کد خبر : 4137
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
242 views

راه نامناسب و فقدان مرکز درمانی دو مشکل عمده مردم چهاردانگه/ظرفیت‌های گردشگری مغفول مانده است

راه نامناسب و فقدان مرکز درمانی دو مشکل عمده مردم چهاردانگه/ظرفیت‌های گردشگری مغفول مانده است

در نشست هم‌اندیشی خبرنگاران چهاردانگه‌ای با علی بابایی نماینده مردم ساری، اصحاب رسانه مهم‌ترین مشکلات این منطقه را راه نامناسب، فقدان مرکز درمانی و مغفول ماندن بخش گردشگری و صنعت عنوان کردند. به گزارش تیتر شمال؛ نشست هم اندیشی خبرنگاران چهاردانگه‌ای مرکز مازندران با علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای

در نشست هم‌اندیشی خبرنگاران چهاردانگه‌ای با علی بابایی نماینده مردم ساری، اصحاب رسانه مهم‌ترین مشکلات این منطقه را راه نامناسب، فقدان مرکز درمانی و مغفول ماندن بخش گردشگری و صنعت عنوان کردند.


به گزارش تیتر شمال؛ نشست هم اندیشی خبرنگاران چهاردانگه‌ای مرکز مازندران با علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست، هر یک از فعالان رسانه‌ای در خصوص مشکلات این منطقه و ظرفیت‌های بالقوه در بخش چهاردانگه ساری به بیان نکات و توضیحات پرداختند و از نماینده مردم ساری، پیگیری و حل این معضلات را خواستار شدند.

مهم‌ترین مطالبات اصحاب رسانه در این نشست، حل دو معضل اصلی مردم این منطقه یعنی راه نامناسب و فقدان یک مرکز درمانی بود که جدا از ایجاد مشکلات عدیده برای مردم، حل آن منفعت عمومی را بدنیال خواهد داشت.

البته چرایی فقدان فرمانداری در چهاردانگه با توجه به تعدد روستاها و جمعیت بیش از 25 هزار نفری منطقه، ایجاد اشتغال، مغفول‌ماندن ظرفیت گردشگری از فقدان توجه به بوم‌گردی تا معرفی و حفظ ظرفیت‌های بکر گردشگری در منطقه، آسفالت راه‌های فرعی، کمبود آمبولانس برای انتقال بیماران و تصادفات جاده‌ای، نبود روشنایی در جاده‌های مه‌گیر، فقدان امکانات مکفی در راهدارخانه‌ها، ضعف در مدیریت در پی مسدود کردن راه در روزهای برفی اخیر، تخریب منابع طبیعی و اراضی مرتعی در پی فعالیت چند معدن، عدم راه دسترسی مناسب به ظرفیت‌های گردشگری و لزوم ایجاد چند واحد صنعتی برای حفظ جوانان روستایی از دیگر موضوعات مورد بحث و مطالبه این خبرنگاران از نماینده مجلس بود.

علی بابایی کارنامی در این نشست با بیان اینکه علیرغم تمام خدمات و امکانات موجود در چهاردانگه اما با مقایسه این امکانات با سایر نقاط در می‌یابیم که شرایط این منطقه مطلوب نیست؛ گفت: مردم این منطقه جدا از حضور درخشان در دفاع مقدس و تقدیم شهدای فراوان به انقلاب در سایر عرصه‌های مدیریتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مرکز استان نیز کم نگذاشته‌اند و شاهد بروز و ظهور مدیران توانمندی از این خطه حتی در سطح ملی هستیم.

وی افزود: ما در این منطقه به هر دلیلی به آن میزانی که توقع مردم منطقه بود، پیشرفت نکردیم؛ ما اگر ده سال قبل یکی از شهرها یا مناطق را با ده سال قبل روستاهای چهاردانگه و وضعیت امروزشان مقایسه کنیم، می‌بینیم که به نسبت توسعه و برخورداری، مردم این منطقه انتظارت‌شان برآورده نشده است و همچنان در حداقل‌ها باقیمانده است.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 40 کیلومتر جاده خاکی به عنوان راه دسترسی در منطقه چهاردانگه داریم که فاقد آسفالت هستند، بله ما هماکنون در این منطقه یک مرکز درمانی با رویکرد درمانی مطلوب نداریم، در زمینه اشتغال می‌تواند یک ظرفیت‌های بزرگی ایجاد کرد که هر چند کارخانه سیمان کیاسر و چند پروژه در دست اجرا در پشت‌کوه کمی کارگشا است اما مکفی نیست، در بحث استفاده از جنگل متاسفانه با مصوبه مجلس قبل و طرح صیانت، این نعمت نیز از دست اهالی گرفته شده است.

وی بیان کرد: محافظت و صیانت از جنگل باید در کنار ایجاد کاربری‌های کارشناسی شده برای استفاده از این فرصت به نفع مردم دیده می‌شد، هر چند 5 سال از این طرح گذشته شده است اما آیا از قاچاق چوب کاسته شده است؟ در بحث معادن نیز ماجرا شبیه به همین داستان است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات منطقه تامین آب شرب و کشاورزی است، سد زارم‌رود در سال گذشته کلنگ زنی شد و طرح‌های این چنینی در دست اقدام قرار دارد؛ در بحث توسعه ظرفیت‌های دامپروری، کشاورزی، باغداری، توسعه صنایع تبدیلی، شهرک صنعتی و این دست از کارها که به نفه مردم منطقه باشد نیز یکسری ضعف‌هایی وجود دارد.

بابایی کارنامی تاکید کرد: تامین برق مکفی برای توسعه سرمایه‌گذاری در مناطق گوناگون چهاردانگه نظیر پشت کوه از موضوعات مهمی است که با مشکل اساسی مواجه است و به دلیل نبود برق با ظرفیت بالا، امکان سرمایه‌گذاری برای فعالان صنعتی و تولیدی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه معضل بزرگ زباله در این منطقه فعلا با یکسری تدابیر و اقدامات انجام شده، تعدیل شده است و دیگر زباله به این مناطق حمل نمی‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: یکی دیگر از چالش‌های این منطقه، آینده جاده تاکام به کیاسر و از کیاسر به سایر مناطق است که باید در خصوص آن اقدام عملی صورت گیرد.

بابایی در پایان با اعلام اینکه هدف این نشست دریافت نقطه نظرات خبرنگاران و مطالبات آن‌ها است، متذکر شد: این آمادگی در بنده وجود دارد که  نشست مشترک با سایر خبرنگاران شهرستان ساری در بخش دودانگه، مرکزی و میاندورود برگزار کنیم.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد تا این نشست به صورت مدون و به طور مرتب با یک برنامه زمان‌بندی منظم از سوی حاضران در این جلسه، تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.