کد خبر : 1528
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
109 views

فرزانه: کابینه دولت جدید باید هماهنگ، کارآمد و منسجم شکل بگیرد/نباید مشکلات گذشته، تکرار شود

فرزانه: کابینه دولت جدید باید هماهنگ، کارآمد و منسجم شکل بگیرد/نباید مشکلات گذشته، تکرار شود

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد به وزرا در کلیات صحبت های خود توضیحاتی را ارائه کنند تا دغدغه نمایندگان مرتفع شود و دولتی هماهنگ، کارآمد، قوی و منسجم شکل بگیرد.   به گزارش تیتر شمال؛  ولی الله فرزانه  در گفت و گو با

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد به وزرا در کلیات صحبت های خود توضیحاتی را ارائه کنند تا دغدغه نمایندگان مرتفع شود و دولتی هماهنگ، کارآمد، قوی و منسجم شکل بگیرد.

 

به گزارش تیتر شمال؛  ولی الله فرزانه  در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص معرفی کابینه جدید و چگونگی بررسی صلاحیت افراد خاطرنشان کرد: در بررسی کابینه پیشنهاد دولت باید سوابق را در نظر بگیریم و در حال حاضر پیش بینی در خصوص رای آوری کابینه سخت است و پس از بررسی و کمیسیون‌ها و افرادی که صلاحیت کافی داشته باشند برای خدمت مردم رای خواهیم داد و باید توجه ویژه به استان های شمالی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در بررسی کابینه پیشنهادی دولت باید سوابق و سایر امتیازات فردی وزرای پیشنهادی را در نظر بگیریم، گفت: در حال حاضر پیش بینی در خصوص گرفتن رای اعتماد وزرای کابینه سخت است و پس از بررسی در کمیسیون ها به افرادی که صلاحیت کافی را داشته باشند برای خدمت به مردم رای خواهیم داد.

فرزانه با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با توجه به اجرای ماده 202 آیین‌نامه داخلی مجلس باغ‌گلی در اولین جلسه این کمیسیون حضور یافت و ضمن تشریح برنامه‌ها و رویکردهای خود به سوالات و دغدغه‌های نمایندگان پاسخ داد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس ادامه داد: نمایندگان تمامی مسایل و شبهاتی که طی این مدت از طریق پیامک یا تصویر به آنها از سوی افکار عمومی منتقل شده بود را بدون تعارف با وزیر پیشنهادی و جوان آموزش و پرورش مطرح کردند. یکی از شبهات انتخاب وی براساس رابطه و ارتباط فامیلی بود که باغ‌گلی در این خصوص اعلام کرد، من هیچ نسبت نسبی و سببی با آیت‌الله علم‌الهدی و آقای رئیسی ندارم.

وی تصریح کرد: بحث عدم تجربه کافی وی در حوزه آموزش و پرورش یکی دیگر از مسایل مطروحه بود و باغ‌گلی نیز در پاسخ به سوابق اجرایی خود اشاره کرد. نمایندگان معتقد بودند، اکنون انباشت مطالباتی از سوی جامعه فرهنگیان از جمله موارد استخدامی خرید خدمتی‌ها یا غیرانتفاعی‌ها و نهضتی‌ها، رتبه‌بندی، همسان‌سازی حقوق‌ها و… در کشور مطرح است و وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید در این مورد برنامه‌هایی راهبردی و قابل ملموس داشته باشد.

فرزانه بیان کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز در ادامه نشست چالش‌های اصلی این وزارتخانه را ناکارآمدی نظام حکمرانی آموزشی، ناعدالتی و بی کیفیتی آموزشی و ضعف انگیزه و توانمندی نیروی انسانی دانست و راهکارهای خود را ارائه داد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: باغ‌گلی اهم رویکردها و راهبردهای خود را پایبندی به سند تحول، مدرسه محوری، توسعه عدالت و کیفیت آموزشی و تربیتی، خلاقیت و نوآوری مدیران و معلمان و دانش‌آموزان، تعامل دو سویه آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها، اولویت دهی به آموزش پیش از دبستان و ابتدایی، رفع تعارض منافع و شأن و کرامت معلمان در عین معیشت و کرامت ایشان برشمرد.

وی اظهار کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در این جلسه بازگشایی مدرسه با برنامه ریزی غیرمتمرکز، واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان و ارتقای کیفیت و دسترسی «شاد» را از جمله اقدامات فوری خود در وزارت آموزش و پرورش دانست. باغ‌گلی همچنین برای انگیزه‌بخشی و توانمندسازی نیروهای انسانی هم برنامه هایی را ارائه و به مواردی از جمله ارزیابی کیفی دانشجو معلمان، بهره‌ورسازی صندوق ذخیره فرهنگیان، رتبه‌بندی علمی و تربیتی معلمان، نهادهای صنفی و علمی معلمان، پرداخت منظم و به موقع حق‌الزحمه‌ها، توزیع و ساماندهی نیروی انسانی و توانمندسازی معلمان و مدیران مدارس اشاره کرد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس با بیان اینکه در مجموع برخی شبهات با توضیحات باغ گلی مرتفع شد، تاکید کرد: فرایند انتخاب وزرا قبل از معرفی به صحن از اختیارات رئیس جمهور است اما احساس می‌شود در این فربرخی نکات که منجر به تشکیل دولتی هماهنگ شکل بگیرد وجود ندارد و در ذهن برخی نمایندگان گمان می کنند این فرایند خوب شکل نگرفته است

فرزانه ضمن تاکید براینکه رئیس جمهور در راس دولت بوده و بعد از وی معاون اول مسئول اجرایی دولت است، گفت: ما برای اینکه دچار مشکلات دولت قبل نشویم باید به برخی موضوعات توجه کنیم زیرا در دولت‌های قبل افرادی غیرمسئول، مسئولیت داشتند و در مقابل افرادی مسئول، مسئولیتی نداشتند. اکنون نیز یکی از دغدغه های عمده نمایندگان این است که افرادی غیرمسئول در تعیین وزرا نقش داشته باشند اما افراد مسئول که باید بعدها جلسات مختلف اجرایی را شکل دهند، نقشی نداشته باشند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیدواریم رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد به وزرا در کلیات صحبت های خود توضیحاتی را در این خصوص ارائه کنند تا دغدغه نمایندگان مرتفع شود و دولتی هماهنگ، کارآمد، قوی و منسجم شکل بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.