کد خبر : 2622
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱
184 views

سختی کار پستچی‌ها در گرو موافقت دولت و مجلس/ فشار کمبود نیروی انسانی روی دوش نامه رسان‌ها است/راه اندازی دو سامانه جدید پستی در آینده نزدیک

سختی کار پستچی‌ها در گرو موافقت دولت و مجلس/ فشار کمبود نیروی انسانی روی دوش نامه رسان‌ها است/راه اندازی دو سامانه جدید پستی در آینده نزدیک

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه مشمولیت سختی کار برای کارکنان این شرکت، مستلزم تصویب آن در مجلس شورای اسلامی است؛ گفت: به زودی از دو سامانه روستا بازار و پیام دولت رونمایی خواهیم کرد. به گزارش تیتر شمال؛ رمضان‌علی سبحانی‌فر در نشست خبری که در حاشیه سفر یک روزه به منظور بازدید از

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه مشمولیت سختی کار برای کارکنان این شرکت، مستلزم تصویب آن در مجلس شورای اسلامی است؛ گفت: به زودی از دو سامانه روستا بازار و پیام دولت رونمایی خواهیم کرد.


به گزارش تیتر شمال؛ رمضان‌علی سبحانی‌فر در نشست خبری که در حاشیه سفر یک روزه به منظور بازدید از بخش‌های مختلف پست مازندران و بررسی مشکلات کارکنان این شرکت حاضر شده بود، در خصوص چرایی عدم مشمولیت سختی کار برای کارکنان این شرکت، اظهار کرد: تحقق این مطالبه چندین و چند ساله مستلزم تصویب آن در مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: در ادامه باید بار مالی آن از سوی دولت پذیرفته شود و مورد تایید شورای نگهبان قرار گیرد تا به یک قانون تبدیل شود تا قابلیت اجرایی پیدا کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: مشمولیت سختی کار پستچی‌ها از دست ما خارج است و آنچه که ما می‌خواستیم ما برای تحقق این موضوع انجام دهیم پیگیری کردیم، اما تحقق این موضوع نیازمند تصویب آن به عنوان یک قانون در مجلس است.

مدیرعامل شرکت ملی پست، ادامه داد: ما با استناد به چند مصوبه این مسئله را به سمتی سوق دادیم که برود در هیئت دولت مطرح شود و اگر در هیئت دولت با عناوینی که اعلام کردیم مطابقت داده شود و مورد موافقت قرار گیرد، امیدی برای حل این موضوع هست.

سبحانی‌فر در خصوص کم بودن میزان دریافتی پرسنل این شرکت به ویژه نامه رسان‌ها و همچنین اختلاف قابل توجه با پرسنل وزارت ارتباطات، بیان کرد: شرکت ملی پست یک شرکت درآمدی و هزینه‌ای است، اما سایر بخش‌های وزارتخانه از اعتبارات دولت استفاده می‌کنند؛ لذا باید تلاش کنیم تا با بالا بردن درآمدهای این شرکت، پرداختی‌هایمان را نیز افزایش دهیم.

وی با اشاره به انجام تغییر وضعیت بیش از دو هزار نفر در سطح کشور، عنوان کرد: برخی از پرسنل شرکت ملی پست بودند که بر اساس مصوبه سال 1392 دارای کد شناسه نبودند، اما با یک راهکارهایی توانستیم این افراد را دارای کد شناسه کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: تبدیل قراردادی‌ها به نیروهای رسمی مستلزم اعلام فراخوان عمومی است و اگر این امر صورت گیرد، این امکان نیز وجود دارد که خیلی از قراردادی‌های این شرکت اصلا موفق به کسب سهمیه نشوند و ناچار به فسخ قرارداد شویم.

مدیرعامل شرکت ملی پست، با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام برای ارتقای خدمات پستی الکترونیکی اعلام کرد: یک بخش از این طرح، رصد هوشمند خدمات است و یک بخش هم اجرایی کردن خدما پستی الکترونیکی در جامعه است تا به درآمد بالاتر دست پیدا کنیم.

سبحانی‌فر اضافه کرد: ما سامانه پیام دولت را تست کردیم و در کل کشور جوابگو است و لذا بزودی با حضور مسئولان کشوری افتتاح خواهد شد.

وی مطرح کرد: این سامانه پیام دولت تا به امروز، مکاتبات دستگاه‌های اجرایی با دستگاه‌های اجرایی را پشتیبانی می‌کرد، ولی با ورد پست که این ظرفیت در اختیار مردم قرار گرفته است، مردم می‌توانند مکاتبات خود را طی این سامانه پستی به صورت الکترونیکی به دستگاه‌های سراسر کشور ارسال و کد رهگیری دریافت کنند و در ادامه ضمن پیگیری مراحل این مکاتبه، پاسخش را نیز دریافت کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  در خصوص کمبود نیروی انسانی در ادارات پست مازندران، تصریح کرد: بحث کمبود نیروی انسانی در دستور کار همکاران ما قرار گرفته است و مقرر شده تا نه حتما با تامین نیروی انسانی بلکه به هر شکل ممکن تا پایان سال مرتفع شود، اما کارهای زیربنایی و اصلاح ساختاری که باید در نیروی انسانی قرار گیرد، مدیرکل پست استان باید در دستور کار خود قرار دهد تا مشکلات به حداقل برسد.

