کد خبر : 3651
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
154 views

1447 مورد سگ گزیدگی طی سال جاریی در بابل/یک مورد منجر به فوت شد

1447 مورد سگ گزیدگی طی سال جاریی در بابل/یک مورد منجر به فوت شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از گزیدگی یک‌هزار و 759 مورد توسط حیوانات در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد، یک‌هزار و 447 مورد فقط گزیدگی با سگ و 188 مورد گربه گزیدگی بوده است. به گزارش تیتر شمال؛ دکتر مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از گزیدگی یک‌هزار و 759 مورد توسط حیوانات در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد، یک‌هزار و 447 مورد فقط گزیدگی با سگ و 188 مورد گربه گزیدگی بوده است.


به گزارش تیتر شمال؛ دکتر مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، یک‌هزار و 759  مورد گزیدگی توسط حیوانات در بابل صورت گرفته است.

وی با اعلام این خبر، افزود: از این تعداد، یک‌هزار و 447  مورد فقط گزیدگی با سگ و 188 مورد گربه گزیدگی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل، خاطرنشان کرد: متأسفانه در این میان، یک مورد ابتلا به هاری در سطح شهرستان داشتیم که به دنبال گزش سگ صورت گرفت و به دلیل عدم مراجعه جهت تزریق واکسن هاری، منجر به فوت این کودک شد.

جوانیان ادامه داد:  علاوه بر سگ و گربه تمامی پستانداران مثل اسب، گاو، گوسفند و حتی خرگوش،  هاری را انتقال می‌دهند.

وی توصیه کرد: اولین قدم پس از گزش، شست و شوی محل گزش با آب و صابون فراوان است تا حد امکان نباید بخیه شود؛ مگر اینکه در قسمت‌های خاصی از بدن مثل صورت به خاطر زیبایی بخیه با فاصله انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل، متذکر شد: حتماً جهت تزریق واکسن به مراکز بهداشتی مراجعه کنند؛ واکسن هاری می‌تواند باعث پیشگیری از ابتلا به این بیماری شود.

جوانیان یادآور شد: همشهریان در صورت گزیدگی توسط حیوانات می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی به مرکز بهداشت واقع در میدان باغ فردوس بابل  برای تزریق واکسن هاری مراجعه کنند.

گفتنی است بنا بر اعلام رسمی پزشکی قانونی مازندران، براساس آمارهای موجود در 9 ماهه امسال، 73 مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ، جهت بررسی صدمات و جراحات به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.