کد خبر : 2689
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
136 views

2500 روستای مازندران از نعمت گاز برخوردارند/رایزنی دولت برای واردات گاز از ترکمنستان

2500 روستای مازندران از نعمت گاز برخوردارند/رایزنی دولت برای واردات گاز از ترکمنستان

سرپرست شرکت گاز مازندران با بیان اینکه دولت بدنبال رایزنی برای واردات گاز از ترکمنستان است که تحقق این موضوع طبیعتا شرایط بهتری را برای تامین گاز استان‌های شمالی رقم خواهد زد؛ گفت: تاکنون، گازرسانی به 59 شهر و دو هزار و 447 روستای استان مازندران انجام شده است. به گزارش تیتر شمال؛ مقدم بیگلریان

سرپرست شرکت گاز مازندران با بیان اینکه دولت بدنبال رایزنی برای واردات گاز از ترکمنستان است که تحقق این موضوع طبیعتا شرایط بهتری را برای تامین گاز استان‌های شمالی رقم خواهد زد؛ گفت: تاکنون، گازرسانی به 59 شهر و دو هزار و 447 روستای استان مازندران انجام شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ مقدم بیگلریان سرپرست شرکت گاز مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران با تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز از سوی مشترکین، اظهار کرد: طبیعتا هیچ خدمت دهنده‌ای انتظار ندارد که نتیجه خدمتش، حادثه و اتفاق ناگواری برای مصرف کننده از خدمات باشد.

وی افزود: هر ساله علیرغم تکرار این تذکر، شاهد اتفاقات ناگوار در حوزه استفاده کنندگان از گاز طبیعی به ویژه در بخش خانگی هستیم.

سرپرست شرکت گاز مازندران، با اشاره به اهمیت مصرف بهینه گاز از سوی مشترکین، خاطرنشان کرد: صرفه جویی در مصرف از دیگر نکات قابل تذکر است که رعایت دمای رفاه یعنی تنظیم وسایل گازسوز روی دمای 18 تا 21 درجه کمک شایانی به مصرف بهینه خواهد کرد.

این مسئول، ادامه داد: بیش از 73 درصد از مصارف ما مربوط به مصارف خانگی است که از بسیاری از استان‌های کشور بالاتر است، لذا با توجه به اینکه در انتهای شبکه انتقال گاز قرار داریم، لذا می‌طلبد که الگوی مصرف به طور جدی رعایت شود.

بیگلریان بیان کرد: تاکنون گازرسانی به 59 شهر و دو هزار و 447 روستای استان مازندران انجام شده است و نرخ بهره‌مندی از گاز در شهرهای استان 99.9 درصد و در روستاها حدود 95 درصد است.

وی عنوان کرد: از دو هزار و 970 روستایی که در استان، قابلیت گازرسانی دارند، تا این لحظه حدود دو هزار و 447 روستا از نعمت گاز برخوردارند و الباقی نیز در برنامه‌های در دست اجرا و آتی قرار دارند.

سرپرست شرکت گاز مازندران، گفت: 625 هزار خانوار شهری و 435 هزار خانوار روستایی در حال استفاده از گاز طبیعی هستند و  در حال حاضر بالغ بر یک میلیون و 417 هزار اشتراک خانگی داریم.

این مسئول، افزود: در حال حاضر، 103 هزار و 500 اشتراک عمومی، 13 هزار و 800 اشتراک خانگی داریم که سهم صنایع عمده یک‌هزار و 300 واحد تولیدی است؛ همچنین تامین گاز سه نیروگاه عمده و 23 نیروگاه مقیاس کوچک و 34 شهرک صنعتی  را هم در برنامه کاری داریم.

بیگلریان مطرح کرد: تا انتهای امسال و اوایل سال آتی، کار گازرسانی به شهرستان‌های ساری و میاندورود به طور کامل به انجام خواهد رسید و تا پایان سال 1401 نیز در تلاش هستیم تا گازرسانی به روستاهای دارای قابلیت شهرستان‌های نکا، بهشهر، گلوگاه و هزارجریب‌ها را به اتمام برسانیم.

وی تاکید کرد: بدنبال اجرای پروژه‌های داخلی برای جهت افزایش انتقال گاز از سمت ایستگاه فشار رشت به مازندران در رامسر و در بالا دست بدنبال اجرای پروژه‌های متعدد تا قبل از زمستان امسال برای افزایش ظرفیت گاز در خط لوله 42 اینچ دامغان-کیاسر- نکا هستیم.

سرپرست شرکت گاز مازندران، تصریح کرد: دولت بدنبال رایزنی برای واردات گاز از ترکمنستان است که  تحقق این موضوع طبیعتا شرایط بهتری را برای ما رقم خواهد زد.

این مسئول، گفت: یکی از شروط عقد ما در قراردادهای با بخش صنعتی، استفاده از سوخت مایع است که با پیگیری‌های انجام گرفته، دوگانه سوزی تا حدودی انجام گرفته است و اجرای کامل این امر به ما در تامین گاز در بخش خانگی کمک شایانی خواهد کرد.

بیگلریان اذعان کرد: شرکت ملی گاز طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که در بخش بهینه سازی موتورخانه‌ها در راستای مدیریت مصرف انرژی، هزینه کامل عابق بندی موتورخانه‌ها را پرداخت می‌کند و لذا مشترکین متقاضی می‌توانند در سامانه https://goc.nigc.ir ثبت نام کنند و تاکنون نزدیک به 500 متقاضی اقدام به ثبت نام کرده‌اند.

وی متذکر شد: اجرای پروژه در مناطق روستایی به دلیل جاده‌های کم عرض و کوهستانی دارای مشکلات حاص خود است و ما در صدد هستیم که از طرفیت موجود در منتهی الیه جاده‌ها استفاده کنیم و طبیعتا اگر چنین ظرفیتی وجود نداشته باشد، الزاما پروژه‌ها را جهت اقدامات مضاعف و اخذ مجوز برای هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط، به تاخیر خواهند خواهند و سرعت اجرای پروژه‌ها را خواهد گرفت.

سرپرست شرکت گاز مازندران، یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات ما تجدید مناقصات ما است که برنامه‌های ما را به تاخیر می‌اندازد و هیچ راهی جز برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار نداریم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.