کد خبر : 1447
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
119 views

تعطیلات می‌تواند وخامت وضعیت کرونایی مازندران را تشدید کند

تعطیلات می‌تواند وخامت وضعیت کرونایی مازندران را تشدید کند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به حجم زیاد خودروهای غیربومی که پیش از اجرای محدودیت‌ها وارد استان شد ابراز نگرانی کرد و گفت: تعطیلات پیش رو به نفع وضعیت کرونایی استان نیست و حتی ممکن است وخامت اوضاع را بیشتر کند. به گزارش تیتر شمال؛ دکتر قاسم اویس اظهار کرد: مفهوم از تعطیل

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به حجم زیاد خودروهای غیربومی که پیش از اجرای محدودیت‌ها وارد استان شد ابراز نگرانی کرد و گفت: تعطیلات پیش رو به نفع وضعیت کرونایی استان نیست و حتی ممکن است وخامت اوضاع را بیشتر کند.

به گزارش تیتر شمال؛ دکتر قاسم اویس اظهار کرد: مفهوم از تعطیل کردن کشور برای مقابله با ویروس کرونا به حداقل رساندن ارتباطات افراد جامعه و خانه‌نشینی است تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود. تا زمانی که این مفهوم به درستی انتقال و قوانین اعمال نشود نمی‌توان از تعطیلات انتظار قطع زنجیره ویروس را داشت.

وی به ترافیک ایجاد شده در مبادی ورودی شهرهای استان اشاره کرد و گفت: حجم زیادی از مسافران از شب قبل وارد استان شدند که این مساله می‌تواند اوضاع کرونایی مازندران را وخیم‌تر کند. مگر اینکه مسافران وارد شده کاملا در ویلاهای خود بمانند و از خانه خارج نشوند که امری بعید است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: باوجود اینکه مشاغل غیر سطح یک بنا بر اعلام ستاد ملی کرونا تعطیل خواهد شد، ولی حضور مسافران شهرهای استان اماکن سطح یک را شلوغ می‌کند که سبب انتقال و جابجایی ویروس می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: طبق پیش‌بینی ما با توجه به شرایط پیش آمده تعطیلات پیش رونه تنها  تاثیری در بهتر شدن وضعیت کرونایی استان ندارد، بلکه ممکن است وخامت اوضاع را بیشتر کند.

تعطیلات می‌تواند وخامت وضعیت کرونایی مازندران را تشدید کند

اعلام تعطیلی سراسری از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مرداد یک بار دیگر در شرایط بحرانی و روزهای پر التهاب موج پنجم، مازندران را به مقصد سفرهای تابستانی مسافران و به ویژه پایتخت‌نشینان تبدیل کرد.

تعداد زیادی از مسافرانی که قصد گذراندن تعطیلات پایان هفته در مازندران را داشتند با اعلام شدن زمان اجرای محدودیت‌های تردد شبانه، اقدام به سفر به این استان کردند تا پیش از اعمال محدودیت‌های تردد وارد این استان شوند و تعطیلات ۶ روزه را در مازندران بگذرانند.  اعمال جریمه یک میلیون تومانی هم تقریبا نقش بازدارنده‌ای در مقابل ورود مسافران نداشت و برای افرادی که قصد سفر به مازندران را دارند به عنوان بخشی از هزینه سفر به امری عادی تبدیل شده است.

قله پیک پنجم همچنان ناپیدا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره شرایط کرونایی استان گفت: در حال حاضر وضعیت کرونایی استان از ثبات نسبی برخوردار است، ولی همچنان نمی‌توان در زمینه رسیدن به قله پیک پنجم نظر داد.

وی با بیان اینکه تعطیلات اعلام شده سبب تردید مراجعه برخی از افراد به مراکز پزشکی شده است، افزود: شاید این ثبات کرونایی متاثر از تعطیلات  باشد و به طور یقین نمی‌شود در این زمینه نظر داد.

تعطیلات می‌تواند وخامت وضعیت کرونایی مازندران را تشدید کند

اویس درباره رسیدن به سرازیری پیک پنجم اظهار کرد: باید تعطیلات پیش رو سپری شود تا بتوان به جمع‌بندی در خصوص نمودار پیک پنجم رسید و مشخص شود که روند کاهشی را پیش رو داریم یا اینکه همچنان شیوع کرونا صعودی خواهد بود .

در حال حاضر ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز و کبود کرونایی قرار دارند و با فاصله زیادی نسبت به میانگین کشوری در میزان ابتلا نخستین استان کشور است. در حالی که آمار کشوری ضریب خطر یا میزان ابتلا در حال حاضر ۱۲ تا ۱۴ نفر به ازای هر یکصدهزار نفر است این عدد برای مازندران با فاصله حدود ۲.۵ برابری بین ۲۷ تا ۳۰ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر برآورد می‌شود که در محاسبات رنگ‌بندی کرونایی مازندران را در وضعیت سیاه کرونایی قرار می‌دهد.

بر اساس آخرین آمارهای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، تعداد بستری‌شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه مازندران نیز همچنان در روند افزایشی قرار دارد و  به ۴۳۴ نفر رسیده است. آمار مجموع بستری‌شدگان نیز سه هزار و ۷۲۲ نفر است. اما بنا بر گفته‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تعداد مجموع بستری‌شدگان موقت و دائمی مازندران بیشتر از این تعداد است و به حدود هفت هزار نفر می‌رسد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.