کد خبر : 2876
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
115 views

تناقض‌هایی در یک انتصاب خانوادگی/ یک بخشداری و ۲ بخشدار!

تناقض‌هایی در یک انتصاب خانوادگی/ یک بخشداری و ۲ بخشدار!

جذب و انتصاب شبهه‌برانگیز خواهر معاون استاندار سابق مازندران در فرمانداری میاندورود همچنان موضوعی است که به تناقض آن در دوران مدیریتی گذشته پاسخ داده نشد چرا که بررسی‌ها از وجود ۲ بخشدار در یک بخشداری براساس حکم انتصاب خبر می‌دهد. به گزارش تیتر شمال؛ این روزها ماجرای استخدام بستگان مسؤولان در ادارات اجرایی و

جذب و انتصاب شبهه‌برانگیز خواهر معاون استاندار سابق مازندران در فرمانداری میاندورود همچنان موضوعی است که به تناقض آن در دوران مدیریتی گذشته پاسخ داده نشد چرا که بررسی‌ها از وجود ۲ بخشدار در یک بخشداری براساس حکم انتصاب خبر می‌دهد.


به گزارش تیتر شمال؛ این روزها ماجرای استخدام بستگان مسؤولان در ادارات اجرایی و انتصاب‌های فامیلی مورد حساسیت افکار عمومی قرار دارد که طی چند ماه اخیر نمونه آن در استان مازندران به وقوع پیوسته است.

چندی پیش یکی از اعضای شورای شهر آمل از استخدام عجیب فرزند یکی از کارکنان استانداری مازندران در شهرداری آمل و سازمان همیاری شهرداری‌ها پرده برداشت و اکنون طی هفته‌های اخیر موضوع جذب همسر و خواهر معاون استاندار سابق مازندران موجب تعجب همگان شد.

خبرگزاری فارس چندی پیش در گزارشی به موضوع استخدام خواهر معاون استاندار سابق مازندران پرداخت (اینجا بخوانید) که در این گزارش رقیه صفری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران در ارتباط با جذب خواهرش در بخشداری مرکزی میاندورود به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: اقدام غیرقانونی در این ارتباط صورت نگرفته، با تشخیص استاندار مازندران به‌دلیل توانمندی که خواهرم داشت از ظرفیت وی در این مجموعه استفاده شده است.

*خواهرم بخشدار میاندورود نیست

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران اظهار کرد: اینکه گفته شده به عنوان جایگاه شغلی بخشدار مرکزی در حال فعالیت است را بنده تایید نمی‌کنم، خواهرم به عنوان نیروی قراردادی در حال خدمت است.

صفری ادامه داد: جذب خواهرم به صورت قراردادی با تشخیص استاندار طی یک فرآیند و براساس مکانیزم قانونی صورت گرفته و دستگاه‌های نظارتی پس از اینکه موضوع به آنها ارجاع داده شد ورود پیدا کرده و پس از ارائه مدارک و سوابق، موارد غیرقانونی در این روند جذب دیده نشده است.

*دستگاه‌های نظارتی دیدند؛ انحرافی نبود

وی در پاسخ به این سؤال که خواهر وی چه مدت در این مجموعه مشغول کار شده است، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ مشغول کار شده و در این مدت دستگاه‌های نظارتی که موضوع از چندین حوزه به آنها ارجاع داده شد، موضوع را بررسی کردند و همه مستندات، سوابق ارجاع شده و انحرافی از قوانین و مقررات به ما انعکاس نکردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران خاطرنشان کرد: تلاش داشتند که این موضوع را به گونه‌ای مطرح کنند که شخصیت حقوقی استانداری را خدشه‌دار کنند و با توجه به اینکه دستگاه‌های نظارتی ورود پیدا کرده و انحرافی نسبت به جذب خواهرم وجود نداشته به نظر می‌رسد دامن زدن به این موضوع از روی بغض است.

*ابهامات و تناقض‌های آقای استاندار و خانم معاون

اما اسناد جدید منتشر شده نشان می‌دهد روند جذب خواهر رقیه صفری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران در بخشداری مرکزی میاندورود به شکلی عجیبی صورت گرفته و ابهامات فراوانی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

اسناد جدید نشان می‌دهد احمد حسین‌زادگان استاندار سابق مازندران در تاریخ ۲۰ مردادماه امسال طی حکمی فاطمه صفری خواهر معاون توسعه استانداری را به سمت سرپرست بخشداری مرکزی شهرستان میاندورود منصوب کرده است.

