کد خبر : 3605
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۸:۴۰
131 views

ورزشگاه هفت تیر بابل؛ قلعه بلااستفاده جادوگران فوتبال

ورزشگاه هفت تیر بابل؛ قلعه بلااستفاده جادوگران فوتبال

هزینه ۷۵ میلیارد ریالی دولت برای بهسازی و تکمیل طرح توسعه ورزشگاه هفت تیر بابل طی سه سال گذشته ظاهرا کارساز نبوده است ؛ نشان به آن نشانی که لیگ دسته یک « رایکا » در ورزشگاه شهرستان سیمرغ از رقیبان میزبانی می‌کند و مدارس فوتبال بابل هم از وضعیت ناراضی هستند. به گزارش تیتر

هزینه ۷۵ میلیارد ریالی دولت برای بهسازی و تکمیل طرح توسعه ورزشگاه هفت تیر بابل طی سه سال گذشته ظاهرا کارساز نبوده است ؛ نشان به آن نشانی که لیگ دسته یک « رایکا » در ورزشگاه شهرستان سیمرغ از رقیبان میزبانی می‌کند و مدارس فوتبال بابل هم از وضعیت ناراضی هستند.


به گزارش تیتر شمال؛  این ورزشگاه زمانی که تیم دست اولی خونه به خونه در آن بازی می کرد برای بهینه سازی وضعیت در دست تعریض و ترمیم قرار گرفت. برای این کار دو فاز اجرایی تعریف شد. فاز نخست با تخصیص اعتبار به سرعت اجرایی ، تکمیل و در شهریور ماه سال ۹۸ همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید. همزمان فاز دوم توسعه هم کلید خورد ، فازی که هیچگاه به سرانجام نرسید تا همچون زخمی ناسور خودنمایی کرد و سبب محرومیت تیم لیگ دسته یکی شهرستان از ورزشگاه خانگی شد.

ورزشگاه هفت تیر هنگام آغاز طرح توسعه فاز نخست چهار هزار صندلی داشت که در این طرح ۲ هزار صندلی به آن اضافه شد تا بتواند فضای بیشتری برای فوتبال دوستان بزرگ ترین شهرستان مازندران فراهم کند. این طرح که طبق گفته مسوولان وقت ۶ میلیارد ریال هزینه داشت ، ۲ هزار متر مربع فضا برای نصب صندلی های جدید ، اتاق رختکن بازیکنان مهمان و میزبان ، اتاق مربی ، اتاق داوران و ناظر فدراسیون در ضلع غربی اضافه کرد.

طبق برنامه ریزی انجام شده قرار بود طرح توسعه و تجهیز فاز دوم به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در ضلع شمالی ورزشگاه اجرایی شود تا بتواند تعداد صندلی های آن را به ۱۰ هزار برساند.

فاز دوم ظاهرا به سرانجامی نرسید و به همین دلیل ورزشگاه شهدای هفت تیر بابل که در سال‌های نه چندان دور با بازی تیم های خونه به خونه مازندران و رایکا بابل روزهای شادی را برای بابلی ها به ارمغان می آورد به علت شرایط نامساعد زمین و فقدان امکانات حداقلی از نظر سازمان لیگ ، اجازه برگزاری بازی‌های تیم فوتبال دسته یکی رایکا را ندارد و این تیم در هفته ای که میزبان است مسابقاتش را در شهرستان سیمرغ برگزار می کند.

پای سازمان لیگ در یک کفش

البته سازمان لیگ تابستان سال ۹۹ با رفع برخی از مشکلات دم دستی مانند تعویض نورافکن‌های ورزشگاه و بهبود وضعیت روشنایی ، اجازه میزبانی به رایکا را در قلعه جادوگران برای میزبانی از رقیبان داده بود ولی بعدا زمین نامناسب به دستمایه تعطیلی بازی لیگ دسته اول در این قلعه تبدیل شد و از آن زمان تاکنون نیز سازمان لیگ بر ضرورت رفع مشکلات که حالا تبدیل به یک فهرست نسبتا بلند بالا شده ، تاکید دارد.

مسوول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال کشور در بازدیدی که اخیرا از ورزشگاه داشته به خبرنگار ایرنا گفت : برای برگزاری مسابقه فوتبال در ورزشگاه هفت تیر بابل هیچ راهی جز ارتقاء امکانات و زیرساخت های این ورزشگاه وجود ندارد.

