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما  در خصوص آخرین اقدامات در اجرای جدی منع تردد خودروهای غیربومی از میادی ورودی به استان و موج نگرانی و گلایه رسانه‌ها و مردم از ورود پر شمار مسافران طی  24 ساعت گذشته به شهرهای مازندران، اظهار کرد: هر چند طی 24 ساعت گذشته و به ویژه شب گذشته شاهد ورود خودروهای غیربومی به استان بودیم اما از ظهر امروز و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، با جدیت از ورود هر گونه خودرو به استان جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر در هیچ یک از مبادی ورودی استان شاهد ورود پر حجم خودرو به استان نیستیم و حجم تقاضا و ترافیک سنگین پشت مبادی وردی استان، موید اجرای با قدرت منع تردد از سوی مسئولان استان و نیروی انتظامی است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: از صبح امروز تا ساعت 12 ظهر، ما ممنوعیت نداشتیم، هر چند محدودیت‌هایی را اعمال کردیم؛ اما پس از ساعت 12 ظهر ممنوعیت با قدرت در حال اجرا است.

این مسئول در واکنش به این مطلب که اعلام زودهنگام ممنوعیت‌ها موجب فرصت سازی برای مسافران برای ورود به استان‌های شمالی می‌شود؛ گفت: کسانی که در سطوح ملی تصمیم گیری می‌کنند، یکسری ملاحظاتی برای مجموعه جابجایی جمعیت هم می‌بینند، به طور مثال شمار فراوانی از مجموعه جمعیتی استان مازندران که به استان تهران و سایر استان‌های کشور سفر کرده‌اند و باید به استان بازگردند.

حسن‌نژاد ادامه داد: اعلام شبانه ممنوعیت‌ها و اجرای آن از صبح روز بعد به هر حال موجب نارضایتی و گلایه بومیان هم استانی که به سایر استان‌ها سفر کرده‌اند نیز خواهد شد، لذا به همین خاطر عمدتا یک فرصت محدود زمانی برای جابجایی این بخش از جمعیت لحاظ می‌شود؛ که هر چند ما هم با شما هم نظریم و ممکن است محل ایراد باشد.

وی بیان کرد: هم اکنون که در حال اجرای طرح هستیم، بنا بر آخرین اطلاعات به روز از پلیس راهور و سایر منابع اطلاعاتی، در مجموعه مبادی ورودی استان، شرایط اعمال محدودیت در حال اجرا است؛ البته ما در پشت مبادی ورودی استان به جهت اینکه در استان تهران به هر دلیلی این ممنوعیت‌ها اعمال نشد، حجم سنگینی از ترافیک که در خواست ورود به استان را دارند را داریم؛ اما اجازه ورود داده نشده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، عنوان کرد: در حال حاضر تنها به کسانی اجازه ورود داده می‌شود که بومی مازندران هستند و خودروی آن‌ها هم پلاک مازندران است و لذا بر اساس بررسی‌ها و تشخیص پلیس، اجازه ورود داده می‌شود.

این مسئول اعلام کرد: هر نوع ترد بین استانی و درون استان در روزهای تعطیل اعلام شده، به طور جدی ممنوع است و با هماهنگی نیروی انتظامی این ممنوعیت با قدرت اجرا می‌شود؛ در حال حاضر نیز حجم سنگین ترافیک پشت مباید ورودی استان بیانگر جدیت پلیس و نیروهای انتظامی در اجرای قاطعانه منع تردد است.

حسن‌نژاد  افزود: نیروی انتظامی با توان توان و پتانسیل با کمک نیروهای بسیج و هلال احمر، در خط مقدم اعمال محدودیت‌های تردد قرار دارند، خود فرمانداران نیز پای کار هستند و تمام تلاش‌مان آن است که ترافیک را به حداقل ممکن برسانیم؛ مگر کسانی که اجازه ورود اضطراری دارند و یا مالک خودروهای عمومی، سوختنی و کالاهای اساسی هستند.

وی تصریح کرد: ما گلایه و نگرانی مردم و رسانه‌ها در خصوص ورود حجم پر شمار مسافران در شب گذشته به استان را به حق می‌دانیم و باید بپذیریم که شب گذشته جزو زمان منع تردد نبوده است، ما هم حجم ورودی مسافران را رد نمی‌کنیم؛ اما در حال حاضر به صورت جدی و قاطعانه، محدودیت‌ها در حال اعمال در مبادی ورودی استان است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، متذکر شد: به فرمانداران مازندران در خصوص اعمال محدودیت‌ها اعلام شد که در خصوص محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد درون شهری لحاظ کنند، البته تردد در درون استان تنها برای بومیان استان بدون اینکه وارد شهرهای قرمز و نارنجی شوند، بلا مانع است.

این مسئول مطرح کرد: در کنار اقدامات مسئولان، مردم، رسانه‌ها و افراد اثرگذار اجتماعی نیز حمایت کنند تا رعایت پروتکل‌ها به حداکثر ممکن برسد؛ البته جلسه هماهنگی محدودیت‌ها از سوی استاندار به همه سطوح مدیریتی استان و فرمانداران ابلاغ شد.

حسن‌نژاد ضمن تشکر از همراهی صنوف در اعمال محدودیت‌ها، تاکید کرد: ما در مقاطع گوناگون بخش قابل توجهی از ممنوعیت‌ها را متوجه فعالیت‌های  اصناف اعلام کردیم و بدون شک دلیل این تصمیم آن نبود که این قشر، دم دستی ترین گزینه بودند؛ چرا که امکان شیوع در اماکن پرجمعیت و سربسته بیشتر از هر جای دیگر بوده است.

وی یادآور شد: ما پیشنهاد واکسیناسیون اصناف را به وزارت کشور ارسال کردیم و امیدواریم این پیشنهاد مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.