کد خبر : 1790
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
257 views

بزرگ‌ترین پالایشگاه آب پنیر آسیا در آمل راه‌اندازی می‌شود

بزرگ‌ترین پالایشگاه آب پنیر آسیا در آمل راه‌اندازی می‌شود

بزرگ‌ترین پالایشگاه آب پنیر آسیا به منظور خودکفایی در تولید مواد پروتئینی لبنی و جلوگیری از خروج ارز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و پشتیبانی بانک صنعت و معدن در آمل ساخته می‌شود. به گزارش تیتر شمال؛ ساخت این پالایشگاه بر عهده شرکت کاله گذاشته شده است  ، شرکتی که گفته می شود بزرگ ترین تولیدکننده

بزرگ‌ترین پالایشگاه آب پنیر آسیا به منظور خودکفایی در تولید مواد پروتئینی لبنی و جلوگیری از خروج ارز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و پشتیبانی بانک صنعت و معدن در آمل ساخته می‌شود.

به گزارش تیتر شمال؛ ساخت این پالایشگاه بر عهده شرکت کاله گذاشته شده است  ، شرکتی که گفته می شود بزرگ ترین تولیدکننده و صادرکننده محصولات لبنی در آسیا است و در چارچوب اجرای طرح توسعه خط تولید برخی محصولات پروتئینی مورد نیاز کشور ساخت این پالایشگاه را تقبل کرده است.

این پروژه در ادامه طرح توسعه شرکت کاله با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال تعریف شده و قرار است با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و پرداخت تسهیلات بانکی اجرا شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور روز چهارشنبه در سفر به مازندران و بازدید از این شرکت کاله با بیان این که حمایت از واحدهای صنعتی از رسالت‌های بانک صنعت و معدن است به خبرنگار ایرنا گفت: این مجموعه تولیدی یک برند بین‌المللی برای کشور است که در حوزه تولید صنایع غذایی  و صادرات آن افتخاری برای کشور محسوب می‌شود. به همین دلیل مانند گذشته که بانک صنعت و معدن از اجرای طرح‌های توسعه این واحد با ارائه تسهیلات حمایت کرد، برای طرح جدید نیز در حد توان همراهی خواهیم کرد.

حسین مهری افزود: بانک صنعت و معدن پارسال نیز حمایت‌هایی در قالب تسهیلات از طرح توسعه این شرکت انجام داد که شامل حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بود. همچنین در یک فقره دیگر نیز پیش‌تر یک تسهیلات ۱۹ میلیون یورویی در اختیار این شرکت قرار داده شد.

وی اظهار کرد: آمادگی داریم در چارچوب ضوابط و مقررات و کفایت سرمایه بانک باز هم به اجرای طرح‌های توسعه‌ای و اشتغالزای این شرکت کمک کنیم. رسالت بانک صنعت و معدن همین است که به توسعه واحدهای تولیدی در مسیر ایجاد ارزش افزوده و کمک به اقتصاد و اشتغال کشور توجه داشته باشد.
در این بازدید که با حضور مدیران شرکت کاله، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران و معاون صنایع این اداره کل برگزار شد، مدیرعامل بانک صنعت و معدن از روند اجرایی طرح‌های در دست اقدام و همچنین برخی واحدهای لبنیاتی این شرکت مواد غذایی و صنایع لبنی بازدید کرد.

بزرگ‌ترین پالایشگاه آب پنیر آسیا در آمل ساخته می‌شود

خودکفایی در تولید پودر پنیر

مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت کاله در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از اقدامات مهمی که اخیرا در این مجموعه انجام شد غنی‌سازی آب پنیر است. توانستیم تولید پودر از آب پنیر را از نیم درصد به غنای ۳۵ درصد برسانیم و اکنون در پی رساندن این رقم به ۹۰ درصد هستیم که برای مصارف  درمانی، ورزشی و بیمارستانی کاربرد دارد.

شهرام نقی‌زاده  افزود : سالانه بیش از چهار هزار تن انواع پودر پنیر وارد کشور می‌شود که دست‌کم ۱۵ میلیون دلار برای واردات این محصول ارز از کشور خارج می‌شود. با اجرای این طرح علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، به ایجاد ارزش افزوده و توان صادرات کشور  برای عرضه این محصول پرمصرف و مهم کمک می‌شود.

وی اظهار کرد: با این ماده مهم غذایی حتی به امنیت غذایی و سلامت مصرف‌کنندگان از جمله ورزشکارانی که پروتئین مصرف می‌کنند کمک می‌شود. عمده پروتئین‌های مکمل غذایی موجود در بازار وارداتی هستند و اصالت و حتی سلامت ندارند. با راه‌اندازی این بخش از طرح توسعه بخش مهمی از نیاز کشور به مواد پروتئینی سالم و باکیفیت را برطرف می‌کند.

مدیر واحدتحقیق و توسعه کاله تصریح کرد: در این طرح توسعه که برای اجرای آن به حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، بخش‌های دیگری مانند سالن تولید محصول جدید مربای شیر ، تولید پودر انواع محصولات لبنی برای مصرف خانگی، صنعتی و صادرات، توسعه سالن پنیرهای مختلف، توسعه سردخانه‌های پنیر طبیعی، راه‌اندازی خط تولید جدید و توسعه انبار مرکزی مواد اولیه و ملزومات نیز مد نظر قرار دارد.

نقی‌زاده گفت: در حال حاضر روزانه پنج تن مربای شیر در این مجموعه تولید می‌شود که در طرح توسعه به روزانه ۶۰ تن افزایش می‌یابد. ضمن این که برای راه‌اندازی محصولات پایه تخم‌مرغی نیز برنامه‌ریزی کردیم.

وی یکی از اولویت‌های این شرکت در طرح توسعه را ایجاد واحد استخراج نشاسته عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به تولید پایدار به در دسترس بودن مواد اولیه نیاز داریم و به همین دلیل لازم است که واحد استخراج نشاسته و تولید شیرین‌کننده‌های جایگزین شکر را با سرعت ادامه دهیم.

نقی‌زاده به اهمیت این تولیدات در سلامت جامعه علاوه بر ارزش اقتصادی آن اشاره کرد و گفت: این محصولات همگی سلامت‌محور هستند و با تمرکز بر ارائه محصولات تامین‌کننده کلسیم و پروتئین مصرف‌کنندگان با قیمت مناسب برای تولید آن‌ها برنامه‌ریزی شده است. از سوی دیگر نیز با تولید انواع پودر محصولات لبنی در کشور به افزایش توان تولید محصولات لبنی و جلوگیری از خروج ارز کمک زیادی می‌شود.
وی افزود: خوشبختانه بازار خارجی بویژه روسیه اقبال زیادی به این محصولات دارد و در این شرایط که صادرات می‌تواند بیش از پیش کمک‌حال اقتصاد کشور  باشد، اهمیت تجاری این طرح‌های توسعه با تکیه به توان متخصصان داخلی بیش از پیش احساس می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.