کد خبر : 3145
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
157 views

فرماندار خواستار تامین زمین برای طرح جهش تولید مسکن در نوشهر شد

فرماندار خواستار تامین زمین برای طرح جهش تولید مسکن در نوشهر شد

فرماندار نوشهر خواستار تامین زمین برای اجرای طرح جهش تولید مسکن و خانه‌دار شدن متقاضیان واجد شرائط در این شهرستان شد. به گزارش تیتر شمال؛  سعید یزدانی روز دوشنبه در نشستی که به همین منظور در فرمانداری برگزار شد ، گفت : با گذشت بیش از ۲ ماه از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن ،

فرماندار نوشهر خواستار تامین زمین برای اجرای طرح جهش تولید مسکن و خانه‌دار شدن متقاضیان واجد شرائط در این شهرستان شد.


به گزارش تیتر شمال؛  سعید یزدانی روز دوشنبه در نشستی که به همین منظور در فرمانداری برگزار شد ، گفت : با گذشت بیش از ۲ ماه از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن ، متاسفانه هنوز زمینی برای اجرای طرح در این شهرستان واگذار نشده است ، در حالی که سهم سالانه نو  شهر ساخت حدود یکهزار واحد مسکن است.

وی با اعلام این که تاکنون سه هزار و ۳۴۸ نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن در نوشهر نام نویسی کرده اند ، افزود : مسائلی چون گردشگرپذیری و واقع شدن نوشهر در مناطق چهارگانه حفاظت شده  البرز مرکزی تامین زمین را تاحدودی مشکل کرده ، ولی دولت برای اجرای قانون جهش تولید مسکن تمامی وزارتخانه ها را دخیل کرده تا مشکلات را حل کنند.

یزدانی پیشنهاد کرد : در گذشته زمین هایی در نوشهر به برخی از کارکنان در قالب شرکت تعاونی مسکن واگذار و محیط زیست بنا به دلایلی مانع تفکیک و ساخت و ساز در این زمین ها شده بود ولی اکنون می توان با این زمین ها را شناسایی کرد و برای ساخت مسکن مشمولان واجد شرائط بهره برد.

وی توضیح داد : به عنوان مثال در منطقه “ملاکلا” یکی از نقاط روستایی بخش مرکزی شرق نوشهر بیش از ۲ دهه پیش قطعه زمینی به مساحت بیش از چهار هکتار به شرکت تعاونی مسکن کارکنان فرمانداری واگذار شده بود که محیط زیست اجازه قطعه بندی و تغییر کاربری را نداد و اکنون می توان از همین زمین برای اجرای قانون جهش تولید مسکن استفاده کرد.

فرماندار نوشهر همچنین در این نشست از مسئولان ادارات منابع طبیعی ، بخشداران و مدیران شهری خواست تا ظرف ۱۰ روز آینده با انجام پیمایشی بر روی زمین های نزدیک محدوده شهر و یا بافت روستایی ، نسبت به شناسایی زمین های مناسب و معرفی آنها برای ساخت مسکن در قالب طرح جهش تولید اقدام کنند.

وی برگزاری نشست با انبوه سازان خود مالک را راه دیگری برای رفع کمبود زمین قانون جهش مسکن برشمرد.

قانون جهش تولید مسکن مهر ماه امسال نهایی و اجرایی شد.طبق این قانون قرار است سالانه یک میلیون خانه در کشور با کمک دولت ساخته شود که سهم مازندران از آن ۳۸ هزار واحد است.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.