کد خبر : 3619
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
111 views

پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه راه در مازندران اولویت‌بندی می‌شوند

پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه راه در مازندران اولویت‌بندی می‌شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت که اولویت‌بندی پروژه‌های نیمه‌تمام و در حال اجرای حوزه راه در مازندران با هدف جذب منابع مالی و تسریع در به سرانجام رساندن آن‌ها و شناسایی مشکلات این طرح‌ها مقدمه حل مشکلات ترافیکی مازندران است. به گزارش تیتر شمال؛ رضا علیخانی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید یک روزه از

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت که اولویت‌بندی پروژه‌های نیمه‌تمام و در حال اجرای حوزه راه در مازندران با هدف جذب منابع مالی و تسریع در به سرانجام رساندن آن‌ها و شناسایی مشکلات این طرح‌ها مقدمه حل مشکلات ترافیکی مازندران است.


به گزارش تیتر شمال؛ رضا علیخانی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید یک روزه از محورهای مواصلاتی مناطق مختلف مازندران و پروژه‌های در حال اجرا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : یکی از مهم‌ترین مشکلات مازندران با توجه به ماهیت گردشگری این استان و حضور همیشگی و پرتعداد مسافران، ترافیک پرحجم است. معمولا وقتی سایر استان‌ها ترافیک کمتری دارند مازندران پرترافیک است و تردد برای ساکنان این استان دشوار می‌شود و حتی در شرایط عادی نیز چالش‌های ترافیکی این استان به چشم می‌آیند.

وی ادامه داد : با توجه به اهمیت کاهش ترافیک در مازندران این موضوع را به عنوان اولویت مسائل عمرانی استان قرار دادیم و در نخستین گام نیز تصمیم گرفته شد تا به منظور شناسایی اولویت‌ها و مشکلات بازدیدی اجمالی از برخی پروژه‌های مهم راه‌سازی در محورهای مواصلاتی شهرستان‌های مختلف استان داشته باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: این برنامه یک روزه در واقع بازدیدی اجمالی برای شناسایی و احصاء مشکلات طرح‌های مرتبط با راه‌های اصلی در مازندران است که طی آن همراه با مسئولان شهرستان‌ها از مسیرهای پرترافیک و پروژه‌های نیمه‌تمام بازدید کردیم.

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان این که پروژه‌های نیمه‌تمام و در حال اجرای زیادی در حوزه راه استان وجود دارد، تصریح کرد: در بازدید امروز علاوه بر اولویت‌بندی پیگیری پروژه‌ها، مقدمات بررسی طرح‌هایی که برای آینده لازم است نیز مورد بررسی قرار گرفت.

علیخانی درباره برآیند بازدیدهای انجام شده خاطرنشان کرد: یکسری از مسائل و مشکلات مربوط به بخش راهداری و مرمت و اصلاح و راهسازی است. در بعضی نقاط هم فقط به هماهنگی و برنامه‌ریزی نیاز است و بدون صرف هزینه و با سامان‌دهی و برنامه‌ریزی می‌توان بخشی از مشکلات ترافیکی موجود را برطرف کرد.

پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه راه در مازندران اولویت‌بندی می‌شوند

وی با بیان این بازدید یک روزه مقدمه‌ای برای برنامه‌ریزی جامع برای به سرانجام رساندن پروژه‌های حوزه راه مازندران است، گفت: همراه با مسئولان شهرستان‌ها و مدیران مرتبط مسیرها را دسته‌بندی و پروژه‌های نیمه‌تمام را مورد بررسی کلی قرار دادیم. در این بازدید مشخص شد پروژه‌هایی در استان وجود دارد که با اولویت دادن در تخصیص اعتبار می‌توانند نقش بسزایی در کاهش چالش‌های ترافیکی یک نقطه داشته باشند.

این مسئول اظهار کرد: بر اساس داده‌هایی که از این بازدید به دست آمد تعدادی از پروژه‌ها را در اولویت پیگیری قرار می‌دهیم تا به صورت اورژانسی برای تکمیل آن‌ها اقدام شود. البته در این مسیر حتما از حمایت و همراهی استاندار محترم نیز باید بهره بگیریم تا پیگیری‌های کلان و سطح ملی در بخش وزارتی، مجلس و سایر نهادها از تکمیل این پروژه‌ها صورت پذیرد. زیرا برخی طرح‌ها باید با اعتبارات ملی اجرا شوند.

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت : در مواردی مشاهده شده که استان‌های هم‌جوار بین ۶۰ تا ۷۰ درصد اعتبار مورد نیازشان بابت یک طرح مشابه را دریافت و هزینه کردند، اما برای مازندران کمتر از ۱۰ درصد اعتبار در نظر گرفته شده محقق شد. تلاش ما بر این است که با افزایش پیگیری‌ها بخش زیادی از مشکلات حوزه راه در استان را برطرف کنیم.

علیخانی با انتقاد از متوقف ماندن برخی پروژه‌های حوزه راه استان به دلیل یکی بودن پیمانکار چند پروژه، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات ویژه‌ای که در این سفر یک روزه به آن رسیدیم این است که پیمانکاران استان را شناسایی کنیم تا انحصاری بودن اجرای پروژه‌های عمرانی را بشکنیم و از توانمندی سایر پیمانکاران استان و حتی در صورت لزوم پیمانکاران استان‌های دیگر بهره بگیریم. در مواردی مشاهده شده که به دلیل مشترک بودن پیمانکار در چند پروژه، همه طرح‌های در حال اجرا توسط آن پیمانکار متوقف است و این روند به زیان استان تمام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع بازدید از پروژه‌های حوزه راه استان با هدف تصمیم‌سازی انجام شد و مقدمه‌ای بر تدوین برنامه‌های حوزه راه و جاده‌ها در مازندران برای دوره جدید مدیریتی استان است.

زیرگذر شهید مهدوی قائمشهر، کمبرندی جنوبی بابل-آمل، محور مواصلاتی آمل-چمستان، پل آلشرود در محور چمستان، جاده رویان-نوشهر و پروژه تقاطع نیرنگ در کمربندی نوشهر برخی از طرح‌های در حال اجرای حوزه راه مازندران هستند که علیخانی همراه با تعدادی از مدیران استانداری و مسئولان حوزه راه اعم از راهداری، پلیس راهور و مدیران شهرستانی از آن‌ها بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت اجرایی‌شان قرار گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.