کد خبر : 3342
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
122 views

شعبانی: مرکبات مازندران سالم و عاری از آفت است

شعبانی: مرکبات مازندران سالم و عاری از آفت است

شعبانی، رئیس اتحادیه باغداران مازندران با اشاره به سالم بودن میوه های استان از جمله مرکبات گفت: این محصولات قابلیت صادرات دارند. به گزارش تیتر شمال؛ محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه محصولات استان از جمله مرکبات برای صادرات سالم هستند، گفت: در حال حاضر مشکلی در زمینه آفت مگس مدیترانه

شعبانی، رئیس اتحادیه باغداران مازندران با اشاره به سالم بودن میوه های استان از جمله مرکبات گفت: این محصولات قابلیت صادرات دارند.


به گزارش تیتر شمال؛ محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه محصولات استان از جمله مرکبات برای صادرات سالم هستند، گفت: در حال حاضر مشکلی در زمینه آفت مگس مدیترانه نیز در باغات استان وجود ندارد.

وی خواستار اعمال مشوق های صادراتی برای ترویج و ترغیب تجار و صادرکنندگان شد و گفت: متاسفانه چندسال اخیر مجوزهای صادراتی اعمال و ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه بخشی از محصول استان برای شب عید ذخیره سازی می شود، گفت: به زودی کار خرید تضمینی محصول برای عرضه شب عید آغاز می شود.

همچنین عبدالرحمن زاغی مدیر امور نباتات جهاد کشاورزی مازندران نیز با اشاره به سلامت میوه های رسیده استان و مرکبات گفت: محصول پرتقال استان کاملا سالم است و نگرانی برای صادرات وجود ندارد.

وی با اظهار اینکه کشاورزان به توصیه های کارشناسان برای دورکردن محصولات از آفت مگس مدیترانه توجه کنند، گفت: در صورت توجه به توصیه ها سال آینده جمعیت آفت کاهش چشمگیری خواهد داشت.

وی میزان تولید مرکبات استان را بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: بخشی از این محصولات روانه بازارهای خارجی می شود.

۷ دی ۱۴۰۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.