کد خبر : 1780
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
152 views

قوز بالا قوز برای صیادان شمالی

قوز بالا قوز برای صیادان شمالی

کیفیت نامناسب ادوات وارداتی صید و صیادی در کنار گرانی این وسایل، مشکلات صیادان شمالی را دو چندان کرده است. به گزارش تیتر شمال؛ مهرداد قلی پور رئیس اتحادیه کیلکاگیران مازندران، با بیان اینکه بسیاری از ادوات صید کیلکا مانند کابل، سیم بکسل، سیستم روشنایی و قطعات مکانیکی شناور‌های کیلکاگیر وارداتی هستند، گفت: بجز چکمه

کیفیت نامناسب ادوات وارداتی صید و صیادی در کنار گرانی این وسایل، مشکلات صیادان شمالی را دو چندان کرده است.

به گزارش تیتر شمال؛ مهرداد قلی پور رئیس اتحادیه کیلکاگیران مازندران، با بیان اینکه بسیاری از ادوات صید کیلکا مانند کابل، سیم بکسل، سیستم روشنایی و قطعات مکانیکی شناور‌های کیلکاگیر وارداتی هستند، گفت: بجز چکمه و بادگیر بقیه ادوات صید کیلکا وارداتی است و صیادان مجبور هستند تجهیزات مورد نیاز خود را از کالا‌های وارداتی تامین کنند.

او افزود: بسیاری از این تجهیزات خارجی هم گران هستند و هم کیفیت خوبی ندارد و به همین دلیل صیادان بخش زیادی از درآمد خود را برای تعمیر مداوم یا تعویض چندباره هزینه می‌کنند.

رئیس اتحادیه کیلکاگیران مازندران با بیان اینکه متاسفانه برخی از واردکنندگان ادوات صید و صیادی به نام اجناس اصلی، کالای بی کیفیت وارد می‌کنند، ادامه داد: نظارت بر اقلام وارداتی صیادی در کشور ضعیف است.

قلی پور گفت: صیادان با ادواتی که کیفیت مناسب دارند می‌توانند یک فصل صید را سپری کنند، اما به دلیل بی کیفیت بودن اجناس مجبور به تعویض مداوم این تجهیزات هستند.

او گرانی ادوات صید و صیادی را از دیگر مشکلات صیادان شمال کشور دانست و گفت: هزینه‌های صید و صیادی چندین برابر افزایش یافته است در حالیکه درآمد صیادان افزایش چندانی نداشته است.

رئیس اتحادیه کیلکاگیران مازندران نرخ امسال ماهی کیلکا را شش هزار تومان اعلام کرد و افزود: نرخ ماهی کیلکا متناسب با افزایش تورم و قیمت ادوات صیادی نیست.

قلی پور گفت: متاسفانه فرسوده بودن شناور‌ها و تجهیزات سبب شده است صید کیلکا فقط درآب‌های کم عمق دریای خزر انجام و جمعیت ماهیان کیلکا از دسترس صیادان ایرانی خارج شوند./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام /

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.