کد خبر : 1594
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
163 views

اویس:واکسیناسیون 40 درصد از افراد بالای 18 سال در مازندران

اویس:واکسیناسیون 40 درصد از افراد بالای 18 سال در مازندران

بنا بر گفته معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و به استناد آمار کشوری، تا این لحظه، 40 درصد از افراد بالای 18 سال استان مازندران حداقل واکسن نوبت اول را دریافت کرده‌اند و این در حالی است که میانگین کشوری، 27 درصد است. به گزارش تیتر شمال؛ قاسم اویس در گفت‌وگو با خبرنگار ما

بنا بر گفته معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و به استناد آمار کشوری، تا این لحظه، 40 درصد از افراد بالای 18 سال استان مازندران حداقل واکسن نوبت اول را دریافت کرده‌اند و این در حالی است که میانگین کشوری، 27 درصد است.

به گزارش تیتر شمال؛ قاسم اویس در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تا این لحظه بیش از یک میلیون و 170 هزار دوز واکسن در استان مازندران تزریق شده است.

وی افزود: از این میزان، 350 هزار دوز مربوط به نوبت دوم و مابقی به نوبت اول تعلق دارد.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، 50 مرکز تجمیعی در مراکز شهرها و 180 مرکز روستایی مشغول خدمت رسانی و واکسیناسیون به شهروندان مازندرانی هستند.

این مسئول ادامه داد: چنانچه واکسن به اندازه کافی تامین شود، ما این توانایی را داریم که روزانه تا 70 هزار دوز واکسن به شهروندان مازندرانی تزریق کنیم.

اویس گفت: با احتساب این وضعیت، ظرف مدت دو ماه کل استان دوز اول و حدود 60 درصد نیز دوز دوم را دریافت می‌کنند.

وی اعلام کرد: حد نصاب جمعیت در نظر گرفته شده افراد بالای 18 سال برای واکسیناسیون در استان مازندران نزدیک به دو میلیون نفر است.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، متذکر شد: بنا بر آمار کشوری، تا این لحظه، 40 درصد از افراد بالای 18 سال استان مازندران حداقل واکسن نوبت اول را دریافت کرده‌اند و این در حالی است که میانگین کشوری، 27 درصد است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.