کد خبر : 1848
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
116 views

سهم خواهی بسازبفروش ها از عمارت های شهرداری/ از قهر تا حکمیت

سهم خواهی بسازبفروش ها از عمارت های شهرداری/ از قهر تا حکمیت

هنوز زخم شورای پنجم در شهرهای مازندران التیام نیافته که برخی دوره ششمی ها جا پای پیشینیان گذاشته و بسازبفروش ها برای صندلی شهرداری ها سهم خواهی می کنند. به گزارش تیتر شمال؛ درز برخی اخبار از شوراهای دوره ششم در شهرهای مختلف مازندران تأسف آور است چرا که منتخبان جویای نام و نشان، صحن

هنوز زخم شورای پنجم در شهرهای مازندران التیام نیافته که برخی دوره ششمی ها جا پای پیشینیان گذاشته و بسازبفروش ها برای صندلی شهرداری ها سهم خواهی می کنند.

به گزارش تیتر شمال؛ درز برخی اخبار از شوراهای دوره ششم در شهرهای مختلف مازندران تأسف آور است چرا که منتخبان جویای نام و نشان، صحن نهاد مردمی را آوردگاه امیال و منافع شخصی شأن کرده اند.

کارنامه شورای دوره پنجم در چند شهر مازندران همانند کرونا از قرمز و سیاهی فراتر رفته است و برخی تازه نفس‌ها نه تنها از عملکرد منفی اعضای دوره قبلی درس نگرفتند بلکه با چنین فرمانی، با شتاب روز افزون، سرنوشتی همانند پیشینیان را تجربه خواهند کرد.

انتخاب شهردار اولین وظیفه بر زمین مانده

انتخابات شوراها با همه فرازها و فرودها سپری شد و تازه نفس‌ها جای قدیمی‌ها را گرفتند، برخی با شعارهای عجیب و غریب به میدان آمدند و با ریخت و پاش وارد صحن شورا شدند.

نبود برنامه جامع و اثربخش، فصل مشترک شمار زیادی از منتخبان دوره ششم شوراهای اسلامی در شهرهای مازندران از ساری گرفته تا گلوگاه و رامسر است، منتخبانی که نمی‌دانند شورا چیست و چه وظیفه‌ای دارد.

سهم خواهی بسازبفروش ها از عمارت های شهرداری/ از قهر تا حکمیت

تکلیف شهرداران در بسیاری از شهرهای مازندران هنوز مشخص نشده است و غالب شهرداران قبلی از روز آغاز به کار شورای جدید برکنار شدند و شهرداری‌ها با سرپرست اداره می‌شود.

در ساری به رغم قهر و آشتی‌های اعضای شوراهای دوره جدید، بالاخره تکلیف شهردار مرکز استان روشن شد و جواد طالبی شهردار قبلی که با مصوبه شورا اول برکنار و بعد به عنوان سرپرست منصوب شد در نهایت با انتخاب اعضای شورا و تأیید وزارت کشور، بر صندلی عمارت ساری نشست.

در ساری به رغم قهر و آشتی‌های اعضای شوراهای دوره جدید، بالاخره تکلیف شهردار مرکز استان روشن شد و جواد طالبی شهردار قبلی که با مصوبه شورا اول برکنار و بعد به عنوان سرپرست منصوب شد

بررسی برآیندها نشان می‌دهد که برخی اعضای شورای شهرهای غربی مازندران این دوره جاپای شوراهای بابل و ساری نهاده اند و قطعاً با رویکردی که در پیش گرفته اند، طی ماه‌های آتی باید شاهد حوادث ناگواری در این شهرها باشیم.

در شهر نوشهر در اقدامی عجیب شورای تازه نفس که اکثر آنها سابقه‌ای جز بسازبفروشی و ساخت و ساز ندارند، نخبگان شهری را به بازی گرفته اند. از چند روز بعد از انتخابات با دعوت افراد مختلفی برای گزینه شهرداری با آنها به گپ و گفت پرداختند و با شهردار سابق نوشهر نیز جلسه‌ای پنج ساعته و شبانه داشته اند.

هرچند شورای جوان این شهر تلاش دارد تا شهردار جدید را با پنج رأی موافق معرفی کنند اما جلسات مختلف این شورا با قهر و غیبت برخی اعضا مواجه شد و از بین افرادی که برای شهردار شدن روزمه هایشان را ارائه کردند، نام رئیس شورای کنونی نیز دیده می‌شود و همه تلاش‌ها براین است تا این فرد به ساختمان سفید شهرداری نزدیک شود.

انتخاب شهرداری توانمند مهمترین مسئولیت شوراها است

یک کارشناس حوزه مدیریت شهری با بیان اینکه یکی از مهمترین مسئولیت‌ها در مدیریت شهری، انتخاب شهرداری توانمند است، این اقدام را سبب حرکت در مسیر توسعه پایدار بیان کرد و گفت: رشد و توسعه و شکوفایی هر شهر تابعی از پاسخگویی مسئولان و مدیریت مناسب است.

محمد احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه شوراها طبق قانون یکماه برای انتخاب شهردار فرصت دارند، افزود: باید با تهیه لیست اولیه از توانایی سمن‌ها و تشکل‌های مدنی، جمع بندی تدوین روزمه نامزدها و با استفاده از تجارب اعضای شورا برای رسین به فهرست نهایی به وحدت نظر برسند.

سهم خواهی بسازبفروش ها از عمارت های شهرداری/ از قهر تا حکمیت

وی توجه به معیارهای پاک دستی و پاک زیستی، بهره گیری از نظر متخصصان و افکار عمومی با ضریب تأثیرگذاری بالا را برای انتخاب فردی توانمند به عنوان شهردار ضروری دانست و گفت: شوراها باید از سهم خواهی و صندلی فروشی برای انتخاب شهردار پرهیز کنند و به منافع عمومی توجه کنند.

شوراها تجربه تلخ دوره‌های قبلی را چراغ راه قرار دهند

یک شهروند و فرهنگی مازندرانی نیز با اظهار اینکه قدرت طلبی عده‌ای در انتخاب شهردار، شورا را می‌خشکاند، تاکید کرد: شوراها باید به دور از فشار فرصت سازان سودجو در گزینش شهردار تصمیم بگیرند.

عادل محمدی با اظهار اینکه منتخبان شوراها باید تجربه پرغصه انتخاب شهردار در دوره‌های قبلی را در برخی شهرها چراغ راه قرار دهند، افزود: باید با تعامل و انتخاب درست برای توسعه شهر و رفع محرومیت‌ها تلاش و از باج خواهی و سهم خواهی پرهیز کنند.

اختلافات اعضای شورا در برخی شهرهای مازندران، کار انتخاب شهردار را به حکمیت کشاند و قرار است مدیر شهری در جلسه‌ای با حضور فرماندار مشخص شود. آنچه طی یک ماه گذشته از شورای ششم در بعضی از شهرها به گوش رسید، تلخ و ناگوار بود، تلاش عده‌ای از اعضا برای نشستن بر کرسی شهرداری و یا نشاندن حامیان خود بر صندلی شهرداری، نتیجه‌ای جز کارنامه سیاه در پی نخواهد داشت.

مازندران ۵۸ شهر دارد که تکلیف شهرداران در معدود شهرهای استان مشخص شده و در بسیاری از شهرها یا اعضای شورا برای صندلی مدیریت شهری خیز برداشته اند و یا کار به حکمیت رسید.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.