کد خبر : 3637
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
141 views

هواشناسی نسبت به کاهش محسوس دما در مناطق غربی مازندران هشدار داد

هواشناسی نسبت به کاهش محسوس دما در مناطق غربی مازندران هشدار داد

هواشناسی مازندران با پیش‌بینی ورود سامانه سرد بارشی، نسبت به وزش باد شدید و کاهش محسوس دما بویژه در ارتفاعات مناطق غربی این استان هشدار داد. به گزارش تیتر شمال؛  اداره کل هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی پیش‌‍بینی کرد که شکل گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی همراه با عبور امواج در

هواشناسی مازندران با پیش‌بینی ورود سامانه سرد بارشی، نسبت به وزش باد شدید و کاهش محسوس دما بویژه در ارتفاعات مناطق غربی این استان هشدار داد.


به گزارش تیتر شمال؛  اداره کل هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی پیش‌‍بینی کرد که شکل گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی همراه با عبور امواج در تراز میانی جو سبب ورود سامانه سرد بارشی از روز جمعه به استان می شود که تا شنبه هفته آینده با بارش برف و باران و وزش شدید باد  بویژه ارتفاعات رامسر تا بابل در نیمه غربی مازندران را تحت تاثیر قرار خواهد.

طبق این پیش بینی ، شرایط جوی مازندران طی این مدت مناطق ساحلی، جلگه ای و دامنه‌های استان با بارندگی ، کاهش دما و گاهی با وزش باد نسبتا شدید مواجه خواهد  بود. در مناطق مرتفع و محورهای کوهستانی نیمه غربی استان بارندگی به شکل برف پیش بینی شده است.

مه آلود شدن هوا ، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در جاده‌‏ها و محورهای کوهستانی و احتمال ریزش سنگ از دیگر پیامدهای سامانه جدید بارشی است که هواشناسی نسبت به آن هشدار داد.

هواشناسی مازندران در این اخطاریه همچنین علاوه بر تاکید بر رعایت جوانب احتیاط در ترددهای جاده ای و توصیه به کوهنوردان برای خودداری از صعود به ارتفاعات طی این مدت، از شهروندان نیز خواست با توجه به کاهش محسوس دما در مناطق مختلف کشور در هفته آینده، با هدف جلوگیری از افت فشار، در مصرف گاز طبیعی نیز صرفه جویی کنند.

هواشناسی مازندران شرایط جوی استان را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما و در مناطق ساحلی وجلگه‌ای با احتمال مه صبحگاهی پیش‌بینی کرد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، از روز جمعه با ورود سامانه سرد بارشی شرایط جوی در نیمه غربی مازندران، ابری ه با کاهش دما،  وزش باد، بارندگی و در ارتفاعات با بارش برف و احتمال وقوع رعد و برق و در نیمه شرقی نیز نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما،  وزش باد ، بارش پراکنده و احتمال وقوع رعد و برق همراه است.

هواشناسی مازندران، شرایط جوی استان در روز شنبه هفته آینده در مناطق ساحلی و جلگه ای را نیمه ابری و در اواخر روز و شب با بارندگی و وزش باد نسبتا شدید و در ارتفاعات را نیز ابری با بارش باران و برف و وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی کرده است.

هوای مازندران در روزهای یک‏شنبه  و دوشنبه هفته آینده نیز نیمه ابری تا ابری همراه با بارش متناوب باران ، کاهش دما و در ارتفاعات با بارش برف و وزش باد و در روز سه شنبه نیز صاف تا نیمه ابری است.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواتشناسی مازندران نشان می‌دهد که پل سفید با ۲۰.۵ و رینه لاریجان نیز با ۹ درجه سانتی گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان در طی روز گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش نشان می‌دهد.

طبق پیش‌بینی جدول دریایی هواشناسی مازندران، وضعیت دریای خزر طی امروز و فردا با موج کوتاه همراه است.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.