کد خبر : 2644
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
200 views

جاده‌ای که استاندارد نیست/حل مشکل روشنایی شاید وقتی دیگر!

جاده‌ای که استاندارد نیست/حل مشکل روشنایی شاید وقتی دیگر!

خاکی بودن مسیر، نبود روشنایی و عدم نصب تابلوهای راهنما در طی راه دسترسی به فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری، موجب گلایه‌مندی مراجعه کنندگان به این فرودگاه شده است؛ با توجه به بارندگی‌های فصلی پیش رو و دامن زدن بیشتر به مشکلات عبور و مرور برای مسافران، ترمیم این مسیر از سوی دستگاه‌های ذیربط انتظار به

خاکی بودن مسیر، نبود روشنایی و عدم نصب تابلوهای راهنما در طی راه دسترسی به فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری، موجب گلایه‌مندی مراجعه کنندگان به این فرودگاه شده است؛ با توجه به بارندگی‌های فصلی پیش رو و دامن زدن بیشتر به مشکلات عبور و مرور برای مسافران، ترمیم این مسیر از سوی دستگاه‌های ذیربط انتظار به حق مردمی است.


به گزارش تیتر شمال؛ مجتبی قربانی- عملیات احداث جاده دسترسی جدید به فرودگاه ساری در دست اقدام است که به همین منظور این جاده دارای استانداردهای لازم برای عبورومرور نیست.

وضعیت نامطلوب فعلی راه دسترسی به فرودگاه ساری، موجب گلایه‌های مردمی نیز شده است.

چند مدتی است که به دلیل جابه‌جایی و تغییر ورودی فروذگاه ساری، این جاده در دست تعمیر است که به دلیل عدم آسفالت، نبود روشنایی و عدم نصب تابلوهای راهنما طی مسیر، مشکلاتی را برای مراجعه کنندگان به وجود آورده است.

گلایه مردم در خصوص نامناسب بودن مسیر دسترسی به‌حق است

سعدالله وطن‌خواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت راه دسترسی به فرودگاه ساری، اظهار کرد: ما در ورودی فرودگاه یک سری تغییراتی را ایجاد کرده‌ایم که اتمام آن نیازمند مشارکت اداره کل راه و شهرسازی و ادراه کل راهداری استان است.

وی افزود: ما در آستانه ورودی فرودگاه از مسیر بلوار جوادالأئمه در حال ساخت یک بلوار جدید هستیم و بر این اساس، درب ورودی فرودگاه ساری در آینده‌ای نزدیک از سمت پلنگ آزاد خواهد بود.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این مسیر دسترسی در دست احداث است و به دلیل اینکه این جاده آسفالته نیست، به ویژه در روزهای بارانی مشکلاتی را برای مسافران و همراهان آنان ایجاد کرده است.

این مسئول با اشاره به نامناسب بودن فعلی راه دسترسی به فرودگاه ساری، بیان کرد: مقرر شده بود که اداره کل راه و شهرسازی، نسبت به آسفالت مسیر ورودی جدید اقدام کند، که این کار تاکنون ابتر مانده است.

وطن‌خواه تاکید کرد: البته گلایه مردمی هم در شرایط فعلی به‌حق است، به ویژه اینکه در شب به دلیل عدم روشنایی مسیر بر مشکلات مراجعه کنندگان می‌افزاید.

ترمیم راه دسترسی نیازمند مشارکت دستگاه‌های متولی است

وی اعلام کرد: نبود علائم جاده‌ای در مسیر هم یکی دیگر از نواقص و ایرادات حال حاضر این مسیر است که می‌بایست صورت پذیرد، البته ما اقدام به نصب پلاکاردهایی کرده‌ایم این اقدام مکفی و مطلوب نیست و نیازمند ورود و همکاری دستگاه‌های ذیربط است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران، متذکر شد: چند ماهی است که این اقدامات به تاخیر افتاده است و امیدواریم در اسرع وقت، اجرایی شود.

حسین منفردی فرماندار میاندورود نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: طی سال‌های اخیر در خصوص راه دسترسی مناسب به فرودگاه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: یک مسیر دسترسی اختصاصی برای فرودگاه طراحی شده است که هزینه سنگینی را در بر داشته است.

