کد خبر : 2820
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
123 views

دولت فاصله‌ای با مردم ندارد/خروج از مشکلات با پرهیز از تجمل‌گرایی و توجه به اقتصاد مقاومتی/حسینی‌پور‌: استاندار افراد بدون پارتی هستم

دولت فاصله‌ای با مردم ندارد/خروج از مشکلات با پرهیز از تجمل‌گرایی و توجه به اقتصاد مقاومتی/حسینی‌پور‌: استاندار افراد بدون پارتی هستم

مراسم معارفه سید محمود حسینی پور به عنوان بیست و چهارمین استاندار مازندران در حالی با حضور وزیر کشور در ساری برگزار شد که سخنرانان مراسم تاکید داشتند مازندران با وجود ظرفیت های فراوان نباید از مشکلات رنج ببرد. به گزارش تیتر شمال؛ مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید مازندران، صبح امروز با حضور احمد

مراسم معارفه سید محمود حسینی پور به عنوان بیست و چهارمین استاندار مازندران در حالی با حضور وزیر کشور در ساری برگزار شد که سخنرانان مراسم تاکید داشتند مازندران با وجود ظرفیت های فراوان نباید از مشکلات رنج ببرد.


به گزارش تیتر شمال؛ مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید مازندران، صبح امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، آیت الله محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در استان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای مجمع نمایندگان مازندران و جمعی از مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در سالن غدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد.

دولت سیزدهم فاصله‌ای با مردم ندارد

وزیر کشور گفت: دولت با تمام توان و قدرت برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کند و در این مسیر با برنامه در حال حرکت است.

احمد وحیدی در آئین تودیع و معارفه استاندار مازندران با ابراز خوشحالی از مهمانی در استان علامه حسن زاده و شهدا و عالمان و فقهای بزرگ و مردم شهید پرور مازندران اظهار کرد: مازندران بزرگ پر از خاطرات و دلاوری ها و حماسه‌هاست، حماسه هایی که متاثر از حب اهل بیت است.

وی با بیان اینکه مازندران از نظر معنوی، حماسه و طبیعت استان مهمی به شمار می‌رود، گفت: کوه‌ها، دشت‌ها، دریا و مظاهر طبیعی از استان ظرفیت بزرگی ساخته است و رتبه اول در تولید برنج، مرکبات، مرغ و تخم مرغ، رتبه اول تولید گیاهان دارویی و غیره این استان را برجسته کرده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در حال طی مسیر پیشرفت به سمت تمدن اسلامی هستیم، تصریح کرد: مدینه فاضله نقطه تجلی پیشرفت و در نوک قله پیشرفت انسانهاست و این چشم انداز از مسیر دولت و جامعه اسلامی میگذرد.

این مسئول با اعلام اینکه انقلاب، نظام و مردم ما دارای رسالت بزرگی هستند و نمی‌توان آن را نادیده گرفت، تصریح کرد: نگاه هم مظلومان عالم به ایران است و با هر اندوه مردم ایران غمگین و با هر پیشرفتی شاد می‌شوند چرا که مسئولیت همه ما بسیار سنگین است.

وحیدی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم دولت مردمی است یعنی دولت با مردم هیچ فاصله ای نداشته باشد و دولتمردان جز غم مردم غمی نداشته باشند و جز خدمت بدنبال چیزی نمی شود و لازمه اش وفاق و همدلی است.

وی با بیان اینکه حرکت عین تحول است و بدون تفاوت اتفاق نمی افتد، گفت: حرکت و تحول محور مهمی در انقلاب است و انقلاب یعنی یک تحول دائمی در یک بسته بدون تخطی از اصول تعریف شده اما آنچه که مهم است این است همه اینها در یک پیکره واحد به نام منافع مردم تعریف شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه مشکلات ما مشکلات لاینحلی نیست و مهم این است یکپارچه شویم، اظهار کرد: مازندران با این همه ظرفیت نباید منتظر کسی باشد و این شدنی است.

این مسئول با عنوان اینکه نباید از اقتصاد دریا و پرورش ماهیان خاویاری در دریای خزر غافل شویم، گفت: به دشت صادرات ما در این حوزه کاهش یافته است و باید آن را احصاء کنیم.

