کد خبر : 1660
تاریخ انتشار : شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
168 views

تخصیص اعتبار 200 میلیاردی سد فینسک در لحظه‌های آخر دولت!/یک و نیم سال تلاشی که داشت یک شبه بر باد می‌رفت!

تخصیص اعتبار 200 میلیاردی سد فینسک در لحظه‌های آخر دولت!/یک و نیم سال تلاشی که داشت یک شبه بر باد می‌رفت!

در حالی که پس از یک سال و نیم تلاش نمایندگان مازندران در مجلس، سرانجام موافقت با توقف احداث سد فینسک به سرانجام رسیده بود، اما انتشار خبر تخصیص اعتبار 200 میلیارد ریالی از سوی نماینده سمنان، آن هم در روزهای واپسین کار دولت، نزدیک بود تمام رشته‌ها را پنبه کند! به گزارش تیتر شمال؛

در حالی که پس از یک سال و نیم تلاش نمایندگان مازندران در مجلس، سرانجام موافقت با توقف احداث سد فینسک به سرانجام رسیده بود، اما انتشار خبر تخصیص اعتبار 200 میلیارد ریالی از سوی نماینده سمنان، آن هم در روزهای واپسین کار دولت، نزدیک بود تمام رشته‌ها را پنبه کند!

به گزارش تیتر شمال؛ منصورعلی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص ماجرای تخصیص اعتبار بودجه 200 میلیارد ریالی برای سد فینسک که این روزها در فضای مجازی، دست به دست در حال انتشار است؛ اظهار کرد: این تصمیم با پیگیری نمایندگان استان، لغو شده است.

وی افزود: در واقع این تصمیم در روزهای آخر دولت، ابلاغ شد و خوشبختانه پس از انتشار در فضای مجازی، بلافاصله پیگیری‌ها صورت گرفت.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ما نزدیک به یک سال و نیم در حال تلاش برای جلوگیری از احداث سد فینسک بودیم و آخر تلاش ما بر این شد که ادامه پروژه این سد، متوقف شود.

زارعی ادامه داد: در جلسه آخری که تقریبا در حدود دو ماه قبل با حضور هیئت رئیسه مجلس و اردکانیان وزیر نیرو، برگزار شد، نهایتا مقرر شد که احداث سد فینسک متوقف شود.

وی عنوان کرد: پس از این جلسه به دلیل مسائل مربوط به رأی اعتماد، ابلاغ این تصمیم کمی به عقب افتاد و در همین فرصت و با توجه به قرار داشتن دولت در روزهای آخر فعالیتش، این نامه ابلاغ شد و بلافاصله پس از اطلاع از چنین اقدامی، با رایزنی و طرح موضوع با وزیر جدید، فعلا این نامه کان لم یکن اعلام شده است.

گفتنی است  در حالی كه با عنايت به اين اظهارات و همچنين ايرادات جدی وارده از سوی دستگاه‌های نظارتی، نمايندگان مازندران  منتظر ادامه روال قانونی برای توقف احداث این سد بودند، اما در كمال تعجب انتشار خبری از  گلرو نماينده مردم سمنان در بهارستان و متعاقبا رسانه‌های استان سمنان، مبنی بر تخصيص مبلغ 200 ميليارد ريال از محل اعتبارات خزانه، برای احداث سد فينسک، واکنش‌های فراوانی را بدنبال داشت.

سد فینسک یک سد مخزنی سنگریزه‌ای با هسته رسی و حجم مخزنی ۱۱٫۷۸ میلیون متر مکعب است که قرار است بر روی رودخانه سفیدرود که از سرشاخه‌های تجن است و در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال‌شرقی شهر سمنان در شهرستان مهدیشهر و نزدیکی روستای “تلاجیم” احداث شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.