کد خبر : 2886
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
107 views

سامانه شفافیت شهرداری ساری تا دو هفته آینده راه‌اندازی می‌شود

سامانه شفافیت شهرداری ساری تا دو هفته آینده راه‌اندازی می‌شود

شهردار ساری گفت: سامانه شفافیت شهرداری ساری با هدف پیشگیری از بروز هرگونه تبعیض، اجحاف و لابی‌گری تا دو هفته آینده راه‌اندازی می‌شود. به گزارش تیتر شمال؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری ساری، جواد طالبی اظهار کرد: سریع‌ترین و مطمئن‌ترین مکانیزم برای پیشگیری و همچنین مقابله با فساد اداری، ایجاد سامانه

شهردار ساری گفت: سامانه شفافیت شهرداری ساری با هدف پیشگیری از بروز هرگونه تبعیض، اجحاف و لابی‌گری تا دو هفته آینده راه‌اندازی می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری ساری، جواد طالبی اظهار کرد: سریع‌ترین و مطمئن‌ترین مکانیزم برای پیشگیری و همچنین مقابله با فساد اداری، ایجاد سامانه شفافیت است. بر همین اساس نیز طی یک‌ سال اخیر، اقدامات فنی برای ایجاد سامانه شفافیت توسط کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری انجام شده است.

وی با بیان این که یکی از مطالبات جدی و انتظارات شهروندان از ادارات، شفاف‌سازی عملکرد آن‌هاست، افزود: سامانه شفافیت باهدف روشن‌سازی و ابهام‌زدایی عملکردها به‌ویژه انواع قراردادهای حقوقی شهرداری ایجادشده که به دنبال تحقق شفافیت، آگاه‌سازی مردم در زمینه پی‌ریزی شهر هوشمند نیز است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سامانه شفافیت شهرداری ساری احتمالا طی دو هفته آینده به بهره‌برداری نهایی می‌رسد و شهروندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی shafaf.sari.ir وارد این سامانه شوند. این سامانه نسخه شفابخش مدیریت شهری در تحقق شهر الکترونیک است. بدون تردید شفافیت پایه و اساس مدیریت شیشه‌ای است و راه‌اندازی این سامانه نه‌تنها دست کارچاق‌کن‌ها و واسطه‌ها را از منافع مردمی کوتاه می‌کند، بلکه مسیر دسترسی شهروندان به امور اداری شهرداری را نیز آسان خواهد کرد.

شهردار ساری با بیان اینکه شهرداری‌ها به دلیل ارتباط نزدیک با مسائل روزمره شهروندان و همچنین حجم بالای فعالیت و ورود به طرح‌های کلان مالی، جزو مجموعه‌های آسیب‌پذیر به لحاظ ایجاد تخلفات هستند، گفت: سامانه شفافیت یکی از کارآمدترین روش‌ها برای مقابله با فساد، احیا و ارتقای سطح اعتماد متقابل مردم و شهرداری و قرار دادن شهرداری در اتاق شیشه‌ای از طریق ابزارهای الکترونیکی شفافیت است.

طالبی تصریح کرد: شهرداری یک سازمان کاملاً مردمی است و همه شهروندان ساروی حق‌دارند از هرگونه اتفاقی در زمینه مدیریت شهری باخبر باشند. کارکردهای مجموعه مدیریت شهری ساری شفاف بوده و بدون هیچ شبهه‌ای از طریق سامانه، در منظر عمومی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: باید با نگاهی نو در کنار لزوم صداقت با شهروندان، بر بهره‌برداری هرچه سریع‌تر بخش‌های متعدد این سامانه اقدام شود. همچنین لازم است درصدد توسعه محتوایی سامانه شفافیت باشیم تا در این مسیر جدید هیچ‌گونه فعالیتی برای مردم پنهان نماند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این سامانه اطلاعاتی از قبیل بودجه و عملکرد شهرداری، آخرین گزارش تفریغ، مناقصه و مزایده‌ها، لوایح و مصوبات شورای اسلامی شهر، قراردادها، اطلاعات سازمان‌ها و شرکت‌های طرف قرارداد، قوانین و مقررات شهرسازی، بسته‌های سرمایه‌گذاری، اطلاعات مدیران شهرداری و پروژه‌های مختلف شهر از جمله مواردی هستند که در دسترس شهروندان قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.