مسؤولیت بخشداری مرکزی میاندورود از اول مردادماه سال گذشته بر عهده حمیدرضا نوکنده است اما با توجه به انتصاب فاطمه صفری به سمت سرپرست بخشداری مرکزی میاندورود هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در این زمینه و یا برگزاری مراسم تودیع و معارفه صورت نگرفته است.

باتوجه به انتصاب فاطمه صفری به‌عنوان بخشدار مرکزی میاندورود اما حمیدرضا نوکنده از سال قبل تاکنون این مسؤولیت را همچنان برعهده دارد؛ این درحالی است که ۳ ماه از ابلاغ حکم سرپرستی بخشداری مرکزی فاطمه صفری می‌گذرد و از نظر قانونی از ۲۰ مردادماه تاکنون حمیدرضا نوکنده بخشدار مرکزی میاندورود نیست!

نکته جالب ماجرا این است که حمیدرضا نوکنده بخشدار مرکزی میاندورود از این انتصاب هیچ‌گونه اطلاعی نداشته و وی خود را بخشدار فعلی میاندورود می‌داند.

*نوکنده: من بخشدار هستم نه صفری!

حمیدرضا نوکنده بخشدار مرکزی میاندورود در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اظهار بی‌اطلاعی از انتصاب فاطمه صفری به‌عنوان سرپرست بخشداری میاندورود، گفت: بنده بخشدار مرکزی میاندورود هستم و این حکم اصلا ابلاغ نشده و مراسم تودیع و معارفه هم برگزار نشده است.

*یک بخشداری و ۲ بخشدار؟

با توجه به اظهارات حمیدرضا نوکنده مبنی بر بخشدار بودن وی و در مقابل حکم سرپرستی فاطمه صفری به نظر می‌رسد یک بخشداری همزمان دو بخشدار دارد!

نکته قابل توجه دیگر اینکه با وجود حکم سرپرستی فاطمه صفری به‌عنوان بخشدار مرکزی میاندورود، اما این شخص به‌عنوان کارشناس امور اجتماعی فرمانداری میاندورود فعالیت می‌کند!

*بالاخره بخشدار یا کارشناس؟

با توجه به اینکه فاطمه صفری حکم سرپرستی بخشداری مرکزی میاندورود را در دستان خود دارد اما به عنوان کارشناس امور اجتماعی فرمانداری میاندورود در یک ساختمان در کنار حمیدرضا نوکنده بخشدار فعلی فعالیت می‌کند! و به گفته نوکنده وی از بخشدار بودند همکار خود هیچ اطلاعی ندارد!

*وقتی بعد از انتصاب با خانم بخشدار قطع همکاری می‌کنند!

مسئله دیگر اینکه ۱۱ مهرماه امسال عزت‌الله هاشم‌زاده مدیرکل عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری مازندران با ارسال نامه‌ای به مرتضی ناصحی مدیرکل امور اداری و مالی استانداری مازندران نحوه جذب فاطمه صفری خواهر معاون استاندار سابق را پرس و ‌جو می‌کند که مدیرکل امور اداری و مالی استانداری درست یک هفته بعد در ۱۸ مهرماه طی نامه‌ای در پاسخ به مدیرکل بازرسی اظهار می‌کند: نامبرده از اردیبهشت‌ماه امسال در زمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در فرمانداری بابلسر به عنوان نیروی کمکی در برگزاری انتخابات فعالیت می‌کرده و پس از پایان انتخابات نسبت به خاتمه فعالیت وی (فاطمه صفری) اقدام شده است.

حال این سؤال ایجاد می‌شود اگر پس از پایان انتخابات فعالیت فاطمه صفری در قالب نیروی کمکی پایان یافته اما چطور دو ماه قبل از نامه مدیرکل اداری و مالی استانداری توسط احمد حسین‌زادگان استاندار سابق مازندران به‌عنوان سرپرست بخشدار مرکزی میاندورود منصوب شده بود!

