کد خبر : 3625
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
171 views

برای ایجاد تحول اقتصادی نیازمند پای‌کارآمدن بخش خصوصی هستیم/ایجاد امیدآفرینی با بهبود وضعیت کسب‌وکار

برای ایجاد تحول اقتصادی نیازمند پای‌کارآمدن بخش خصوصی هستیم/ایجاد امیدآفرینی با بهبود وضعیت کسب‌وکار

استاندار مازندران، با بیان اینکه ما نیاز به ایجاد تحول داریم اما اگر بخش خصوصی پای کار نیاید به جایی نمی‌رسیم، گفت: توقع‌مان ورود جدی فعالان اقتصادی در فضای کسب‌وکار استان در جهت امیدوار کردن مردم است. به گزارش تیتر شمال؛ سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در نشست امروز با روسای اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون

استاندار مازندران، با بیان اینکه ما نیاز به ایجاد تحول داریم اما اگر بخش خصوصی پای کار نیاید به جایی نمی‌رسیم، گفت: توقع‌مان ورود جدی فعالان اقتصادی در فضای کسب‌وکار استان در جهت امیدوار کردن مردم است.


به گزارش تیتر شمال؛ سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در نشست امروز با روسای اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون استان، اظهار کرد: وضعیت درآمدی مردم با توجه به شرایط تحریمی حاکم بر کشور بر کسی پوشیده نبوده و مشخصا مناسب نیست، از این‌رو اهمیت بخش خصوصی و لزوم ورود جدی در حوزه کسب و کار توقع جدی ماست.

وی با اشاره به بررسی‌های انجام گرفته در این خصوص، افزود: در مازندران بسترها و ظرفیت‌های خوبی برای حضور بخش خصوصی فراهم است؛ مهم این است که فضایی ایجاد شود تا سرمایه‌گذاران وارد عرصه‌های مهم اقتصادی شوند.

استاندار مازندران از فعالان اتاق بازرگانی به عنوان نمایندگان بخش خصوصی یاد کرد و گفت: ارائه راهکار برای بررسی مولفه‌های توسعه در مازندران برای ما مهم است، از این‌رو از اتاق بازرگانی، توقع مشاوره برای انجام اقدامات در زمینه ورود بخش خصوصی به مباحث اقتصادی استان را داریم.

مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: در حال حاضر ما با پدیده بی‌اعتمادی در این حوزه مواجه هستیم که ورود فعالان اتاق بازرگانی را می‌طلبد؛ میزان اعتماد سرمایه‌گذار به بخش دولتی باید تقویت شود.

حسینی‌پور از احصای وضعیت بنگاه‌ها در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در این رابطه نیاز به فرهنگ‌سازی داریم، جوانان ما به‌دنبال پیدا کردن شغل دولتی هستند؛ ولی توجهی به کار در بخش خصوصی آن هم با بازدهی خوب ندارند.

وی با بیان اینکه ایجاد بستر برای تحریک جوانان برای ورود به بازار اشتغال در بخش خصوصی ضرورت دارد، تاکید کرد: ما در سازمان حدود 40 درصد نیروی مازاد داریم، باید راهی پیدا کنیم، آموزش و مهارت‌افزایی متناسب با نیازهای شما اقدامی است که ما می‌توانیم اعلام آمادگی کنیم.

استاندار مازندران اعلام کرد: اینکه نیروهای جوان ما دارای مدارک تحصیلی عالیه بوده و به دنبال پشت میزنشینی هستند وضعیت بسیار نامطلوبی است، البته همه این‌طور نیستند؛ وضعیت جمعیتی ما هم نگران‌کننده است، رشد جمعیت مازندران به 1.4 درصد رسیده است؛ این فاصله نسلی برای آینده استان فاجعه است، رابطه جمعیت با اشتغال ارتباط معناداری است.

مقام عالی دولت در استان، مطرح کرد: ما در استان در مباحث صادرات، جذب سرمایه‌گذار و راه‌اندازی واحدهای تعطیل شده ورود پیدا کردیم؛ اما اگر بخش خصوصی پای کار نیاید به جایی نمی‌رسیم، ما نیاز به ایجاد تحول داریم.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه مازندران در حوزه کسب و کار نیازمند استفاده از تجربیات اتاق بازرگانی است، خاطرنشان کرد: ما نقش حمایتی داریم و پیگیری خواهیم کرد، اما شروع کار با فعالان اقتصادی است؛ از طرفی امروز شاهد یک انفعال در جامعه هستیم که باید تبدیل به پویایی شود.

وی با بیان اینکه برگرداندن امید به مردم با حضور در رسانه‌ها موثر است، افزود: در استان به دنبال راه اندازی امور هستیم، بازار پیشانی اقتصاد است، اگر این بازار فعال شود در همه حوزه‌ها تاثیر می‌گذارد، اینجا هدف‌مان باید رونق کسب و کار باشد.

استاندار مازندران از برنامه ویژه استانداری در بحث به‌کارگیری نیروی کار خبر داد و افزود: بنا داریم شهر به شهر از فرمانداران بخواهیم که مسئولیت اشتغال شهر را بر عهده بگیرند و با برقراری ارتباط با فعالان اقتصادی گزارش کار ارائه کنند.

مقام عالی دولت در استان، با تاکید بر اینکه توقع‌مان ورود جدی فعالان اقتصادی در فضای استان در جهت امیدوار کردن مردم است، یادآور شد: آوردن کانتینرهای یخچال‌دار در بندرامیرآباد یکی از این اقدامات در جریان است، رشد و توسعه این بندر با دریافت تجهیزات برای ایجاد آن به پایانه اصلی صادرات استان، هدف ماست.

حسینی‌پور خطاب به رئیس اتاق بازرگانی مازندران، با بیان اینکه تعامل با کشورهای همسایه خواسته آقای رئیس جمهور از بنده است، تاکید کرد: همکاری و تعامل با برداشتن موانع از سر راه با چهار کشور عضو CIS برای ما مهم است، اولویت برگزاری اجلاس منطقه‌ای با هدف بررسی راهکارهای مشترک همکاری‌ها باشد بعد نوبت به برگزاری جلسات مجزا با هر کشور برسد.

وی متذکر شد: برای ایجاد بستر برای همکاری با این کشورها از همین حالا با مشارکت همه اعضا باید برنامه‌ریزی کرد، هدفمان مشخص است، در این مسیر موانعی وجود دارد، گمرک در سیستم اداری در شمار جاهایی است که باید تسهیل کننده باشد نباید ایجاد مانع کند.

استاندار مازندران، یادآور شد: هدف ما تنظیم رفتار گمرکی نیز هست، جلسات اختصاصی استانی و شهرستانی از هفته آینده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.