کد خبر : 2680
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
127 views

پروازهای عراق از فرودگاه دشت‌ناز مازندران ۲۳ آبان از سرگرفته می‌شود

پروازهای عراق از فرودگاه دشت‌ناز مازندران ۲۳ آبان از سرگرفته می‌شود

مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت که پروازهای عتبات‌عالیات از فرودگاه دشت‌ناز استان که به دلیل شیوع کرونا در ۲۰ ماه گذشته لغو شده بود ، از ۲۳ آبان سال جاری از سرگرفته می‌شود. به گزارش تیتر شمال؛ عباس اسمعیلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آخرین پرواز از فرودگاه دشت ناز

مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت که پروازهای عتبات‌عالیات از فرودگاه دشت‌ناز استان که به دلیل شیوع کرونا در ۲۰ ماه گذشته لغو شده بود ، از ۲۳ آبان سال جاری از سرگرفته می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ عباس اسمعیلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آخرین پرواز از فرودگاه دشت ناز به مقصد فرودگاه نجف در کشور عراق اواخر ماه بهمن سال ۱۳۹۸ انجام شد ، اما در روزهای آینده با توجه به لغو روادید سفرهای هوایی بین ایران و عراق و موافقت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اعزام زائران از مازندران و دیگر استان‌های‌ کشور با همکاری سازمان حج و زیارت از سرگرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نام‌نویسی برای اعزام زائران به صورت هوایی از مازندران به عتبات عالیات از روز دوشنبه سوم آبان سال جاری آغاز شد و تا اطلاع بعدی فرایند ثبت نام ادامه خواهد داشت.

مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت : نام‌نویسی برای اعزام زائران به عتبات عالیات در سایت http://atabat.haj.ir انجام می‌شود و تاکنون ۸۰۰ نفر از مردم استان در این سامانه ثبت نام کرده اند.

اسمعیلی تصریح کرد: در زمان حاضر تنها برای سفر هوایی از مازندران و دیگر استان‌های به عتبات عالیات توافق شده و به احتمال در صورت استمرار مهار و کنترل کرونا ، اعزام زمینی زائران به کربلا معلی و نجف اشرف از سال ۱۴۰۱ از سرگرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعزام به عتبات عالیات از مازندران تنها از طریق کاروان‌های دارای مجوز حج و زیارت امکان‌پذیر است، گفت: هزینه زائران برای تشرف به عتبات عالیات در قالب سفر هفت روزه ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال است.

اسمعیلی تصریح کرد: ارائه کارت هوشمند دریافت واکسن و انجام نمونه‌گیری آزمایش کرونا در فرودگاه‌های مبدا و مقصد الزامی بوده و افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده باشند، مجوز پرواز به کشور عراق را دریافت نخواهند کرد.

مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: با توجه به اعلام طرف عراقی در لغو روادید اعزام های هوایی به عتبات، اداره کل حج و زیارت مازندران نیز اقدامات و رایزنی لازم برای آماده سازی هتل‌ها، حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، مباحث آموزشی و فرهنگی، بیمه و سایر خدمات را در دست اجرا دارد.

در استان مازندران ۲۳۰ دفتر خدمات زیارتی فعال است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.