کد خبر : 1976
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
139 views

طلبکاری باغداران مازندرانی از دولت قبل/ طلبی که از شب عید روی زمین ماند

طلبکاری باغداران مازندرانی از دولت قبل/ طلبی که از شب عید روی زمین ماند

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: باغداران مازندرانی میوه خود را تحویل بازار شب عید دادند و قرار شد تا آخر فروردین این مطالبات را پرداخت کنند که متاسفانه به اواسط شهریور رسیدیم و ما هنوز به اصل مطالبه خود نرسیدیم و در این زمینه گلایه داریم. به گزارش تیتر شمال؛ محمدرضا شعبانی در ارتباط با

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: باغداران مازندرانی میوه خود را تحویل بازار شب عید دادند و قرار شد تا آخر فروردین این مطالبات را پرداخت کنند که متاسفانه به اواسط شهریور رسیدیم و ما هنوز به اصل مطالبه خود نرسیدیم و در این زمینه گلایه داریم.

به گزارش تیتر شمال؛ محمدرضا شعبانی در ارتباط با مطالبات شب عید باغداران مازندران، اظهار کرد: باغداران و سورتینگ‌داران استان مازندران باوجود تامین میوه شب عید که منجر به کاهش قیمت و ضرر و زیان هم شده بود اما وجه پرتقال و سیب را هنوز نتوانستند دریافت کنند.

وی افزود: اتحادیه باغداران هم به‌عنوان مباشر تامین که تامین‌کننده میوه کل کشور بود این اقدام را به‌موقع انجام داد اما متاسفانه الان دو سال است که پرداخت مطالبات ما را وزارت صمت با مشکلاتی مواجه می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران بیان کرد: متاسفانه الان دو سال است بعد از اینکه تنظیم بازار انجام شد بدهی را به باغداران پرداخت نمی‌کنند الان بعد از ۶ ماه هنوز به اصل پول خود نرسیدیم.

شعبانی به مشکلات زیاد باغداران مازندران اشاره کرد و گفت: باغداران هم نیاز به حمایت دارند اما وزارت صمت بعد از پایان طرح کلا کار را رها می‌کند و بدهی خود را باغداران و سورتینگ‌داران پرداخت نمی‌کند و این را منوط به دستگاه‌های دیگر می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه از ما پرتقال را به‌راحتی دریافت می‌کنند و به بازار عرضه کرده اما به بخش پرداخت که می‌رسد منوط به سازمان‌های مختلف ازجمله سازمان حمایت، سازمان برنامه و بودجه، هدفمندی یارانه‌ها، ذیحساب استان‌ها، بازرسی، دیوان محاسبات و همه مجموع دستگاه‌های نظارتی کرده که موانعی برای دریافت مطالبات ما هستند.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران تصریح کرد: میوه را به تنظیم بازار و وزارت صمت تحویل دادیم و درخواست ما هم این است باتوجه به ضرر زیادی دادیم و نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان هم طلبکار هستیم این را دولت و وزیر تدبیر کنند تا زودتر به مطالبات خود برسیم.

شعبانی با اعلام اینکه واقعا امیدی به شرکت در تنظیم بازار نداریم، خاطرنشان کرد: بخاطر بدعهدی دولت این امید در ما نیست و هم سیب و پرتقال طی این چند ساله مورد حمایت دولت قرار نگرفت و اگر ما این میوه را به دولت ندهیم تهدیدمان می‌کنند که جلوی صادرات را می‌گیرند.

وی یادآور شد: متاسفانه زمانی که قرارداد می‌بندیم و طبق قرارداد میوه‌های خودمان را تحویل می‌دهیم زمان زیادی شاید ۱۰ ماه می‌رسد که به پول خود برسیم.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران اظهار کرد: بدعهدی موجب شده مردم به حرف‌ها و قراردادهای با دولت اعتماد نکنند و بازار همیشه دچار تشنج و سرگردانی می‌شود.

شعبانی با تاکید بر اینکه حمایت دولت در این بخش بسیار مهم است، گفت: ما میوه خود را تحویل دادیم و قرار شد تا آخر فروردین مطالبات ما را پرداخت کنند متاسفانه به اواسط شهریور رسیدیم و ما هنوز به اصل مطالبه خود نرسیدیم این گلایه را داریم؛ چراکه وظیفه دولت حمایت از تولید و تولیدکننده است اما در این بخش دو سال که در طرح تنظیم بازار شرکت می‌کنیم و تمام خواسته‌های دولت در تامین بازار شب عید را تامین کردیم هم در بخش سیب و هم در بخش پرتقال اما به اصل پول خود نرسیدیم.

وی اظهار کرد: در واقع وزارت صمت بعد از تنظیم بازار، کار را رها می‌کند و به دنبال اجرای تعهد خود نیست موارد زیادی برای پرداخت مطالبات مطرح می‌کند درخواست ما این وجه را به سرعت پرداخت کنند تا بتوانیم بدهی باغداران را پرداخت کنیم./فارس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.