کد خبر : 2736
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
111 views

سیلاب به۸۰ واحد مسکونی وتجاری بخش بهنمیر بابلسر خسارت زد

سیلاب به۸۰ واحد مسکونی وتجاری بخش بهنمیر بابلسر خسارت زد

بخشدار بهنمیر شهرستان بابلسر گفت که سیلاب ناشی از بارندگی شدید و سرریز شدن آب از رودخانه « تلار » سبب شد تا ۵۰ واحد مسکونی و تجاری حوزه شهری و ۳۰ واحد مسکونی در سه روستای این بخش دچار خسارت آبگرفتکی شوند. به گزارش تیتر شمال؛ حمید رضا طاهر پور روز شنبه در گفت

بخشدار بهنمیر شهرستان بابلسر گفت که سیلاب ناشی از بارندگی شدید و سرریز شدن آب از رودخانه « تلار » سبب شد تا ۵۰ واحد مسکونی و تجاری حوزه شهری و ۳۰ واحد مسکونی در سه روستای این بخش دچار خسارت آبگرفتکی شوند.


به گزارش تیتر شمال؛ حمید رضا طاهر پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا همچنین افزود که سیلاب به ۱۳۰ هکتار از زمین های کشاورزی و باغی از جمله باغ های مرکبات و نشاء توت فرنگی بخش بهنمیر هم خسارت زد.

وی با اعلام این که سیلاب سبب مسدود شدن تردد خورویی از بلوار شهید درزی نژاد به سمت شهرستان سیمرغ نیز شده است ، ادامه داد: ماموران شهرداری ،نیروهای بسیج و سپاه و هلال احمرمشغول تخلیه آب از واحد های مسکونی و تجاری هستند.

طاهرپور پیش بینی کرد تا ظهر امروز مشکلات آبگرفتگی واحد های مسکونی شهری و روستایی این بخش حل و فصل شود و گفت: نیروهای هلال احمر از روز گذشته در سه روستای کلاشکلاه ، پارو محله و  سرخ دشت نیز حضور دارند.

بخش بهنمیر بابلسر با یک حوزه شهری و ۱۶روستا دارای حدود ۲۵هزار نفرجمعیت است.

بر اساس اعلام رسمی هواشناسی مازندران،میانگین بارندگی ثبت شده در مناطق مختلف این استان طی حدود ۷۲ساعت گذشته یعنی از ظهر چهارشنبه تا صبح امروز شنبه ۵۰ میلی متر بوده است. در این مدت بیشترین میزان بارندگی در شهر ساری مرکز مازندران با ۹۸ میلی متر  و  پس از آن نیز تنکابن با ۹۰ و رامسر با ۷۹ میلی متر ثبت شد.

بنابر این گزارش طبق بررسی از ایستگاه های باران سنجی هواشناسی مازندران ،همچنین بیشترین میزان بارندگی در ارتفاعات و مناطق روستایی استان در روستای بورخانی از توابع شهرستان سوادکوه با ۱۷۶ میلی متر به ثبت رسیده است.

رودخانه تلار از  بالا دست شهرستان سوادکوه شروع  می شود و با عبور از شهر قائمشهر ، سیمرغ جویبار  و در انتها  به بهنمیر  بابلسر می رسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.