ورزشگاه هفت تیر بابل ؛ قلعه بلااستفاده جادوگران فوتبال

سهیل مهدی بیان کرد:  دیگر زمان آن فرا رسیده که از فوتبال سنتی در ورزشگاه‌های بدون امکانات خارج شویم و سطح فوتبال بازی‌های لیگ را ارتقا دهیم.

وی با تاکید بر این نکته که زمین  فوتبال خوب بازیکن های ارزشمندی را به فوتبال کشور معرفی می‌کند ، گفت : ورزشگاه‌های ما باید بهترین چمن ها را داشته باشند ، ولی زمین فوتبال ورزشگاه شهدای هفت تیر چمن مناسبی ندارد که بتوان در آن بازی فوتبال برگزار کرد.

مهدی افزود :  با توجه به این که بازی های فوتبال رفت و برگشتی است ، بازی در  زمین هایی مثل هفت تیر بابل بدعت بد برای دیگر باشگاه ها و  ورزشگاه‌های کشور می‌شود و امکانات زیرساختی ورزشگاه های دیگر نیز تقلیل می یابد.

وی ادامه داد : علاوه بر زمین باتلاقی ، امکانات سرمایشی و گرمایشی در رختکن  بازیکنان و داور هم از جمله مشکلات دیگر ورزشگاه هفت تیر است که باید مرتفع شود ، بویژه این که شرایط جوی مازندران به گونه‌ای است که تابستان هایش شرجی و گرم و زمستانش سرد است و طبیعی است که بدون امکانات گرمایشی و سرمایشی برگزاری مسابقات امکان پذیر نیست و بازیکنان نمی توانند در اتاق سرد لباس عوض کنند .

مسوول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت : اگر زیرساخت‌های اصلی ورزشگاه هفت تیر بابل توسعه نیابد ، این ورزشگاه به صورت کامل از سیستم حرفه ای ورزش فوتبال کنار گذاشته می‌شود .

مهدی اظهار داشت : اگر مسوولان شهری بابل با یک مدیریت واحد برای توسعه این ورزشکار یک پروژه مشترک تعریف کنند ، مشکلات این ورزشگاه مرتفع می‌شود همان گونه که بعضی از ورزشگاه های کشور مشکلاتی مثل ورزشگاه هفت تیر بابل داشتند ، اما با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود خود و تقسیم کار درست مشکل را برطرف کردند و به گردونه مسابقات لیگ برگشتند.

تفرقه به جای اجماع 

اگر چه مسوول کمیته مسابقات سازمان لیگ بر این اعتقاد است که مسوولان و فوتبال دوستان بابل می توانند با اجماع و تقسیم کار مشکل نه چندان بزرگ ورزشگاه هفت تیر را با الگو گیری از سایر مناطق کشور رفع کنند ، ولی در بابل چنین اجماعی کمتر دیده می شود و حتی می توان اگر اجماعی وجود داشته باشد آن هم در باره تداوم اختلافات است.

نمونه ای از این گونه اختلافات به جای اجماع هم تفاوت دیدگاه در باره نحوه استفاده از ورزشگاه است. مثلا در حالی که مدارس فوتبال شهرستان از این که فرصت دارند تا از ورزشگاه هفت تیر برای پرورش استعدادها استفاده کنند ، یکی از مالکان باشگاه رایکا معتقد است که از اول نباید این ورزشگاه در اختیار ورزشگاه قرار می گرفت.

پیمان منیری یکی از دو مالک باشگاه رایکا بابل در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : واگذاری  زمین ورزشگاه هفت تیر بابل از سوی اداره ورزش و جوانان به مدارس فوتبال اشتباه بود و این زمین فوتبال را نابود کرد.

وی افزود : واگذاری  این ورزشگاه به مدارس فوتبال  سبب شد که از صبح تا غروب تعداد زیادی از افراد در آن تمرین داشته باشند که این اقدام ضربه بزرگی به زمین ورزشگاه وارد کرده است.

مالک باشگاه رایکا بابل گفت : تردیدی نیست که  مجموعه باشگاه ما برای تجهیزات این ورزشگاه کمک می کند و اگر پول بنزین ۲۰ روز خودمان و  بازیکنان را که به سیمرغ می‌روند کنار می‌گذاشتیم وسایل سرمایش و گرمایش این ورزشگاه تهیه می شد .

