کد خبر : 2000
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
123 views

جریمه در انتظار عرضه کنندگان مرکبات نارس به بازار

جریمه در انتظار عرضه کنندگان مرکبات نارس به بازار

سودجویانی که مرکبات نارس را در بازار عرضه می‌کنند به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد. به گزارش تیتر شمال؛ ایزدی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران،  با بیان اینکه مهمترین شاخص در تعیین زمان برداشت مرکبات، نسبت قند و اسید میوه است، گفت: میزان قند و اسید میوه در نارنگی‌های پیش رس اوایل مهرماه متناسب

سودجویانی که مرکبات نارس را در بازار عرضه می‌کنند به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

به گزارش تیتر شمال؛ ایزدی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران،  با بیان اینکه مهمترین شاخص در تعیین زمان برداشت مرکبات، نسبت قند و اسید میوه است، گفت: میزان قند و اسید میوه در نارنگی‌های پیش رس اوایل مهرماه متناسب می‌شوند.

او افزود: متاسفانه برخی سودجویان در حالیکه هنوز قند میوه کامل نشده است اقدام به برداشت نارنگی‌های سبز و ترش می‌کنند که باعث بی اعتمادی مردم و بازار به مرکبات شمال می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر رعایت زمان برداشت تاکید کرد و گفت: نارنگی‌های زودرس اولین مرکبات شمال هستند که باید اوایل مهرماه برداشت شوند و برداشت این میوه در شهریور ماه سبب تغییر ذائقه مردم و بی اعتمادی  آن‌ها می‌شود.

ایزدی تعداد این سودجویان را کم اعلام کرد و ادامه داد: جهادکشاورزی استان، اتحادیه‌های باغداران و سورتینگ داران مخالف برداشت زودهنگام مرکبات هستند.

او با بیان اینکه جلسات متعددی با مسئولان استانی برای جلوگیری از این روند برگزار شده است، گفت:جهاد کشاورزی مازندران برای جلوگیری از فعالیت این سودجویان تذکر شفاهی و کتبی به مراکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان‌ها و سورتینگ داران داده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: بر اساس تصمیماتی که در جلسات استاندرای با حضور دستگاه‌های متولی گرفته شد مقرر شده است جهاد کشاورزی تخلف را به تعزیرات حکومتی گزارش دهد و این اداره نیز جریمه‌های متناسب با آن را اعمال کند.

ایزدی گفت: اداره کل حمل و نقل مازندران نیز بارنامه برای انتقال این مرکبات نارس نباید صادر کند.

او با بیان اینکه این محدودیت‌ها از این هفته آغاز می‌شود، افزود: همه دستگاه‌ها متناسب با وظیفه مندی برای جلوگیری از عرضه مرکبات نارس باید کمک کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان تولید امسال را ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن و مشابه پارسال اعلام کرد و گفت: میزان برداشت پرتقال‌های تامپسون شاید کمتر از پارسال باشد، اما با توجه به پربار بودن درختان نارنگی مشکلی در تامین مرکبات وجود ندارد.

ایزدی از باغداران و سورتینگ داران خواست با توجه به حجم خوب مرکبات با عملیات نامناسب میوه و اعتماد مصرف کننده را خراب نکنند./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام /

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.