کد خبر : 2411
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
111 views

گلپایگانی: ضرورت بازنگری قوانین دامپزشکی/زیستگاه های پرندگان پایش می شود

گلپایگانی: ضرورت بازنگری قوانین دامپزشکی/زیستگاه های پرندگان پایش می شود

مدیرکل دامپزشکی مازندران بازنگری در قوانین دامپزشکی را امری ضروری دانست و گفت: با توجه به ایجاد نیازهای جدید باید اقداماتی در حوزه به روزرسانی قوانین صورت گیرد. به گزارش تیتر شمال؛ محمد حسن گلپایگانی پیش ازظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به پنجاهمین سالروز تصویب قانون دامپزشکی در کشور اظهار داشت: در

مدیرکل دامپزشکی مازندران بازنگری در قوانین دامپزشکی را امری ضروری دانست و گفت: با توجه به ایجاد نیازهای جدید باید اقداماتی در حوزه به روزرسانی قوانین صورت گیرد.


به گزارش تیتر شمال؛ محمد حسن گلپایگانی پیش ازظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به پنجاهمین سالروز تصویب قانون دامپزشکی در کشور اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به ایجاد نیازهای جامعه نظیر امنیت غذایی نیازمند بازنگری در قوانین موجود هستیم زیرا دامپزشکی تضمین کننده کیفیت، سلامت و ایمن بودن مواد غذایی باید نقش پررنگ‌تری داشته باشد.

وی با بیان اینکه مراودات سیاسی و اجتماعی با کشورها، مطالبات کشورهای مقصد کالاها و غیره نیازمند بازنگری در حوزه سلامت محصولات است، افزود: باید با تعامل و استفاده از ظرفیت نخبگان و تشکل‌های صنفی و تولیدی، برای ارتقای سلامت، امنیت و رشد اقتصادی کشور تلاش کنیم.

گلپایگانی به شعار نقش دامپزشکان در بحران کووید ۱۹ اشاره و اضافه کرد: دامپزشکان به عنوان پیشقراولان سلامت هستند و طی دو سال گذشته لحظه‌ای از وظایف عقب نشینی نکردند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران یادآور شد: طی دو سال گذشته اقدامات قابل توجهی در حوزه پیشگیری و مراقبت صورت گرفت و سبب شد تا از بار اضافی بر دوش کادر سلامت جلوگیری شود.

وی با اشاره به رشد چندبرابری آزمون‌ها و نمونه برداری‌ها افزود: همه این موارد درحالی انجام شد که به دلیل تحریم‌های ظالمانه، تهیه کیت‌های تشخیصی با سختی صورت گرفته است.

گلپایگانی نظارت دامپزشکی و تقویت غذایی از مزرعه تا سفره را از جمله برنامه‌ها بیان کرد و گفت: برای اولین بار با کمک خیران سلامت، پنل‌های خورشیدی در دامپزشکی استان نصب و راه اندازی می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران یادآور شد: زمینه‌های لازم برای صادرات بسیاری از مواد غذایی توسط دامپزشکی صورت گرفت و برای اولین بار بخشی از لبنیات به کشور ژاپن صادر شده است.

وی با اشاره به آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر از مردم خواست تا از شکارپرندگان پرهیز کنند و گفت: مرگ ومیر پرندگان مهاجر در سال‌های قبل بوتولیسم تشخیص داده شد.

وی تغییرات آب و هوایی و زیست محیطی را از جمله دلایل تلفات پرندگان مهاجر در سال‌های قبل بوده است، گفت: به عنوان سازمان بهداشتی و نظارتی وظیفه رصد زیستگاه‌ها را داریم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.