نکته دیگر اینکه رقیه صفری معاون استاندار سابق مازندران در گفت‌وگو با فارس اظهار کرده بود که خواهر وی از ابتدای سال ۱۴۰۰ طی یک فرآیند و براساس مکانیزم قانونی مشغول به کار شده اما چرا مرتضی ناصحی مدیرکل امور اداری و مالی استانداری مازندران طی نامه‌ای از پایان فعالیت فاطمه صفری خبر داده است؟

سؤال دیگر اینکه چطور فاطمه صفری خواهر معاون استاندار سابق مازندران در قالب نیروی کمکی که در بابلسر مدتی فعالیت کرده سر از بخشداری میاندورود و با پست سازمانی کارشناس امور اجتماعی فرمانداری میاندورود درآورده است؟

*ابهامات رونوشت یک انتصاب

نکته قابل تامل اینکه حکم انتصاب فاطمه صفری به‌عنوان سرپرست بخشداری مرکزی میاندورود درست یک هفته پس از آغاز به‌کار دولت سید ابراهیم رئیسی صادر شده که استاندار سابق مازندران ( که چند روزی از تودیع حسین‌زادگان می‌گذرد) در این حکم از وی خواسته در پیشبرد اهداف دولت تدبیر و امید تلاش کند! و رونوشت نامه نیز برای معاون سیاسی وزارت کشور، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، رقیه صفری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران کل ستادی استانداری، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی، مدیرکل حراست استانداری، مرتضی ناصحی مدیرکل امور اداری و مالی استانداری و فرماندار میاندورود ارجاع شده است.

ارجاع‌های حکم انتصاب فاطمه صفری خواهر معاون استاندار سابق مازندران به‌عنوان سرپرست بخشداری مرکزی میاندورود سؤال‌های جدیدی را در اذهان عمومی ایجاد می‌کند و نشان می‌دهد مسؤولان استانداری مازندران نه با رسانه‌ها بلکه با یکدیگر هم صادق نبودند.

*خانم صفری! چرا صادق نبودید؟

سؤال مهم اینکه حکم انتصاب فاطمه صفری به خواهرش رقیه صفری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران در تاریخ ۲۰ مردادماه ارجاع شده است، پس وی با وجود مطلع بودن از این انتصاب چرا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در تاریخ ۷ آبان‌ماه انتصاب خواهر خود به عنوان بخشدار مرکزی میاندورود را رد کرده است؟

نکته دیگر اینکه با وجود ارجاع حکم سرپرستی فاطمه صفری به عنوان بخشدار مرکزی میاندورود به مرتضی ناصحی مدیرکل امور اداری و مالی استانداری چرا وی دو ماه پس از این انتصاب در پاسخ به نامه مدیرکل بازرسی استانداری از خاتمه فعالیت فاطمه صفری در قالب نیروی کمکی خبر داده بود؟

با توجه به مستندات منتشر شده این سؤال مطرح می‌شود چرا مسؤولان استانداری مازندران با وجود ارجاع حکم انتصاب به آنها چشم خود را بر روی این تناقض‌های آشکار بستند؟

*آیا پای سندسازی در میان است؟

نکته دیگر اینکه اگر این حکم برخلاف نامه به مسؤولان استانداری ارجاع نشده باشد، باید گفت تخلف آشکار در سندسازی برای جذب و انتصاب یک شخص توسط استاندار سابق مازندران صورت گرفته است و اگر ارجاع شده باشد استاندار سابق، مدیرکل حراست و مدیرکل بازرسی استانداری مازندران باید پاسخگوی سؤال‌های افکار عمومی در زمینه تخلف احتمالی باشند.

*از کدام نهاد نظارتی حرف می‌زنید؟

مسئله آخر اینکه رقیه صفری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس مدعی شده بود موضوع جذب خواهر وی به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده شد و آنها به این مسئله ورود پیدا کرده و پس از ارائه مدارک و سوابق، موارد غیرقانونی در روند جذب دیده نشده است؛ حال این سؤال مطرح می‌شود منظور معاون استاندار مازندران از دستگاه‌های نظارتی دقیقا کدام نهاد است که چشمان خود را به این همه تناقض‌ها بسته است؟ آیا خانم معاون برای پوشاندن این تناقض‌ها برای خواهر خود از نهادهای نظارتی هزینه کرده است؟

*مطالبه از استاندار جدید مازندران

به نظر می‌رسد برای جلوگیری از ویژه‌خواری و تخلفات احتمالی به‌وجود آمده، نهادهای نظارتی و استاندار جدید مازندران که خود سابقه فعالیت‌های بازرسی و نظارتی دارد به این مسئله ورود پیدا کرده و پاسخ روشنی به افکار عمومی داده شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.