جابه‌جایی 200 خانوار برای احداث راه دسترسی جدید

فرماندار میاندورود خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر نزدیک به 200 خانوار برای احداث این مسیر، جابه‌جا شده‌اند که برای این منظور، جلسات متعدد، مشکلات گوناگون و مسیر پر پیچ و خمی طی شد تا به سرانجام برسد.

منفردی ادامه داد: در کنار این موضوع، بحث توسعه فرودگاه ساری نیز مد نظر بود تا شرایط استانداردی را فراهم کنیم تا زمینه فرود هواپیماهای بزرگتری برای پروازهای بین‌المللی را به وجود بیاوریم.

وی اعلام کرد: در گذشته، فرودهای پروازی عمدتا سنتی صورت می‌گرفت که در زمان مه‌آلود بودن شرایط جوی، مشکلاتی را در پی داشت و هم اکنون با نصب دستگاه‌های هواشناسی در دست اجرا و همچنین نصب سیستم ناوبری درصدد رفع این مشکل هستیم.

احداث تقاطع غیرهمسطح لنگ تامین اعتبار

فرماندار میاندورود عنوان کرد: بلوار جوادالائمه که به منظور یک مسیر اختصاصی دسترسی به فرودگاه طراحی شده است، تا حدودی کار آن انجام شده است؛ البته در این راستا نیز با یک سری مشکلات و اعتراضات مردمی نیز مواجه بودیم که مرتفع شد.

منفردی تاکید کرد: البته یک تقاطع غیرهمسطح برای دسترسی آسان‌تر مراجعه کنندگان از جاده ساری-نکا به این مسیر اختصاصی طراحی شده است که احداث این پروژه، به دلیل نیاز به تامین اعتبارات سنگین، زمان‌بر است.

وی بیان کرد: در سال 95 احداث یک دوربرگردان در ابتدای شهر سورک مصوب شده بود که به دلیل عدم تامین اعتبار از سوی دستگاه‌های متولی روی زمین مانده بود که با تامین اعتباری که انجام دادیم موفق به اجرای این کار شدیم تا تسهیل در عبور و مرور برای مراجعه کنندگان صورت گیرد.

فرماندار میاندورود متذکر شد: به هر منظور اگر تامین اعتبار برای احداث تقاطع غیرهمسطح صورت گیرد، اجرای این پروژه به دسترسی مطلوب‌تر به فرودگاه، کمک شایانی خواهد کرد که امیدواریم این مهم در آینده‌ای نزدیک محقق شود.

اتمام آسفالت مسیر دسترسی تا دو هفته دیگر

سیدمحمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در این باره به خبرنگار ما گفت: پیمانکار طرف قرارداد ما در حال فعالیت است و تاکنون مسیری که به سمت شهریارکنده منتهی می‌شود، آسفالت آن انجام شده است.

وی افزود: در مسیر پلنگ آزاد، مصالح و بیس از سوی پیمانکار به پای کار آورده شده است و از نیمه این هفته، کار اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، خاطرنشان کرد: آسفالت این مسیر و میدان‌گاه جدید حداکثر تا دو هفته دیگر به اتمام خواهد رسید.

نظری ادامه داد: به هر منظور اجرای این پروژه، شرایط فنی خاص خود را دارد که باید زیر سازی‌ها به یک تراکم مطلوب برسد تا به شرایط مناسب برای آسفالت برسد.

حل مشکل روشنایی وقتی دیگر/اعتبار نداریم

وی در خصوص روشنایی مسیر دسترسی، بیان کرد: اقداماتی از این نظیر منوط به ابلاغ اعتبار است و این اعتبارات، محل ملی نداشت و از محل استانی نیز باید از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ابلاغ شود تا کار انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، متذکر شد: البته در داخل مجموعه فرودگاه یک سری بلوار و خیابان‌های جدید التاسیس وجود دارد که تعمیرات آن باید از سوی خود فرودگاه ساری انجام گیرد که به دلیل نبود اعتبارات، هنوز تکمیل نشده است.

مع‌الوصف، با توجه به در پیش بودن روزهای بارانی، ترمیم هر چه سریع‌تر این مسیر برای کاهش مشکلات عبورو مرور مراجعه کنندگان قابل توجه به فرودگاه، امری ضروری بنظر می‌رسد که امیدواریم در الویت کاری دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.