کد خبر : 2897
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
131 views

کارنامه خوب دولت در پرهیز از انتصابات فامیلی/نظارت بر انتصابات باید بر مبنای شایسته سالاری باشد

کارنامه خوب دولت در پرهیز از انتصابات فامیلی/نظارت بر انتصابات باید بر مبنای شایسته سالاری باشد

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون دولت رئیسی دقت نظر بالایی در انتصابات داشته است و از انتصابات فامیلی پرهیز کرده است؛ گفت: باید دستگاه‌های ذیربط نظارتی به طور جدی به مسئولیت خود پایبند باشد و به طور مضاعف در امر نظارت بر انتصابات، دقت نظر داشته باشند. به گزارش

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون دولت رئیسی دقت نظر بالایی در انتصابات داشته است و از انتصابات فامیلی پرهیز کرده است؛ گفت: باید دستگاه‌های ذیربط نظارتی به طور جدی به مسئولیت خود پایبند باشد و به طور مضاعف در امر نظارت بر انتصابات، دقت نظر داشته باشند.


به گزارش تیتر شمال؛ منصورعلی زارعی در گفت‌وگو با بلاغ، در خصوص پرهیز دولت رئیسی در انتصابات فامیلی به عنوان یک تفاوت و مزیت محرز با دولت‌های پیشین، اظهار کرد: انتصابات فامیلی در واقع در مقابل شایسته‌سالاری قرار دارد.

وی افزود: البته باید در این موضوع نیز دقت شود، چرا که ممکن است فردی در یک جایگاه و موقعیتی قرار داشته باشد که دارای شایستگی‌های قابل اتکایی برای یک سمت باشد و نباید این نسبت فامیلی مانع از بروز شایستگی‌ها و در نهایت دادن مسئولیت به این فرد شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: آن چیزی که مهم است این است که نباید قابلیت‌ها و شایستگی‌ها، فدای روابط، واسطه گری و لابی گری‌ها شود.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا انتصابات فامیلی و کاشتن فامیل‌های دور و نزدیک بر روی صندلی‌ها بدون دارا بودن شایستگی‌ها محل اشکال است، اما نباید از آن طرف هم شایستگی‌های یک فرد، فدای نسبت‌های فامیلی شود.

زارعی اعلام کرد: اگر هدف از انتصابات فامیلی استفاده از روابط و رانت باشد، باید جلوی آن گرفته شود و این مسئله از جمله مشکلات عدیده در بسیاری از بخش‌های کشور است که نظیر آن را به تکرار شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: علاج کار در این موضوع، تنها نظارت جدی و منسجم است و باید قطعا در انتصابات چه فامیلی و چه غیر فامیلی، شایستگی و سوابق فرد مورد بررسی قرار گیرد تا به محل فساد، رانت و بسیاری از مشکلات مبدل نشود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، افزود: باید دستگاه‌های ذیربط نظارتی به طور جدی به مسئولیت خود پایبند باشد و به طور مضاعف در امر نظارت بر انتصابات، دقت نظر داشته باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مبارزه با فساد تنها به انتصابات فامیلی باز نمی‌گردد و باید در تمامی موارد فساد، دستگاه‌های نظارتی با دقت و جدیت، ورود کنند و برابر قانون با موضوع برخورد کنند.

زارعی با بیان اینکه تاکنون دولت رئیسی دقت نظر بالایی در انتصابات داشته است و از انتصابات فامیلی پرهیز کرده است؛ گفت: دولت نه تنها در این موضوع بلکه باید در تمام موضوعات حساسیت به خرج دهد و مهم در انتصابات، شایسته سالاری است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مهم در انتصابات استفاده از جوانان پای کار، انقلابی، تحصیلکرده، شایسته و جهادی است، اما موضوع مهم در همه انتصابات مسئله نظارت است که باید دقت موشکافانه‌ای بر روی آن صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.