کد خبر : 4447
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
298 views

تولید دستگاه ضدعفونی محیط از کرونا توسط مخترع مازندرانی/حمایت نیست؛محصولم در انبار خاک می‌خورد!

تولید دستگاه ضدعفونی محیط از کرونا توسط مخترع مازندرانی/حمایت نیست؛محصولم در انبار خاک می‌خورد!

اظهارات مخترع مازندرانی دستگاه ضدعفونی‌کننده محیط از ویروس کرونا و گلایه او از عدم حمایت دستگاه‌ها از تولید، حاکی از بی توجهی مسئولان ملی و استانی به عنوان مغفول «پشتیبانی» در شعار امسال است؛ مهمی که اگر محقق می‌شد اکنون شاهد دست‌وپازدن بسیاری از تولیدکنندگان و مخترعان در باتلاق ورشکستگی نبودیم! به گزارش تیتر شمال؛

اظهارات مخترع مازندرانی دستگاه ضدعفونی‌کننده محیط از ویروس کرونا و گلایه او از عدم حمایت دستگاه‌ها از تولید، حاکی از بی توجهی مسئولان ملی و استانی به عنوان مغفول «پشتیبانی» در شعار امسال است؛ مهمی که اگر محقق می‌شد اکنون شاهد دست‌وپازدن بسیاری از تولیدکنندگان و مخترعان در باتلاق ورشکستگی نبودیم!


به گزارش تیتر شمال؛ مجتبی قربانی- شرکت اتاکو از سال 1385 فعالیت خود را شروع  و در سال 1392 و پس از ثبت رسمی با مدیریت محمدباقر محمدزاده فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

این شرکت در بدو کار با بهره گیری از متخصصان زبده کشوری، اقدام به طراحی و ساخت محصولات کاربردی با اولویت خودرویی و سپس تجاری سازی آن‌ها و عرضه در بازار کرده است.

شرکت اتاکو پس از طراحی و فروش موفق سیستم کلاچ اتوماتیک هوشمند یا همان کلاچ برقی، در گام دوم خود سیستم ردیاب خودرو جی پی اس را نیز با موفقیت طراحی و تجاری سازی کرده است و پس از آن دستگاه اتولایت، فلاشر اضطراری، سوئیچ کارت را نیز به سبد محصولات تولیدی خود اضافه کرد.

این شرکت در گام بعدی با ایجاد نمایندگی‌های فعال در سراسر کشور توانست محصولات تولیدی خود را به راحتی در زنجیره فروش قرارداده و به دست مصرف کنندگان برساند.

اما کار این کارآفرین و مخترع مازندرانی به همین‌جا ختم نشد و دز شرایط سخت کرونایی، جدا از کمک‌های گوناگون به مراکز درمانی و توزیع اقلام بهداشتی، دست به تولید و اختراع یک دستگاه ضدعفونی کننده هوا با استفاده از دانش نانو و برای مقابله با کرونا زد.

او اکنون موفق به ساخت دستگاهی نانو تکنولوژی شده است که به راحتی می‌تواند محیط هر مکان سربسته‌ای را مصون از انواع ویروس‌ها به ویژه ویروس کرونا کند.

شرکت اتاکو در حال حاضر نسبت به دو محصول کلاچ اتوماتیک هوشمند و ردیاب خودرو دارای گواهی ثبت اختراع و پروانه بهره برداری می‌باشد و باقرزاده تولیدکننده جوان مازندرانی این شرکت توانسته نام خود را به عنوان نخستین مخترع کلاچ اتوماتیک در کشور به ثبت برساند.

تمام این موفقیت‌ها در کنار سهم به سزای این کارآفرین جوان مازندرانی موجب شد تا برای دیدنش راهی واحد تولیدی نخستین مخترع و تولیدکننده کلاچ اتوماتیک و دستگاه ردیاب خودرو در کشور شویم.

محمدباقر محمدزاده یکی از تولیدکنندگان جوان مازندرانی است که با همت و تلاش تحسین برانگیز و بدون بهره‌گیری از هیچ تسهیلات و یا حمایتی، با فروش آپارتمان محل زندگی خود پا به عرصه پر پیچ و خم و مشقت بار تولید گذاشت.

