کد خبر : 2607
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
128 views

کارخانه ای با سرمایه گذاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان در مازندران ساخته می شود

کارخانه ای با سرمایه گذاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان در مازندران ساخته می شود

استاندار مازندران ازساخت کارخانه کاتد مس با سرمایه گذاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان در بندر امیرآباد خبر داد. به گزارش تیتر شمال؛ به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران احمد حسین زادگان  گفت: در این طرح سرمایه گذاری تولید مس به صورت کنسانتره و مبتنی بر روش‌های مناسب زیست محیطی و در جهت اشتغالزایی صورت می‌گیرد.

استاندار مازندران ازساخت کارخانه کاتد مس با سرمایه گذاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان در بندر امیرآباد خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران احمد حسین زادگان  گفت: در این طرح سرمایه گذاری تولید مس به صورت کنسانتره و مبتنی بر روش‌های مناسب زیست محیطی و در جهت اشتغالزایی صورت می‌گیرد. ‎

استاندار مازندران در جلسه هماهنگی سرمایه گذاری این کارخانه ، تولید کاتد مس را بر اساس صنایع بالادستی و اقتصاد زیست محیطی استان دانست و تصریح کرد: برای عملیاتی شدن این پروژه در استان نیاز به ۱۱۰ هکتار زمین، ۳۰ لیتر آب در ثانیه، ۲۱ میلیون متر مکعب گاز در سال و ۳۰ مگا وات برق می باشیم که مشکلی در این راستا وجود ندارد.

وی با بیان این که۱۰۰ درصد محصولات این پروژه به کشورهای اوراسیا صادر می‌شود، اظهار داشت: اولین استان  تولید کاتد مس در ایران متعلق به استان کرمان می باشد و مازندران بعنوان دومین استان تولید این محصول  در کشور با اجرای این پروژه می شود.

استاندار مازندران افزود :با عملی شدن این سرمایه گذاری در استان و احداث کارخانه کاتد مس در بندر امیرآباد شاهد ایجاد اشتغال و حجم گسترده سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی خواهیم بود و با توجه به اینکه این کارخانه در مجاورت بندر امیرآباد قرار دارد بدلیل وجود ساحل مناسب مشکلی بابت تامین آب این پروژه مهم وجود ندارد.

بندر امیرآباد در شرق استان مازندران در دهه ۷۰ ایجاد شد و با ارتقاء به منطقه ویژه اقتصادی در دهه ۸۰ هم اکنون حدود ۲  هزار هکتار مساحت دارد.

بندر امیرآباد با داشتن ۱۵ اسکله و یک اسکله رو رو در دست ساخت دارای ظرفیت حدود ۶ میلیون تنی بار گیری و تخلیه بار است . نیمی از فعالیت صادرات و وارداتی شمال ایران از این بندر انجام می شود و تنها بندر راهبردی متصل به راه آهن سراسری در شمال ایران محسوب می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.