کد خبر : 3735
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
79 views

طرح پرسش شورا از شهرداری ساری به سال آینده موکول شد

طرح پرسش شورا از شهرداری ساری به سال آینده موکول شد

اگر چه اختلاف شورا شهر ساری با شهردار به خاطر بی‌اطلاعی اعضای آن از معرفی املاک برای پرداخت بخشی از بدهی به تامین اجتماعی عمیق‌تر شده ، ولی این شورا طرح پرسش از شهردار را به خاطر اثرگذاری بر خدمات‌دهی به شهروندان به سال آینده موکول کرده است. به گزارش تیتر شمال؛ به نقل از

اگر چه اختلاف شورا شهر ساری با شهردار به خاطر بی‌اطلاعی اعضای آن از معرفی املاک برای پرداخت بخشی از بدهی به تامین اجتماعی عمیق‌تر شده ، ولی این شورا طرح پرسش از شهردار را به خاطر اثرگذاری بر خدمات‌دهی به شهروندان به سال آینده موکول کرده است.


به گزارش تیتر شمال؛ به نقل از ایرنا، اعضای شورای شهر ساری در نشست عصر دوشنبه خود موضوعات مختلفی را مورد بحث و بررسی قرار دادند که از جمله آن انتقاد یکی از اعضا در باره معرفی ۱۵ باب مغازه از سوی شهرداری برای پرداخت بخشی از بدهی معوقه به تامین اجتماعی بوده است.

شهرداری ساری طبق اسناد رسمی ۴۰۰ میلیارد تومان بابت پرداخت نشدن حق بیمه به تامین اجتماعی بدهکار است که یکصد میلیارد تومان آن جریمه دیرکرد محسوب می شود.

تامین اجتماعی هفته پیش ۱۵ باب مغازه شهرداری را به مزایده گذاشت تا بخشی از طلبش را نقد کند ، ولی این اقدام بلافاصله با واکنش رسانه های رسمی و شهروندان ساروی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مواجه شد. تامین اجتماعی در پی این واکنش ها اعلام کرد که دستکم یکصد ملک شهرداری را توقیف کرده ولی به مزایده گذاشتن مغازه ها با توافق شهرداری بوده چون شهردار طی نامه ای فروش این مغازه ها را برای پرداخت بخشی از بدهی معرفی کرده است.

سبحان بخشی نایب‌رئیس شورای شهر ساری در نشست امروز و در قالب نطق پیش از دستور چند نکته درباره عملکرد مدیریت شهری و همچنین طولانی شدن دوره حضور نداشتن شهردار در مسئولیت و بروز چالش در حوزه مدیریت شهری را مطرح کرد که یکی از این نکات، گلایه بابت بی‌اطلاعی شورای شهر از هماهنگی بین شهردار و تأمین اجتماعی در معرفی ۱۵ واحد مغازه به مزایده گذاشته شده شهرداری بود.

وی در حالی که پرینتی از گزارش پشت پرده بدهی کلان شهرداری ساری به تأمین اجتماعی را که خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هفته پیش منتشر کرد ، در دست داشت، به موضوع مصادره املاک شهرداری ساری اشاره کرد و گفت: طی روزهای اخیر در فضای مجازی و رسانه‌ها بحث فروش اموال شهرداری و زمین صفرآباد مطرح شد. در گزارشی که یکی از رسانه‌ها پیرامون همین موضوع منتشر کرده بود از قول مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران نوشته شده است که شهردار ساری ۱۵ باب مغازه را بابت بخشی از بدهی به تأمین اجتماعی معرفی کرد تا به مزایده گذاشته شود. این در حالی است که ما در شورای شهر اطلاعی از این موضوع نداشتیم.

بخشی گفت : این موضوع را حتما در قالب طرح سووال از شهردار مطرح می‌کنم . چرا شورای شهر از چنین تصمیمی نباید اطلاع داشته باشد؟ این که دستگاهی اقدام به توقیف بیش از صد ملک شهرداری می‌کند یعنی املاکی وجود دارد که ممکن است چنین تصمیمی برای آن‌ها گرفته شود. شهرداری باید هر تصمیمی در این زمینه را با هماهنگی شورا اجرایی کند.

طرح پرسش شورا از شهرداری ساری به سال آینده موکول شد

انتقاد از غیبت طولانی شهرداری 

نایب رئیس شورای شهر ساری همچنین در این نشست به طولانی شدن دوره غیبت شهردار ساری به دلیل عارضه قلبی و گذراندن دوره درمان نیز اشاره کرد و با انتقاد از طولانی شدن این دوره، تصریح کرد: در درجه نخست برای آقای طالبی آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم هر چه زودتر سلامتی خود را به دست بیاورد. ولی این روند در حال آسیب زدن به شهر است.

وی افزود : همکاران ما گفتند طرح سووال از شهردار را به این دلیل که در آخر سال هستیم به تأخیر بیندازیم ، اما معتقدم امروز در نبود شهردار مشکلات شهرداری در حال بیشتر شدن است. برای مثال این که معاون مالی شهرداری از تصویب طرح فروش نارنج‌های شهر در شورا بی‌اطلاع است یعنی روند اجرایی و مدیریتی در شهرداری به درستی پیش نمی‌رود.

جواد طالبی شهردار ساری از روز یکشنبه پنجم دی به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد و امور مدیریتی شهر را از روی تخت بیمارستان دنبال می‌کند. البته مدتی پس از بستری شدن شهردار ساری در بیمارستانی در تهران ، کیا علیزاده معاون توسعه منابع شهرداری به عنوان قائم‌مقام تا زمان بازگشت وی به شهرداری معرفی شد.

اعضای شورای شهر ساری پیش از این یک روز پس از بستری شدن شهردار و در هفدهمین جلسه علنی خود تصمیم گرفته بودند فرصتی به شهردار بدهند تا فرآیند درمان را طی کند. با این حال انتقاد به طولانی شدن دوره حضور نداشتن طالبی در شهرداری از سوی برخی اعضای شورای شهر رو به افزایش است بویژه این که طی سه هفته اخیر زمزمه هایی هم از احتمال استیضاح شهردار در میان برخی از اعضای شورای شهر مطرح شده بود.

طرح پرسش شورا از شهرداری ساری به سال آینده موکول شد

نهضت آسفالت در آستانه نوروز

اعضای شورای شهر ساری در جلسه عصر امروز خود به مسائل دیگری نیز پرداختند که یکی از آن‌ها تصویب اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی برای اجرای عملیات آسفالت در مناطق سه‌گانه شهرداری ساری بود. در این نشست مقرر شد شهرداری برای خرید و اجرای آسفالت در سه منطقه شهری ۱۵ میلیارد تومان اختصاص دهد و سهم هر منطقه نیز پس از بررسی‌ها بر اساس مساحت مورد نیاز در هر منطقه مشخص شود.

شهر ساری دارای سه منطقه شهرداری است.

برنامه‌ریزی برای به سرانجام رساندن طرح تفصیلی ساری، تعیین تکلیف ۶۸ دستگاه ماشین‌آلات سنگین اسقاطی و از رده خارج شهرداری ساری با هدف بهسازی یا فروش، خرید رنگ مورد نیاز زیباسازی شهر از یک شرکت دانش‌بنیان با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپای علمی، انجام عملیات حسابرسی سال ۱۳۹۸ شهرداری توسط شرکتی که همان سال برای اجرای حسابرسی انتخاب شده بود و تصمیم‌گیری برای راه‌اندازی کارخانه سنگ‌شکن شهرداری در حاشیه رود تجن نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در نوزدهمین جلسه شورای ششم ساری بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.