کد خبر : 2848
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
129 views

۱۳۶ واحد مسکونی در غرب مازندران دچار آبگرفتگی شد

۱۳۶ واحد مسکونی در غرب مازندران دچار آبگرفتگی شد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: بروز سیلاب ناشی بارش‌های رگباری که از چهارشنبه شب در مناطق مختلف این استان آغاز شد و تا جمعه شب نیز ادامه داشت، باعث آبگرفتگی ۱۳۶ واحد مسکونی در شهرستان‌های غربی این استان شد. به گزارش تیتر شمال؛ علی اصغر احمدی روز شنبه در گفت و گو با

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: بروز سیلاب ناشی بارش‌های رگباری که از چهارشنبه شب در مناطق مختلف این استان آغاز شد و تا جمعه شب نیز ادامه داشت، باعث آبگرفتگی ۱۳۶ واحد مسکونی در شهرستان‌های غربی این استان شد.


به گزارش تیتر شمال؛ علی اصغر احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشـت: از مجموع واحدهای مسکونی که دچار آبگرفتگی در حیاط منازل شده اند، ۷۰ واحد مسکونی در نوشهر، ۵۰ واحد مسکونی در تنکابن و ۶ واحد مسکونی نیز در رامسر است.

وی اظهار داشـت: سامانه جدید بارشی که از چهارشنبه شب هفته گذشته وارد مازندران شد و تا جمعه نیز فعال بود، علاوه بر آبگرفتگی واحدهای مسکونی، به برخی راه های ارتباطی و دیواره های حفاظتی رودخانه های غرب مازندران نیز خسارت وارد کرد.

وی افزود: در پی بارندگی های شدید و رانش کوه و ورود گل و لای، مسیر قطعه چهارم آزاد راه تهران – شمال از روز پنجشنبه بر روی خودرهای عبوری مسدود شده است و شرکت آزاد راه های کشور باید نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز برای مرمت و بهسازی این مسیر اقدام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران همچنین با اشاره به انسداد جاده قدیم چالوس به مرزن آباد به علت ریزش کوه در منطقه ازارک، افزود: این مسیر که به علت بارش های سیلابی از روز پنجشنبه شب بر روی خودرها مسدود شده بود با تلاش نیروهای راهداری دیشب بازگشایی شده است.

احمدی با بیان اینکه بارش های سیلابی به ۶۰ متر از دیواره حفاظتی روخانه کشکسرا نوشهر نیز خسارت جزیی وارد کرده است، تصریح کرد: هر چند که سیلاب اخیر به تاسیسات زیربنایی مازندران خسارت زیادی وارد نکرد، اما فرمانداران شهرستان های غربی با همکاری کارشناسان ذیربط در حال برآورد میزان خسارت وارده هستند که پس از جمع بندی اطلاع رسانی می‌شود.

وی توضیح داد: اگرچه بارش ۴۰۰ میلی متر باران در مازندران در مقایسه با سال سیلاب سال ۹۷، ۵۰ درصد بیشتر بوده است ، اما با توجه به اقدامات پیشگیرانه، میزان خسارت وارده آن ۹۸ درصد کمتر گزارش شده است ،گفت: با انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله لایروبی به موقع رودخانه ها و ساخت دیواره های حفاظتی، میزان خسارت وارده ناشی از سیلاب اخیر به تاسیسات زیربنایی مازندران در مقایسه با سیلاب های سال گذشته بسیار ناجیر بوده است.

ثبت ۴۲۲ میلی متر بارندگی طی سه روز در مازندران 

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران نیز بیشترین میزان بارندگی ثبت شده در مناطق مختلف استان از چهارشنبه تا جمعه شب را با ۴۲۲ میلی‌متر در روستای میانلات رامسر ذکر کرد و گفت که این میزان بیشتر از مجموع بارش بارانی است که در سال گذشته در استان به ثبت رسید.

احمد اسدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این سامانه بارشی مناطق غربی مازندران را بیشتر از سایر مناطق تحت تاثیر قرار داده است، افزود: همچنین در طی این مدت، در گالش محلهِ رامسر ۳۶۴، سنگ پشتهِ ۳۲۳، سرلیماک ۲۹۷ و سفیدآب رامسر ۱۴۸ میلی متر باران بارید.

وی اظهار داشت: پس از شهرستان رامسر، بیشترین میزان بارش باران نیز با ۹۴ میلی متر در منطقه گلعلی آباد تنکابن به ثبت رسید ضمن اینکه در اسکومحله آمل نیز ۸۱ و ورزا محله محمودآباد نیز ۶۹ میلی متر باران بارید.

وی کمترین میزان بارش باران از چهار هفته گذشته تا جمعه شب را با چهار میلی متر مربوط به روستای شنگلده آمل اعلام کرد و گفت که شورآب سواد کوه با پنج و ورکی ساری با ۶ میلی متر باران در جایگاه بعدی هستند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران، بیشترین میزان بارش برف ثبت شده در طی این مدت را با ۵۰ سانتی متر مربوط به ارتفاعات بلده اعلام کرد و افزود: همچنین در طی این مدت در ارتفاعات اولیای چالوس ۳۶، سیاه بیشه ۲۵ و رینه آمل نیز ۲۱ سانتی متر برف باریده است.

اسدی شرایط جوی مازندران از امروز تا روز دوشنبه را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما پیش‌بینی کرد و افزود: با ورود سامانه جدید بارشی از اواخر دوشنبه شب ، هوای استان ابتدا از سمت غرب ابری می شود که به تدریج با رگبار باران و وزش باد همراه است.

وی گفت: شرایط جوی مازندران در روز سه شنبه هفته جاری نیز ابری همراه با بارندگی ،در ارتفاعات مه آلود با بارش برف، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید و وقوع رعد و برق پیش‌بینی می‌شود

جدول داده های آماری هواشناسی مازندران نشان می دهد که آمل با ۱۳ درجه سانتیگراد بلای صفر و رینه و بلده با صفر درجه به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای مازندران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته سه درجه افزایش خواهد یافت.

درجه کاهش نشان می دهد.

جدول پیش بینی ۱۲ ساعته دریایی هواشناسی مازندران وضعیت دریای خزر در روز جاری را همراه با موج و باد متوسط پیش بینی کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.