وی افزود :  از ابتدای نیم فصل اول تاکنون رایکا بابل بازی هایی را که میزبان بود در سیمرغ برگزار کرد، برنامه ای که برای بازیکنان و کادر فنی بسیار آزار دهنده بوده است و حتی امتیاز از دست دادیم در حالی که اگر رایکا در زمین هفت تیر بابل بازی های خودش را انجام می داد در هفته دوازدهم با ۱۲ امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول قرار نداشت و بدون تردید بالاتر از رتبه سیزدهم جدول قرار می گرفت .

ورزشگاه هفت تیر بابل ؛ قلعه بلااستفاده جادوگران فوتبال

وی گفت : انجام تمرین در ورزشگاه هفت تیر بابل با انرژی مثبتی که تماشاگران به بازیکنان می دادند بسیار در نتیجه‌گیری تیم اثرگذار بود.

مالک باشگاه رایکا بابل اظهار داشت: این روزها همه شاهد هستند که زمین فوتبال ورزشگاه هفت تیر بابل باتلاقی شد که این امر بازسازی این ورزشگاه را پرهزینه تر کرده است .

ورزشگاه متعلق به همه مردم بابل است

برخلاف مالک باشگاه رایکا ، تقریبا تمامی اهالی فوتبال بویژه مالکان مدارس فوتبال شهرستان بر این اعتقادند که ورزشگاه هفت تیر متعلق به همه بابلی ها است و نباید استفاده از آن انحصاری شود.

علیرضا رزاق پور مالک و مدیرعامل باشگاه ورزشی متین بابل و مدیر یکی از مدارس فوتبالی که بازیکنانش در ورزشگاه هفت تیر بابل تمرین می کنند ، به خبرنگار ایرنا گفت : این ورزشگاه متعلق به تمامی باشگاه های بابل است و حق همه ما باید محفوظ بماند.

وی افزود : همه ما بابلی هستیم و همچنان که حق داریم از سینما ، استخر ، پارک و امکانات شهر به صورت مشترک استفاده کنیم بازی در این ورزشگاه هم حق همه باشگاه ها  بابلی است.

او ادامه داد : باشگاه ما هم برای بابل افتخارات زیادی کسب کرد و دیگر باشگاه ها هم افتخار آفرینی کردند که نایب قهرمانی فوتبال نونهالان کشور در سال ۱۳۹۵ هم یکی از افتخارات بزرگ باشگاه متین بابل می باشد.

ورزشگاه هفت تیر بابل ؛ قلعه بلااستفاده جادوگران فوتبال

وی بیان داشت : ما توانستیم بازیکنان خوبی به فوتبال ایران تحویل دهیم که در باشگاه های معتبر  بازی می کنند و این بازی در زمین ورزشگاه هفت تیر بود که برای بازیکنان ما زمینه ساز درخشش شد و در هر صورت باید حق ما هم  در این ورزشگاه لحاظ شود .

رزاق پور گفت : ما ۴۱ سال است که در این ورزشگاه بازی می‌کنیم و الان همین رویه ادامه دارد و جای دیگری برای بازی نداریم . بر این اعتقاد هم هستیم که طرح توسعه ورزشگاه که فاز نخست آن افتتاح شد ، با شتاب بیشتری پیگیری یشود و با ارتقاء زیرساخت ها ، مشکل همه باشگاه‌های برای بازی آن حل شود .

دغدغه اول هیات فوتبال در حد مکاتبه 

شاید یکی از مراجعی که بتواند اجماع و وفاق در بابل شهری که خیرانش شهره ایران هستند ، برقرار کند ، هیات فوتبال باشد. این هیات نیز از وضعیت ورزشگاه هفت تیر راضی نیست چون مرجع اعلام نارضایتی های شهروندان و فوتبال دوستان محسوب می شود.

مهدی بادیکناری  سرپرست هیئت فوتبال بابل در این باره به خبرنگار ایرنا گفت :  در حال حاضر حل مشکل فنی و زیرساختی ورزشگاه هفت تیر بابل مهم ترین دغدغه هیات فوتبال و علاقه مندان این رشته ورزشی در بابل است.

وی بیان کرد: شهروندان  زیادی روزانه با مراجعه به دفتر هیات فوتبال بابل خواهان انجام بازی های رایکا در ورزشگاه هفت تیر بابل هستند و ما هم در مکاتبه ای  که با اداره ورزش و جوانان شهرستان داشتیم ، ضمن بیان مشکلات موجود ورزشگاه اعلام آمادگی کردیم که تمام  تلاش خود را به کار ببندیم تا با ایجاد همدلی و بهره گیری از تمام ظرفیت‌های موجود طرح توسعه و بازسازی ورزشگاه شتاب بگیرد.

