کد خبر : 4816
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۷:۲۷
110 views

میرزایی: طومار نسخه‌نویسی کاغذی در مازندران پیچیده شد/عزم بیمه سلامت برای پوشش رایگان اقشار آسیب‌پذیر

میرزایی: طومار نسخه‌نویسی کاغذی در مازندران پیچیده شد/عزم بیمه سلامت برای پوشش رایگان اقشار آسیب‌پذیر

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه در حال حاضر 99.9 درصد از نسخه‌نویسی‌ها در استان به صورت الکترونیک انجام می‌شود؛ گفت: تاکنون نام نویسی بیش از 6 هزار نفر از اقشار آسیب‌پذیر برای استفاده از خدمات رایگان بیمه‌ای انجام شده است و متقاضیان می‌تواند با مراجعه به دفاتر پیشخوان اقدام به نام نویسی کنند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه در حال حاضر 99.9 درصد از نسخه‌نویسی‌ها در استان به صورت الکترونیک انجام می‌شود؛ گفت: تاکنون نام نویسی بیش از 6 هزار نفر از اقشار آسیب‌پذیر برای استفاده از خدمات رایگان بیمه‌ای انجام شده است و متقاضیان می‌تواند با مراجعه به دفاتر پیشخوان اقدام به نام نویسی کنند.


به گزارش تیتر شمال؛  محمدرضا میرزایی مدیرکل بیمه سلامت مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه فرآیند نسخه نویسی الکترونیک در مازندران تا سه ماه قبل نزدیک به 32 درصد بود؛ اظهار کرد: خوشبختانه اکنون درصد نسخه نویسی الکترونیک در مازندران به 99.9 درصد رسیده است.

وی افزود: از مجموع حدود 170 هزار نسخه الکترونیکی که روزانه در کشور صادر می‌شود نزدیک به 8 هزار نسخه سهم استان مازندران است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران، خاطرنشان کرد: روزانه حدود 7 هزار و 500 الی 8 هزار و 500 نسخه الکترونیک در استان صادر می‌شود، این در حالی است که تعداد صدور نسخه‌های کاغذی در استان به کمتر از انگشتان دست می‌رسد.

این مسئول تاکید کرد: یکی از عمده‌ترین مشکلات حال حاضر نسخه نویسی الکترونیک در استان به موضوع پزشکان غیر طرف قرارداد با بیمه سلامت بر می‌گردد که نسخه الکترونیک صادر نمی‌کنند.

میرزایی ادامه داد: ما در استان مانزدران حدود یک‌هزار و 100 پزشک خانواده روستایی و شهری داریم که نسخه الکترونیک در 100 درصد این مراکز انجام می‌گیرد، حدود دو هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در 47 بیمارستان استان داریم که همگی این پزشکان نیز به صورت الکترونیک نسخه‌نویسی می‌کنند.

وی بیان کرد: ما در استان حدود 600 پزشک متخصص و فوق تخصص در مطب‌های بخش خصوصی داریم که این پزشکان نیز به صورت الکترونیک نسخه نویسی می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران، گفت: اما حدود 700 پزشک وجود دارند که با بیمه سلامت قرارداد ندارند و از این تعداد، حدود 400 پزشک با رایزنی‌ها و جلسات آموزشی انجام شده، علیرغم عدم قرارداد اما نسخه نویسی الکترونیک انجام می‌دهند اما همچنان 300 پزشک غیرطرف قرارداد که همچنان به صورت کاغذی در حال صدور نسخه هستند.

این مسئول عنوان کرد: در مجموع حدود 4 هزار پزشک در استان مازندران در حال صدور نسخه الکترونیک هستند و در مقابل حدود 300 پزشک هنوز نسخه الکترونیک استفاده نمی‌کنند.

میرزایی با بیان اینکه 80 درصد بیمه سلامت از بیمه رایگان است؛ اعلام کرد: از یک‌میلیون و 500 هزار نفری که تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند، حدود 900 هزار نفر روستایی و 250 هزار نفر صندوق بیمه همگانی و شهری هستند که در مجموع این تعداد یک میلیون و 150 هزار نفر در واقع بیمه رایگان هستند.

وی مطرح کرد: البته یکی از مشکلات رایج نسخه نویسی الکترونیک به قطعی اینترنت و برق باز می‌گرد که برای این چالش راهکار نسخه نویسی آفلاین طراحی شده است به نحویکه در زمان قطعی برق و اینترنت، نسخه نویسی به صورت کاغذی انجام و سپس به صورت الکترونیک انجام می‌پذیرد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران، تشریح کرد: یکی از موضوعاتی که از سه ماه قبل در استان مازندران همگام با سراسر کشور در حال انجام است، بیمه رایگان اقشار آسیب‌پذیر است که در این راستا، با استقرار تیم‌های سیار در 34 منطقه آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین، نام نویسی از این نفرات آغاز شد.

این مسئول اضافه کرد: تا به امروز ثبت‌نام بیمه رایگان حدود 6 هزار و 110 نفر طی دو ماه گذشته انجام شده است و متقاضیان در اقصی نقاط استان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان اقدام به ثبت‌نام بیمه رایگان کنند.

میرزایی متذکر شد: اگر در بین جمعیت 3.5 میلیون نفری استان مازندران، هنوز افرادی هستند که تحت هیچ پوشش بیمه‌ای قرار ندارند می‌توانند به دفاتر پیشخوان مراجعه و به سادگی بیمه رایگان شوند و از خدمات بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی و برآورد ما از تعداد نفرات فاقد بیمه در سطح استان حدود 50 هزار نفر است و هم اکنون نیز روزانه تقریبا 200 نفر در دفاتر پیشخوان اقدام به نام نویسی بیمه رایگان می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران، عنوان کرد: یکی از موضوعات جدی ما در پرداختی‌ها، رصد مراکز درمانی تحت پوشش است، ما باید ماه به ماه بدانیم که چقدر در حال هزینه هستیم و چه میزان از آن نیز واقعی است؛ لذا باید بخش غیرواقعی به ویژه در بیمارستان‌های دولتی که سهمی 80 درصدی در هزینه‌های ما دارند، مشمول کسورات شود.

این مسئول یادآور شد: ما دو هزار و 100 موسسه بخش سراپایی طرف قرارداد با بیمه سلامت داریم داریم که تنها 20 درصد هزینه‌های ما را شامل می‌شوند، اما 80 درصد هزینه‌های ما تنها به 47 بیمارستان دولتی و خصوصی استان بر می‌گردد که برای نمونه برای آبان‌ماه، 56 میلیارد تومان به بیمارستا‌های دولتی و 4 میلیارد تومان به بیمارستان‌های خصوصی استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.