وی که در ابتدا کار خود را با مشقت‌ها و سختی‌های فراوانی آغاز کرد، هم اکنون دارای نمایندگی‌هایی در سراسر کشور دارد که موفق به ایجاد اشتغال برای تعداد کثیری از جوانان این مرز و بوم شده است.

اختراع دستگاه ایرانی ضدعفونی محیط از ویروس کرونا توسط تولیدکننده مازندرانی

این مخترع و کارآفرین مازندرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما  می‌گوید: تا به امروز توانسته‌ام 217 شعبه در سراسر کشور با ایجاد اشتغال برای 400 نفر با ارائه خدمات کلاچ اتوماتیک هوشمند و ردیاب خودرو به مشتریان ایجاد کرده‌ام.

مدیرعامل شرکت اتاکو، افزود: علیرغم اینکه دارای شعبه در کشورهای عراق، سوریه، عراق و ترکیه هستیم، در حال رایزنی با کشور آذربایجان جهت فعالیت و ایجاد شعبه هستیم.

محمدزاده خاطرنشان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا ما یک رسالت تازه‌ای را برای خود تعریف کردیم و در راستای ضدعفونی هوای محیط‌های بسته چه خانگی، چه صنعتی و چه مراکز اداری و درمانی، به فکر طراحی و ساخت دستگاه ضدعفونی هوا از ویروس‌های موجود معلق در فضا به ویژه ویروس کرونا افتادیم.

دستگاهی نانو تکنولوژی و فراتر از استاندارد جهانی!

وی ادامه داد: با تحقق عملی تلفیق صنعت و دانشگاه، موفق به ساخت فیلتر کربن فعال جهت استفاده در این دستگاه شده‌ایم که موفق به اخذ موافقت و تایید دستگاه‌های معتمد محیط زیست و غذاودارو شده‌ایم.

این مخترع و کارآفرین مازندرانی بیان کرد: در آزمایشات گوناگون این دستگاه مورد تایید و کسب استانداردها و شاخصه‌ها در ارزیابی شد و توانست مجوز تمامی دستگاه‌های ذیربط در حوزه سلامت را کسب کند؛ دستگاه‌هایی که در اعلام نتایج، هیچ تعارفی با کسی ندارند.

مدیرعامل شرکت اتاکو، عنوان کرد: میزان استاندارد ازون خروجی این دستگاه پس از ورود هوا، در تمامی دنیا پنجاه (50) PPM  است که این دستگاه در آزمایشات به یک نتیجه منحصر به فرد دست یافت و میزان خروجی ازون این دستگاه یک پنجم میزان استاندارد جهانی یعنی حدود ده (10) PPM است.

محمدزاده گفت: این دستگاه جدا از اینکه ازون محیط را کنترل می‌کند یک هوای کوهستانی به شما می‌دهد که عاری از ویروس‌های موجود در محیط است و کاملا فضا را ضدعفونی می‌کند.

وی افزود: این دستگاه در آزمایشات نشان داد که توانایی از بین بردن بیش از 97 درصد از ذرات معلق هوا را دارد و نقش به سزایی در تصفیه هوا و ضدعفونی کردن محیط دارد.

این مخترع و کارآفرین مازندرانی، اعلام کرد: در حال حاضر قیمت فروش هر دستگاه نزدیک به 10 میلیون تومان است که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت اتاکو و یا شماره تماس 01133055555 اقدام به سفارش کالا کنند.

هیچ حمایتی از تولید نمی‌شود/حتی یک نمونه هم نفروخته‌ام

مدیرعامل شرکت اتاکو، متذکر شد: طبق اعلام نتایج  آزمایشات انجام شده توسط ارگان‌های ذیربط، این دستگاه در حدود نیم ساعت گردوغبار و در کمتر از یک ساعت هرگونه ویروس‌ها را در فضایی حدود 60 متری از بین می‌برد و میزان مصرف برق بسیار پایینی دارد.