وحیدی اقتصاد دریا و جنگل، حفظ جنگل و جلوگیری از تغییر کاربری را امری مهم برشمرد و گفت: این ظرفیت‌ها منافع ملی و مردم به شمار می‌آید ومنافع ملی از طریق وفاق اجتماعی و تفاهم و کنارگذاشتن هر سلیقه‌ای حاصل می‌شود.

وی با تاکید براینکه مردم از ما همسویی و یکپارچگی می‌خواهند، گفت: تنظیم بازار از کارهای جدی دولت بوده و استانداران وظیفه دارند این مسئله را پیگیر شود.

وزیر کشور با اعلام اینکه تک تک ما باید پاسخگو باشیم، ادامه داد: امروز دولت با تمام توان در تلاش برای حل مشکلات هستند و کنترل بازار در دستور کار قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه مسئولان باید در قبال کار‌های انجام شده و نشده خود پاسخگو باشند، افزود: توفیق در مدیریت کرونا با همه پیچیدگی‌هایی که دشمن در این راه برای کشور ایجاد کرد، یکی از اتفاقات مثبت بود که باید آن را دنبال کرد.

وحیدی ضمن قدردانی از زحمات احمد حسین زادگان در سه سال مدیریت خود در استانداری مازندران، گفت: حالا دیگر وقت آن رسیده برنامه‌های جهشی خود را ارائه کنیم، این انتظار از استاندار جدید می‌رود که یقینا از کسی که سال‌ها در جبهه بوده و از مدیران توانمند کشور است، بر می‌آید.

وی ادامه داد: استاندار به تنهایی نمی‌تواند بار مدیریت استان را به دوش بکشد، حالا وقت همکاری ملی است که همه مدیران، نمایندگان و خصوصا ائمه جمعه باید به این مدیر جدید کمک کنند، چون مدیریت منابع و مشکلات نیاز به مشورت و همدلی دارد.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: رهبری بار‌ها گوشزد کرد که مسیر ما مسیر مردم سالاری دینی است که با خوانش متفاوت آن در نظام جمهوری اسلامی، کشور به تعالی خواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن خوشامدگویی به استاندار جدید گفت: می‌توان از تغییر مدیریت در هر سطحی تحویل سال یاد کرد چرا که قرار است حال و روزگار عوض شود و اوضاع بهتری رقم بخورد.

آیت الله محمدباقر محمدی لایینی افزود: از میزبانی سپاه در این مراسم باید تشکر کرد آن‌هایی که همین چندی پیش در مقابل دزدی دریایی ایستادند و کشتی نفتکش را بدون مزاحمن به کشور آوردند که خود مشتی بر دهان دشمن بود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه آمد و شد در مدیریت امری عادی است، گفت: مسئولیت در هر سطحی، باری از جانب مردم بر دوش شماست و در آخر این کارنامه اجرایی، میزان تعهد و مسئولیت پذیری در قبال خواسته‌های جامعه است که می‌ماند پس باید از روز اول وظیفه خود را به درستی عمل کنیم.

محمدی لایینی از محمود حسینی پور نوری استاندار جدید خواست مدیریت جهادی را در سرفصل برنامه خود قرار دهد و برای رفع مشکلات استان شبانه روز تلاش کند.

وی گفت: سه میلیون و سیصد هزار نفر چشم شان به شماست، یک استان مستعد و پویا با ظرفیت‌های چشمگیر در دستان شما قرار می‌گیرد تا با یک مدیریت و تحول آن را به سر منزل مقصود برسانید.

محمدی لایینی گفت: گاهی به خانواده‌هایی برخورد می‌کنید که جوانانی تحصیل کرده و توانمند دارند، اما از کار برای آن‌ها خبری نیست، در حالیکه در استان برخورداری مثل مازندران نباید صد‌ها هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد باشد.

*گلایه از تعلل ها و سو مدیریت ها در مازندران

وی افزود: جنگل، کشاورزی، آب و هوا و دریا و سرسبزی فرصتی برای ایجاد کار‌های بنیادین است، اما متاسفانه لابه لای این موهبت‌ها فقر پنهان خوابیده است که باید دلیل اینهمه بی توجهی به ظرفیت‌ها را پیدا کرد.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه جریان انقلابی باید تقویت شوند، تصریح کرد: فقر مازندران پشت سبزی های خدادادی پنهان شده است.

