کد خبر : 2104
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
126 views

مکتب حضرت امام سبب عزت مسلمین شده است/تصویب کلیات طرح کار واشتغال

مکتب حضرت امام سبب عزت مسلمین شده است/تصویب کلیات طرح کار واشتغال

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ اهل بیت (ع) و مکتب حضرت امام راحل سبب احیای مجدد اسلام و عزت مسلمین در جهان شده است. به گزارش تیتر شمال؛ محمدباقر قالیباف پیش ازظهر پنجشنبه در پانزدهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر با بیان اینکه قصه گذشت‌ها و ایثارگری‌های ملت را با ادبیات مختلف شنیدیم،

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ اهل بیت (ع) و مکتب حضرت امام راحل سبب احیای مجدد اسلام و عزت مسلمین در جهان شده است.

به گزارش تیتر شمال؛ محمدباقر قالیباف پیش ازظهر پنجشنبه در پانزدهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید بهشهر با بیان اینکه قصه گذشت‌ها و ایثارگری‌های ملت را با ادبیات مختلف شنیدیم، افزود: شنیدیم که امروز اگر جمهوری اسلامی مستقر است و بهار جمهوری اسلامی تضمین شده و مکتب اسلام و فرهنگ اهل بیت و مکتب امام راحل که باعث احیای مجدد اسلام و عزت مسلمین در جهان شده است.

وی افزود: اگر ظالمان و مستکبران مقابل نظام جمهوری اسلامی به چالش کشیده شده است اولین مؤلفه آن سنت‌های الهی است و باور همه مردم، شهدا و حضرت امام راحل بر این بود که سنت‌های الهی لاتغییر است.

وی گفت: براساس قران الهی، سنت‌های الهی تغییر نمی‌یابد و هرکس در مسیر سنت‌های الهی حرکت کرد، پیروزی وی تضمین شده است است.

قالیباف مؤلفه دوم را رهبری و اصل ولایت فقیه بیان کرد و گفت: مردم به امام و رهبرشان باور داشتند و امورات و هراتفاقی که در کشور رخ می‌داد و مردم در صحنه بودند زیرا انقلاب ما مردمی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه در دوران دفاع مقدس، مردم هم میهن را ساختند و هم فرزندان را به جنگ فرستادند، گفت: در دوران دفاع مقدس همه امورات به صورت مردمی حل می‌شد و پیوند محکم بین امام و امت و تکیه براندیشه ناب اسلامی سبب عزت و استحکام نظام اسلامی شده است.

اداره کشور مبتنی بر فرهنگ کار و تلاش نیست

وی با اظهار اینکه باید در عرصه اقتصاد مردم باشند، گفت: اشکال ما در اداره کشور و تصمیم گیری در اداره کشور مبتنی بر مبانی بر سنت‌های الهی و فرهنگ کار و تلاش نیست، مجاهدت تنها پشت خاکریز و فقط مبارزه با ضد انقلاب نیست امروز معنی مجاهدت یعنی مبارزه با فساد، کمک به محرومان و مستضعفان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز مردم نشان دهند که آن‌هایی که طعم فقر را کشیدند، پای انقلاب است و آیا امروز هر تصمیم ما متناسب با آن قشر جامعه هست یا نیست و روشن هست که تاکنون نبوده است.

وی گفت: اگر وفادار به انقلاب و شهدا هستیم و عزت جامعه را می‌خواهیم باید بر مشکلات فائق بیاییم و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، ایجاد شغل نیازمند مجاهدت است.

قالیباف با بیان اینکه نرخ بیکاری در سن اشتغال در مازندران ۲۸ درصد است، گفت: این قشر باید مشکلات اقتصادی را حل کند و در میدان باشد، امروز ابزاری دستشان نیست.

تصویب کلیات طرح کار و اشتغال

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز تحریم و مشکلات را شاهد هستیم ولی مشکل کشور نبود امکانات و پول نیست، امروز مشکل ما نداشتن باور به سنت‌های الهی در بین مدیران در سطوح مختلف است.

وی با اظهار اینکه نظام بروکراسی بر مدیران ما سوار است، گفت: در مجلس شورای اسلامی حرف مردم را می زنیم زیرا با شما عهد بستیم و کلیات طرح کار و اشتغال در مجلس به تصویب رسید و تا یکماه آینده این طرح نهایی می‌شود.

وی به موضوع کار و اشتغال اشاره کرد و گفت: اکنون برای هر کاری دهها مجوز در پیچ و خم ادارات نیاز است و با نهایی شدن طرح اشتغال، در یک پنجره واحد برای هر شغل، فقط کمتر از یک هفته با واردکردن داده‌ها، مجوز لازم ارائه می‌شود.

قالیباف با تاکید براینکه جریان کار باید عوض شود و مسئولان باید دنبال مردم بدوند، خواستار تلاش برای حل مشکلات مردم شد و گفت: امروز تلاش و مجاهدت در کار برای مردم با تلاش در دوران دفاع مقدس فرقی ندارد و این تلاش برای امنیت و عظمت ایران عزیز است و نباید سستی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه نباید در موضوعات و اختلافات بی خود وقت خود را تلف کنیم، گفت: امروز بهانه‌ای برای کارنکردن نداریم و محکوم به موفقیت هستیم و خوشحالیم که هر سه قوا با هم هماهنگ هستیم و باید این هماهنگی منجر به هم افزایی و رفع مشکلات مردم شود.

وی رفع مشکلات مردم را وظیفه مسئولان دانست و گفت: یکی از روش‌های مدیریتی باید این باشد که کارها را به مردم واگذار کنیم و در مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مردم باید در صحنه باشند و مدیر لایقی کسی است که اجازه دهد مردم و جوانان پیشگامان امور باشند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.