 

ورزشگاه هفت تیر بابل ؛ قلعه بلااستفاده جادوگران فوتبال

بادیکناری اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ بازیکن بابلی در لیگ برتر فوتبال کشور بازی می کنند و نسترن مقیمی خانم گل لیگ برتر بانوان هم از بابل است . این بخشی از ظرفیت های خوب فوتبالی بابل سبب شد تا  این رشته  ورزشی در شهرستان علاقه مندان زیادی داشته باشد و شهروندان خواستار برگزاری مسابقات رایکا تیم اول بابل در ورزشگاه هفت تیر بابل باشند .

سرمایه گذاری ۷۵ میلیارد ریالی 

همه چشم ها در بابل به جیب دولت دوخته شده است ، از مدارس فوتبال گرفته تا تیم دسته اولی رایکا و هیات فوتبال . رئیس اداره ورزش و جوانان بابل در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا پیرامون چگونگی پاسخگویی به این مطالبات گفت :  در دو سال اخیر  برای طرح توسعه و ارتقاء ورزشگاه هفت تیر بابل ۷۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

لیلا عرب افزود :  از این مبلغ ۶۰ میلیارد ریال برای فاز نخست طرح توسعه ورزشگاه سرمایه‌گذاری شده است که افزایش ۲ هزار و ۵۰۰ صندلی در ضلع غربی ورزشگاه و احداث اتاق رختکن بازیکن مهمان و میزبان ، اتاق مربی و اتاق داوران و ناظر فدراسیون از جمله طرح های افتتاح شده در فاز نخست طرح توسعه این ورزشگاه بوده است.

ورزشگاه هفت تیر بابل ؛ قلعه بلااستفاده جادوگران فوتبال

وی گفت :  در دو سال اخیر برای تقویت روشنایی ورزشگاه هفت تیر بابل ۱۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است. در راستای تکمیل طرح توسعه این ورزشگاه در فاز دوم  ۸۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که در صورت تخصیص این اعتبار بسیج سازندگی به عنوان پیمانکار عملیات اجرایی فاز دوم را شروع می‌کند.

ربیس اداره ورزش و جوانان بابل افزود :  در فاز دوم طرح توسعه علاوه بر اینکه دو هزار و ۵۰۰ صندلی دیگر بر مجموعه ورزشگاه هفت تیر بابل اضافه می‌شود با احداث یک ساختمان  جدید تمامی هیات های ورزشی در ورزشگاه هفت تیر بابل مستقر می‌شوند و شهروندان با مراجعه به این ساختمان به تمامی هیات ها دسترسی دارند.

وی بیان داشت: برای بازسازی چمن ورزشگاه هفت تیر بابل در حال حاضر برای هر متر مربع هشت میلیون  و ۵۰۰ هزار ریال اعتبار نیاز است که برای زمین فوتبال هزار متر مربعی ورزشگاه هفت تیر بابل درخواست اعتبار کردیم.

او اضافه کرد:  در بابل هشت تیم فوتبال  در رده‌های مختلف سنی نوجوانان ، جوانان و امید در لیگ کشور  فعالیت می‌کنند که همه این تیم ها تقاضای بازی در ورزشگاه هفت تیر بابل را دارند.

عرب گفت: مراجعه های بسیار زیادی از این هشت باشگاه  به اداره ورزش و جوانان بابل داریم که خواستار بازی و تمرین در این ورزشگاه را حق قانونی خود می‌دانند.

ربیس اداره ورزش و جوانان بابل افزود : با توجه به اینکه این بازیکنان تجربه بازی در این ورزشگاه را دارند به آنها هم اجازه داده شد تا مسابقات خود را در این ورزشگاه برگزار کنند.

وی ادامه داد :  چون تیم فوتبال رایکا بابل هم تیم اول شهر است و شهروندان هم به آن علاقه مندند اجازه فعالیت و تمرین در این ورزشگاه داده شده است اما برای برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایرادهای فنی از این ورزشگاه گرفته است .

عرب بیان کرد:  این روزها تمام تلاش ما این است که با استفاده از تمام ظرفیت‌ها پیگیر جذب اعتبارات مصوب طرح توسعه فاز دوم ورزشگاه شهدای هفت تیر بابل باشیم تا هرچه زودتر مشکل این ورزشگاه به شکل زیرساختی حل شود .

منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.