این مسئول با گلایه از تعلل ها و سو مدیریت ها، گفت: ده ها هزار تن نهاده در  بنادر فاسد می شود ‌و آن سو دام های فراوانی در دامداری ها گرسنه اند، نهاده به دنبال خورنده است و دام بدنبال نهاده، هر دو وجود دارد اما به هم نمی رسد، این نشانه چیست؟

محمدی لائینی خاظرنشان کرد: اقتصاد دریایی ما سال هاست روی زمین مانده است، ظرفیت های گردشگری، دریا، جنگل، کشاورزی، باغداری و ظرفیت های فراوانی در مازندران وجود دارد، مازندران با این ظرفیت ها یک کشور است اما در ضعف و خلأها است.

وی با گلایه از تغییرات مکرر مدیریتی در کارخانه چوب و کاغذ مازندران، گفت: چرا مدیری که دارد خوب کار می کند را یک شبه و بدون اطلاع مسئولان استانی تغییر میدهید مدیر خوب را تشویق می‌کنند نه تودیع.

*راه علاج مشکلات کشور توجه به اقتصاد مقاومتی است

رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مازندران مملو از برجستگی های زیاد است، گفت: تولید ثروت نیاز اصلی استان است و راهی جز کار آفرینی نداریم.

غلامرضا شریعتی با اشاره به اینکه آنچه در کشاورزی نیاز دارد مهار آب است، افزود:مازندران پایین ترین ردیف را در این بخش دارد، کشاورزان ما آب ندارد نیاز ما ۲۰ هزار میلیارد تومان برای پروژهای آبی است که در یک دوره کشاورزی به دولت بر میگردد.

وی راه علاج مشکلات کشور را توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: بهترین راه این مهم در استان، کشاورزی است و مانع مردم برای سرمایه گذاری نشویم.

*با هیچ کسی در مدیریت استان تعارف ندارم

استاندار جدید مازندران در آیین معارفه خود گفت: برای رفع مشکلات استان باید تحریم مدیریت را بشکنیم آنهایی که از این شهر به آن شهر کوچ‌می کنند و سال هاست از فعالیت آنها نتیجه خاصی مشاهده نشده است، جوانان این خطه که در جاهای دیگر فعالیت می کنند باید بیایند و استان خود را بسازند.

سید محمود حسینی پور نوری افزود: فرهنگ جهادی باید بر جامعه حاکم باشد، فرهنگ شب های شلمچه تا گزارش ناتوانی در اجرای پروژه ها شنیده نشود

استاندار جدید مازندران گفت: شکست تحریم غیر از اعتماد به جوانان امکان پذیر نیست، آنهایی که کشور را در سخت ترین شرایط با خلاقیت و نوآوری به پیش بردند.

وی افزود: به‌واسطه مسئولیتم در استان های زیادی حضور یافتم و فهمیدم عامل اصلی عقب ماندگی، نبود هماهنگی بین نخبگان استان بوده که سال هاست بر مازندران حاکم است و بنده استاندار کسانی هستم که پارتی ندارند و امیدشان از مسئولان قطع شده است.

حسینی پور گفت: اگر جوانان مازندران مانند جوانانی که در لشکر خط شکن بودند، آنهایی که جان شان را بر کف دست شان گذاشتند و جنگ را پیش بردند به میدان بیایند، این استان موفق خواهد شد.

این مسئول افزود: من به دنبال استانداری نبودم و با کسی هم رایزنی نکردم پس خود را بدهکار طیف و جریان خاصی نمی دانم و با هیچ کسی در مدیریت استان تعارف نخواهم داشت.

حسینی پور درباره مدیرانی که چیزی برای ارائه به مردم ندارند و انگیزه خدمت در آنها وجود ندارد گفت: تغییر مدیریت امری عادی است اما باید متذکر شوم که ملاک خط فکری آنها نیست و انگیزه و تلاش آنهاست هرچند باید سیاست نظام‌ و دولت را قبول داشته باشند.

