کد خبر : 1864
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
131 views

اویس: شتاب واکسیناسیون در مازندران با توزیع بیش از ۲۰۰هزار دز از امروز

اویس: شتاب واکسیناسیون در مازندران با توزیع بیش از ۲۰۰هزار دز از امروز

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: توزیع ۲۱۶هزار دز واکسن جدید کرونا از امروز یکشنبه در حال انجام است که تزریق آن در همه مراکز تعین شده از بعداظهر شروع می شود. به گزارش تیتر شمال؛ قاسم اویس با بیان این که واکسن های درحال توزیع شامل ۱۶۲هزار دز واکسن سینوفارم و ۵۴هزار نیز

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: توزیع ۲۱۶هزار دز واکسن جدید کرونا از امروز یکشنبه در حال انجام است که تزریق آن در همه مراکز تعین شده از بعداظهر شروع می شود.

به گزارش تیتر شمال؛ قاسم اویس با بیان این که واکسن های درحال توزیع شامل ۱۶۲هزار دز واکسن سینوفارم و ۵۴هزار نیز دز واکسن آسترازنکا است، تصریح کرد: به دلیل شرایط مناسب اجرای واکسیناسیون در مازندران ، سهمیه ۲۰۰هزار دز واکسن در این مرحله تقریبا ۲ برابر شده است.

وی با تاکید بر این نکته که این بار نیز اولویت تزریق با کسانی که باید دز دوم بزنند،است.بیان داشت: طبق برنامه وزارت بهداشت و درمان تمام سعی ما این است تا عقب ماندگی بین تزرق دز اول و دز دوم بوجود نیاید که خوشبختانه تا کنون این مورد را نداشته ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ابراز امیدواری کرد که تا پایان هفته به همین میزان واکسن جدید وارد مازندران شود.

وی ضمن قدردانی از همکاری مردم استان مازندران ،ادامه داد: تاکنون یک میلیون ۲۹۰ هزار دُز واکسن به گروه های هدف اعلامی وزارت بهداشت و درمان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مازندران تزریق شده است که بیش از ۸۴۰هزار نفر از گروه های هدف استان برابر با ۴۱درصد جمعیت دز اول را زدند که در نوبت دریافت دز دوم قرار دارند.

اویس گفت: تا کنون ۴۵۰هزار نفر از جمیعت هدف مازندران برابر با ۲۱ درصد هر ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کردند.

مازندران دارای ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل است. دانشگاه علوم پزشکی بابل شهرستان بابل را با بیش از نیم میلیون نفر جمعیت زیر پوشش دارد و سهمیه جداگانه دریافت می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه مازندران در عین حال گفت که البته تزریق افراد واجد شرایط به ویژه کسانی که دارای بیماری خاص هستند و یا جا ماندگان سنین بالای ۵۵ سال به عنوان افراد دارای اولویت ،می توانند نوبت اول تزریق را داشته باشند.

در حال حاضر شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، قائمشهر، جویبار، سوادکوه، آمل، بابل، بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، تنکابن و عباس‌آباد اکنون در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند. دو شهرستان کلاردشت و سوادکوه شمالی هم که از هفته قبل در وضعیت نارنجی قرار گرفته بودند به جمع شهرستان‌های زرد کشور اضافه شدند و تعداد شهرستان‌های با وضعیت زرد مازندران به سه شهرستان رسید.

بر اساس آخرین آمارهای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، تعداد مجموع بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سراسر استان تا ظهر روز شنبه ۱۳ شهریور به یکهزارو ۴۰۸ نفر رسیده است که ۲۸۰ نفر از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت و درمان قرار دارند./ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.