محمدزاده تصریح کرد: متاسفانه از تولید کننده حمایت صورت نمی‌گیرد و علیرغم چنین دستگاه منحصر به فردی و صرف هزینه نزدیک به دو میلیاردی، اما تاکنون حتی موفق به فروش یک دستگاه هم نشده‌ایم و حتی دستگاه‌های ذیربط ادقام به خرید این محصول از شرکت ما نکرده‌اند.

وی افزود: متاسفانه کسی به ما توجهی نکرد و این در حالی است که ما باید اکنون به فکر ارتقا و افزایش کیفیت و طراحی ظاهری و عملکردی جدید بودیم؛ حتی نتوانستیم هزینه تولید این محصول را جبران کنیم.

این مخترع و کارآفرین مازندرانی، گفت: اگر این محصول متعلق به یک برند خارجی بود، اکنون یک کالای پرطرفدار و پرفروش در سطح بازار داخلی بود اما متاسفانه این محصول بومی با این همه تلاش و زحمت مهندسان و اساتید دانشگاهی در انبار این شرکت، خاک می‌خورد.

مدیرعامل شرکت اتاکو، اضافه کرد: باید دولت و مسئولان امر از تولید کننده حمایت کنند و نقش بسزایی در ایجاد انگیزه، تولید و جبران هزینه تولید یک مخترع یا تولید کننده در کشور داشته باشند، امری که متاسفانه در کشور شاهد اتفاق و تحقق آن نیستیم.

محمدزاده تاکید کرد: ما اکنون در اوج پیک ششم کرونا هستیم و این محصول به خوبی می‌تواند بسیار ی از محیط‌های اداری، صنعتی، فروشگاه‌های بزرگ، هایپرمارکت‌ها، مراکز درمانی‌وبیمارستانی، مرغداری‌ها و منازل را برای افراد امن و عاری از ویروس کرونا کند، اما متاسفانه هیچ توجهی به ما نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه فعلی نمونه اولیه این محصول است که نزدیک به 20 کیلو وزن دارد و ما اگر ببینیم که در بازار مشتری دارد قطعا نسبت به طراحی جدید، افزایش راندمان و کاهش وزن این دستگاه با استفاده از بدنه پلیمری اقدام خواهیم کرد.

این مخترع و کارآفرین مازندرانی، بیان کرد: یکی از مزایای این دستگاه آن است که فیلتر نانو این دستگاه نیاز به تعویض ندارد و پس از استفاده طولانی مدت از این دستگاه، تنها با شستشوی آب گرم مجددا قابل استفاده است.

مدیرعامل شرکت اتاکو، عنوان کرد: کشورهای خارجی، فرمول انحصاری فیلتر نانویی که به شما خروجی ازون 10 پی‌پی‌ام بدهد را ندارند و این فرمول انحصاری شرکت اتاکو است و متاسفانه با این همه تلاش و زحمت اما حمایتی از تولید این محصول نمی‌شود.

«پشتیبانی»؛ عنوان مغفول شعار سال در میان مسئولان!

براساس گفته بسیاری از این مخترعان که اختراعات آن‌ها تحولات عظیمی را در حوزه‌های گوناگون ایجاد کرده است، تنها کمبود آن‌ها حمایت از سوی دولت است؛ حمایتی که می‌تواند در سال «تولید، پشتبانی و مانع زدایی» باعث کاهش وابستگی کشور به خارج و افزایش تولید و حتی صادرات شود.

متاسفانه بسیاری از اختراعات بومی جوانان کشور  در سایه بی توجهی مسئولان اجرایی، به خارج از کشور رفته و به صورت کالا و چند برابر قیمت تمام شده به کشور باز می‌گردد؛ در حالیکه تنها با حمایت از چند مخترع و تولید کالاهای آن‌ها در داخل، به راحتی بسیاری از نیازهای کشور تامین می‌شود.

شاید اگر در میان سه عنوان مهم شعار سال، مسئولان ملی و استانی، کمی به عنوان «پشتیبانی» توجه می‌کردند و این بخش مهم از شعار امسال، مغفول نمی‌ماند؛ اکنون بسیاری از تولیدکنندگان و مخترعان کشور، در باتلاق ورشکستگی دست‌وپا نمی‌زدند!

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.