کد خبر : 4797
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
151 views

ذخیره‌سازی 4 هزار تن مرغ برای ایام نوروز و ماه رمضان/روزانه 1500 تن مرغ در مازندران تولید داریم

ذخیره‌سازی 4 هزار تن مرغ برای ایام نوروز و ماه رمضان/روزانه 1500 تن مرغ در مازندران تولید داریم

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران گفت: در حال حاضر 4 هزار تن مرغ برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از مرغداران جهت ذخیره‌سازی، خریداری شده است و ذخیره سازی به میزان کافی انجام شده است. به گزارش تیتر شمال؛ عطاء الله حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه مازندران روزانه ظرفیت تولید یک‌هزار

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران گفت: در حال حاضر 4 هزار تن مرغ برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از مرغداران جهت ذخیره‌سازی، خریداری شده است و ذخیره سازی به میزان کافی انجام شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ عطاء الله حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه مازندران روزانه ظرفیت تولید یک‌هزار و 500 تن مرغ  را دارد؛ گفت: میزان تولید استحصال شده سالانه در استان بین  230 تا 250 هزار تن  است.

وی افزود: ما اکنون حدود 11 درصد از تولید کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران، خاطرنشان کرد: میزان مصرف روزانه استان بین 250 تا 270 هزار تن است و مابقی یعنی حدود 700 تن دیگر وارد بازار استان‌های متقاضی و عمدتا تهران می‌شود.

این مسئول ادامه داد: ما در استان مازندران حدود دو هزار و 500 بهره‌بردار داریم و میانگین ظرفیت ما نزدیک به 17 هزار قطعه است.

حسن‌زاده گفت: در میان دو هزار و 500 واحد بهره‌بردار در استان حدود 400 واحد ما تقریبا غیرمجاز است؛ یعنی  به دلیل توسعه و شهر و روستا این واحدها جزو واحدهای غیرمجاز شمرده می‌شوند.

وی تاکید کرد: مشکلاتی که امروز ما در صنعت مرغداری استان داریم و می‌تواند به ما کمک کند، اصلاح ساختار است؛ اگر دولت به بخش خصوصی در اصلاح ساختار کمک کند، سالانه دو برابر هزینه‌هایی که دولت به دلیل سوخت، انرژی، تلفات و سایر متحمل می‌شود، به منافع ملی باز می‌گردد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران، اعلام کرد: در حال حاضر 4 هزار تن مرغ برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از مرغداران جهت ذخیره‌سازی، خریداری شده است و ذخیره سازی به میزان کافی انجام شده است.

این مسئول با اشاره به تولید بسیار مطلوب مرغ و جوجه ریزی مناسب طی سال جاری در استان، عنوان کرد: در دی‌ماه امسال آمار بی سابقه 14 میلیون و 600 هزار جوجه ریزی در مازندران، در بهمن‌ماه حدود 13 میلیون و 800 هزار جوجه ریزی و در اسفندماه نیز با همه مشکلات جوجه ریزی مناسبی صورت گرفت.

حسن‌زاده یکی از مشکلات حال حاضر مرغداران را ثبت سفارش در سامانه بازارگاه اعلام کرد و افزود: امروز وقتی یک مرغدار اقدام به خرید جوجه می‌کند باید پس از انتقال آن به مرغداری به سامانه بازارگاه مراجعه کند و ثبت کند؛ آنگاه است که این سامانه اجازه خرید نهاده به مرغدار را می‌دهد، متاسفانه این فرایند زمان‌بر است و زمانی به دست مرغدار می‌رسد که زمان زیادی از ثبت سفارش گذشته است.

وی اظهار کرد: ما چندین مرتبه پیشنهاد دادیم که برای حل این مشکل، 10 تا 20 درصد این نهاده‌ها را بسته به ظرفیت تولید هر استان در اختیار تشکل‌ها و اتحادیه‌های استانی قرار دهید تا این میزان نهاده به عنوان تنخواه به مرغداران تحویل داده شود تا در این بازه زمانی، مشکلات به حداقل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران، عدم قانون مشخص و نرخ مصوب کرایه حمل ذرت از گمرکات را یکی دیگر از مشکلات عمده مرغداران برشمرد و گفت: این مسئله به یک مشکل جدی بین مرغداران و رانندگان حمل‌ونقل مبدل شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.