کد خبر : 2122
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
133 views

زارعی: پیمان شانگهای فرصت مناسب برای رهایی از اقتصاد غرب/هیچ وقت از کشورهای غربی جواب مثبت نگرفتیم

زارعی: پیمان شانگهای فرصت مناسب برای رهایی از اقتصاد غرب/هیچ وقت از کشورهای غربی جواب مثبت نگرفتیم

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: تمایل ما به سمت اقتصاد کشورهای چین و روسیه بیشتر شده و با توجه به اینکه وسعت، جمعیت و بازار هدف بسیار خوبی در بین این کشورها وجود دارد می‌تواند همکاری خوبی ایجاد کند. به گزارش تیتر شمال؛ منصورعلی زارعی درباره پیوستن ایران به جمع

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: تمایل ما به سمت اقتصاد کشورهای چین و روسیه بیشتر شده و با توجه به اینکه وسعت، جمعیت و بازار هدف بسیار خوبی در بین این کشورها وجود دارد می‌تواند همکاری خوبی ایجاد کند.

به گزارش تیتر شمال؛ منصورعلی زارعی درباره پیوستن ایران به جمع کشورهای عضو پیمان شانگهای، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ارتباطاتمان با غرب در چهل سال گذشته نتوانستند اعتماد لازم را برای کشور و اقتصاد ما ایجاد کند و حتی دولت در هشت سال گذشته که اعتقاد خاصی به غرب داشت تمام تلاششان این بود که ارتباطات خوبی برقرار کنند اما نتوانستند اعتماد ما را جلب کنند و مشکلات زیادی در ارتباط با کشورهای غربی برای ما ایجاد شد.

وی بیان کرد: کشورهای عضو پیمان شانگهای از جهت اینکه تمایل ما به سمت اقتصاد این کشورها به خصوص چین و روسیه بیشتر شده و با توجه به اینکه وسعت، جمعیت و بازار هدف بسیار خوبی در بین این کشورها وجود دارد تاثیرآن بیشتر است و به‌دلیل زمینه اعتماد بیشتری که فراهم شده می‌تواند همکاری خوبی ایجاد کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: با توجه به تفاهم نامه 25 ساله‌ای که با چین امضا شده زمینه کار را فراهم کرده است و به نظر می‌رسد که برای اقتصاد ایران یک طرح موفقی است که آینده بهتری را برای اقتصاد خودمان پیش بینی کنیم.

زارعی تصریح کرد: کشورهای غربی وقتی همکاری 25 ساله ایران و چین مطرح شد نظراتشان را دیدیم و برای آنها نگران کننده بود اما برای ما اهمیتی ندارد که آنها چه نظری دارند و مطمئنن نگاه مثبتی ندارند از اینکه ایران عضو اصلی پیمان شانگهای باشد.

وی افزود: ما به اندازه کافی کشورهای غربی را امتحان کردیم و هیچ وقت جواب مثبت نگرفتیم و تجربه خوبی در هشت سال گذشته کسب کردیم و دولت باید پیگیر استفاده حداکثری از این ظرفیت به‌وجود آمده باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.