کد خبر : 3546
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
114 views

بیماری هاری در جویبار یک قربانی گرفت

بیماری هاری در جویبار یک قربانی گرفت

رئیس شبکه بهداشت و درمان جویبار گفت که یکی از شهروندان این شهرستان به دلیل ابتلا به بیماری هاری جانش را از دست داده است. به گزارش تیتر شمال؛ دکتر مهدی فکوری روز یکشنبه در جلسه ساماندهی سگ های ولگرد از زیاد شدن جمعیت این سگ ها در شهرستان انتقاد کرد و افزود: متاسفانه بیماری

رئیس شبکه بهداشت و درمان جویبار گفت که یکی از شهروندان این شهرستان به دلیل ابتلا به بیماری هاری جانش را از دست داده است.


به گزارش تیتر شمال؛ دکتر مهدی فکوری روز یکشنبه در جلسه ساماندهی سگ های ولگرد از زیاد شدن جمعیت این سگ ها در شهرستان انتقاد کرد و افزود: متاسفانه بیماری هاری درمان ناپذیر است و اگر کسی به این بیماری مبتلا شود نزدیک به صد درصد جانش را از دست می دهد بنابراین برای جلوگیری از این بیماری باید پیشگیری های لازم انجام شود.

وی مراجعه فوری به درمانگاه هنگام گزش حیوانات را مهم ترین راه جلوگیری از ابتلا به بیماری هاری برشمرد و شهروندان خواست تا با توجه به احتمال وجود ویروسی هاری که در حیوانات اهلی و وحشی سطح شهر، ابتلا به این بیماری را در صورت گزیده شدن توسط حیوانات جدی بگیرند.

دکتر فکوری از ثبت ۳۷۶ مورد حیوان گزیدگی در شهرستان بر اساس آمار واکسیناسیون انجام شده در سال جاری خبر داد و گفت که مراکز بهداشت شهرستان به صورت برخط و تلفنی هم آماده ارائه راهنمایی و خدمات مورد نیاز جهت پیشگیری از بیماری هاری هستند.

رئیس اداره دامپزشکی جویبار هم در این نشست گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۲۹۶ قلاده سگ در سطح شهرستان علیه بیماری هاری واکسینه شده اند که واکسیناسیون ۸۵ قلاده سگ بلاصاحب در حال نگهداری در پناهگاه شهرداری در هفته گذشته بود.

دکتر روح الله جمشیدی احتمال بروز بیماری هاری در سگ های خانگی را هم زیاد دانست و از شهروندان خواست تا حتما نسبت به واکسیناسیون سگ هایشان اقدام کنند.

در این نشست که شهردار جویبار هم حضور داشت بر ضرورت ساماندهی سگ های ولگرد تاکید شد.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.