کد خبر : 1521
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
148 views

تداوم گرانی هویج در بازار مازندران/قیمت 40 هزار تومانی داد خریداران را در آورده است

تداوم گرانی هویج در بازار مازندران/قیمت 40 هزار تومانی داد خریداران را در آورده است

قیمت 30 تا 40 هزار تومانی هر کیلو هویج که گوی سبقت را از میوه‌های عموما گران قیمتی مثل انگور، گلابی، لیمو ترش و حتی موز را ربوده است، موجب گلایه شدید خریداران در بازار شده است.   به گزارش تیتر شمال؛ گرانی غیرقابل انتظار  این روزهای میوه کم حاشیه بازار، تعجب همگان را برانگیخته

قیمت 30 تا 40 هزار تومانی هر کیلو هویج که گوی سبقت را از میوه‌های عموما گران قیمتی مثل انگور، گلابی، لیمو ترش و حتی موز را ربوده است، موجب گلایه شدید خریداران در بازار شده است.

 

به گزارش تیتر شمال؛ گرانی غیرقابل انتظار  این روزهای میوه کم حاشیه بازار، تعجب همگان را برانگیخته است.

قیمت 30 تا 40 هزار تومانی هر کیلو هویج که گوی سبقت را از میوه‌های عموما گران قیمتی مثل انگور، گلابی، لیمو ترش و حتی موز را ربوده است، موجب گلایه شدید خریداران در بازار شده است.

هر چند در ابتدا تصورها بر نوسانات مقطعی و چند روزه این میوه نجیب بازار بود اما با تداوم نزدیک به سه هفته‌ای این وضعیت، همچنان شاهد عرضه این میوه با قیمتی 3 تا 4 برابری نسبت به ماه‌های گذشته هستیم.

امیرحسین فخرآوران رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران در این باره به خبرنگار ما اظهار کرد: قیمت هویج نسبت به روزهای گذشته کمی نزول داشته و در میادین مرکزی استان با قیمت 23 الی 24 هزار تومان به فروش رسید.

وی در پاسخ به این سوال که همچنان هر کیلو هویج در بازار ساری با قیمت 35 الی 40 هزار تومان به فروش می‌رسد، افزود: قیمت هر کیلو هویج با 20 درصد سود باید در خرده فروشی‌ها با نرخ 30 تا 32 هزار تومان عرضه شود و قیمت بالاتر، تخلف است.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: علت اصلی گرانی این ورزهای هویج، به صادرات این محصول به کشورهای عراق و پاکستان بر می‌گردد، البته تعطیلی‌های چند روز اخیر و افزایش تقاضا نیز مزید بر علت شده است.

این مسئول صنفی در خصوص قیمت سایر انواع میوه و تره بار در میادین مرکزی استان، گفت: قیمت امروز موز در میادین میوه 20 الی 22 هزار تومان، سیب گلاب 15 هزار، شلیل مغان 20 تا 22 هزار، هلو 13 تا 14هزار ، شابلون 20 هزار، انگور بی دانه 16هزار، گوجه 5 تا 6هزار، پیاز 4 تا 5 هزار، سیب زمینی 4 تا 5 هزار تومان، لیموترش 18 تا 19 هزار، انگور سیاه 10 هزار تومان، خیار محلی 10 هزار، هلو انجیری 16 هزار ، گلابی اسپادانا 35 تا 37 هزار، شلیل شمس 20 هزار، بادمجان 6 هزار، کاهو و کلم سفید 10 تومان، هندوانه 3500 تومان و آناناس دانه‌ای 130 تا 140 هزار تومان است.

فخرآوران متذکر شد: به جز هویج، نوسان قیمتی محسوسی در خصوص سایر اقلام میوه نداریم و بازار میوه بازاری ثابت و بدون تنشی را می‌گذراند.

وی یادآور شد: از این هفته، میادین مرکزی تا فصل برداشت مرکبات در روزهای جمعه تعطیل است.

بنا بر اظهارات مسئولان صنفی، طی هفته های اخیر برخی دلالان، هویج را از کشاورزان الیگودرز و ازنا که بار عمده داشتند، خریداری کردند تا با کمبود عرضه، قیمت را بالا نگه دارند و از طرف دیگر قاچاق هویج به کشورهای عراق و پاکستان منجر به گرانی در بازار داخل شد که با شناسایی دلالان و جلوگیری از قاچاق پیش بینی می‌شود که بازار متعادل شود.

گفتنی است با توجه به شرایط حاد کرونا، تقاضا برای خرید هویج و سیب نسبت به قبل 3 برابر افزایش داشته است؛ قیمت کنونی یک لیتر آب هویج در آبمیوه فروشی‌ها به 50 هزار تومان نیز رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.