استاندار جدید مازندران افزود: باید به شهرداری ها و شوراهای شهر بگویم وضعیت فعلی شهرها مورد قبول نیست و با این شرایط نمی‌توان توریست را به این استان آورد و توصیه جدی من این است که برای رفع معضلات شهری تمام تلاش خود را به کار ببندند.

*جمع آوری ابهای سطحی در مازندران مطلوب نیست

استاندار سابق مازندران نیز در این مراسم گفت: برخی اختلافات نظر سیاسی موجب نادیده شدن عملکردهای مدیران می شود و این روال مدتهاست که تکرار می شود.

احمد حسین زادگان با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در سخت ترین شرایط در استان انجام شد، بیان کرد: سه تا سیل را تجربه کردیم.

وی واگرایی را یکی از مهمترین دلایل عقب ماندگی استان برشمرد و افزود: به عنوان نمونه ایجاد منطقه آزاد یکی گفته شرق یکی غرب یکی مرکزی، در نهایت مشکلات بین خودمان بود نه در سطح ملی.

این مسئول با اعلام اینکه سعی کردیم با تعامل، وفاق و همدلی که با مشارکت همه اتفاق افتاد روی توسعه استان تمرکز کنیم، ادامه داد: در زمان سیل همه پای کار آمدند بسیج، سپاه، ایمه جمعه نمایندگان دستگاه قضا پای کار آمدند

حسین زادگان با بیان اینکه گردشگران میلیونی برای ما فرصت نیست یک بحران است، تصریح کرد: جمع آوری ابهای سطحی در مازندران مطلوب نیست.

استاندار سابق مازندران افزود: در بحث صنعت هم باید وضعیت موجود را حفظ میکردیم و هم احیا میکردیم و باید بسیاری از صنایع راکد را به چرخه بر گردانیم، نساجی در حال فعالیت است صنایع چوب و کاغذ در حال تعطیلی بود و حالا شرایط مطلوبی دارند، به شیلات و دامداری ها توجه کردیم و در کشاورزی به سمت توسعه گلخانه ها رفتیم و اکنون در رونق است و ریل گذاری شده است

این مسئول اظهار کرد: به ۱۳۴ نقطه در اسکله ها دست پیدا کردیم که همه کارها انجام شد که لنگ امضای منابع طبیعی است.

حسین زادگان با اشاره به اینکه باید موانع صادرات برداشته شود، گفت: ریسک صادرات در کشورهای همسایه بسیار بالاتر از اروپا است و ما صندوق ضمانت را ایجاد کردیم.

وی پسماند را یکی از معضلات جدی استان عنوان کرد و ادامه داد: تکلیف پروژه ها اکنون مشخص است.

استاندار سابق مازندران از افتتاح استادیوم ورزشی نوشهر و سردار سلیمانی خبر داد و گفت:ورزشگاه امل در مراحل پایانی است.

این مسئول با اعلام اینکه پروازها و فرودگاه های مازندران توسعه پیدا کرده است، تصریح کرد: اب شرب شهرهای گروه الف حل شده است و نیاز به توجه زیاد در اب شرب داریم.

معاون سیاسی استانداری مازندران نیز اظهار داشت: با نگاه فرابخشی می‌توان در استان منشأ تحول ماندگار شد.

حسن حسن نژاد با اظهار اینکه استاندار سابق تلاش کرد تا با بازتعریف در حوزه متغیرهای اجتماعی، برای وفاق و همدلی در استان تلاش کند، گفت: در حوزه اجتماعی با توجه به اثرگذاری مستمر مؤلفه‌های اجتماعی، توجه این بود که بتوانیم با ایجاد نگاه وافر و اتفاق نظر جمعی گام‌های اساسی برداشته شود.

وی گفت: در حوزه سیاسی همواره تلاش این بود که ما نسبت به مؤلفه‌های استان، گفتمان واحد داشته باشیم زیرا همراهی مجموعه نخبگان می‌تواند هزینه‌های توسعه را کمتر کند و با همین نگاه تلاش شد در راستای وحدت گام برداریم.

در پایان این مراسم، حکم انتصاب سید محمود حسینی پور  به عنوان استاندار جدید مازندران قرائت و این حکم توسط وزیر کشور به وی اهدا شد و از تلاش‌های احمد حسین زادگان استاندار سابق تقدیر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.