مدیرعامل شرکت ملی پست، افزود: آنچه اکنون در خصوص کمبود نیروی انسانی شاهد آن هستیم، از گذشته بوده است و این طور نیست که طی همین یکی- دو سال اخیر افزایش پیدا کرده است و لذا در این حوزه، مدیریت دچار چالشی هست.

سبحانی‌فر تشریح کرد: در گذشته یک پرسنلی گرفته شده است و در ستاد مستقر شده است و حالا اگر مدیر بخواهد یکی از این افراد را جابجا کند، با مقاومت و چالش‌های متعددی مواجه می‌شود و در نهایت به یک عده دیگر فشار مضاعف وارد می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات عدیده کمبود نیروی انسانی در مازندران، تاکید کرد: استان مازندران به واسطه کمبود نیروی انسانی دچار چالش بزرگی است که باید اصلاح ساختار نیروی انسانی در دستور کار مدیران استانی قرار گیرد و قطعا همه از کار درست، حمایت خواهند کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: جدا از اینکه مدیران توانمندی از این استان به سایر نقاط کشور ارسال شده است، نیروی انسانی که به این استان تزریق شده است به جای اینکه در عملیات باشد در ستاد مستقر شده و بر این اساس، حق پستچی‌ها ضایع می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست، مطرح کرد: معیشت و امنیت شغلی از جمله مطالبات جدی همکاران ما در این شرکت است و در تلاش هستیم تا با توسعه زیر ساخت‌ها و بالا بردن درآمد، این مشکل را تا حد امکان به حداقل برسانیم.

سبحانی‌فر اذعان کرد: ما برای کاهش هزینه‌ها، 400 وانت برای ناوگان شهری خریداری کردیم، اما متاسفانه در برخی از نقاط این وانت‌ها بیکار هستند و بدنبال این تدبیر هستیم که این وانت‌ها را از استان‌هایی که تحویل گرفتند و استفاده نمی‌کنند، بازپس بگیریم و در اختیار متقاضیان دیگر استان‌ها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه به زودی 3 کامیون برای ناوگان برون شهری در اختیار استان مازندران قرار می‌گیرد، افزود: باید تلاش کنیم تا با ارائه خدمات مطلوب، افزایش سرعت، دقت و کیفیت خدمات، به ترافیک بیشتر و در نهایت درآمد بیشتر دست پیدا کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصریح کرد: ما به طور جدی در حال تلاش برای هوشمندسازی خدمات پست در کشور هستیم و قطعا با تحقق این مسئله، نظارت جدی و مستمری بر روی مرسوله‌ها، خدمات و خلأهای موجود خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت ملی پست، افزود: قطعا با هوشمندسازی پست و اتصال تراوزها به این سامانه، به صورت سیستمی و هوشمند، مرسوله‌ها را رصد خواهیم کرد و چنانچه تخلفی در وزن و اندازه مرسوله مشاهده شود، قطعا برخورد خواهیم کرد.

سبحانی‌فر اظهار کرد: ما داریم سیستم هوشمندسازی پست را با سرعت به جلو می‌بریم و با راه اندازی این سیستم مکانیزه هم حقوق شهروند و هم حقوق شرکت، محفوظ می‌ماند تا اجحافی در حق هیچکدام صورت نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما بنا داریم تا با افزایش کیفیت خدمات به مرسوله‌های عادی با هدف ارتقای ترافیک  و توجه به تجارت الکترونیک برای افزایش همکاری با دستگاه‌های اجرایی برای ارسال مرسوله‌های این دستگاه‌ها با پست به درآمد بالاتر دست پیدا کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی سامانه روستا بازار در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: هدف ما از راه اندازی این سامانه این است که بتوانیم محصولات روستاییان را اعم از محصولات کشاورزی، دامی و صنایع دستی را در این بازاری که ایجاد می‌کنیم، بدون دخالت واسطه‌ها در بستر خرید و فروش قرار دهیم که می‌تواند هم برای تولید کننده مفید و هم برای مصرف کننده به صرفه باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پست، یکی دیگر از اقدامات در دست اقدام را خدمات نیابتی عنوان کرد و افزود: ما در تلاش هستیم تا با اضافه کردن خدماتی نظیر خدمات بانکی، نقل و انتقال سند، کارت سوخت، گواهینامه و گذرنامه به سمتی برویم که خدمات نیابتی را بر اساس قانون که گفته شده باید دستگاه‌ها خدمات خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند، ما در پست، خدمات فیزیکی را انجام دهیم تا به یک درآمد مطلوب دست پیدا کنیم.

سبحانی‌فر متذکر شد: در صدد هستیم تا بحث نقل و انتقال وسائط نقلیه را با رایزنی با نیروی انتظامی و راهور جلو ببریم تا به منتج به انعقاد قرارداد در آینده‌ای نزدیک شود که قطعا موجب کاهش سوءاستفاده در این مقوله خواهد شد.

وی یادآور شد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها منعقد کردیم، متعهد شده‌اند ه اطلاعات لازم را در اختیار ما قرار دهند تا بحث کد پستی را تکمیل کنیم و در این راستا تفاهم نامه‌ای نیز با بنیاد مسکن امضا کردیم که بنا است نقشه‌های هادی روستایی در اختیار ما بگذارند تا بحث کدگذاری‌ها را انجام دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.