کد خبر : 4854
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
111 views

تلف شدن ۲۱۵ راس کل و بز وحشی بر اثر طاعون نشخوارکنندگان

تلف شدن ۲۱۵ راس کل و بز وحشی بر اثر طاعون نشخوارکنندگان

رییس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: 215 راس کل و بز وحشی به دلیل ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان در مازندران تاکنون تلف شده اند. به گزارش تیتر شمال؛ کوروس ربیعی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: تلفات کل و بز وحشی در مناطق زیرپوشش محیط زیست استان تا ۲۵

رییس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: 215 راس کل و بز وحشی به دلیل ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان در مازندران تاکنون تلف شده اند.


به گزارش تیتر شمال؛ کوروس ربیعی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: تلفات کل و بز وحشی در مناطق زیرپوشش محیط زیست استان تا ۲۵ بهمن ماه به ۲۱۵ راس رسیده است.

ربیعی افزود: احتمال افزایش تلفات کل و بز وحشی وجود دارد که با ذوب شدن برف‌ها، شرایط برای صعود محیط بانان به زیستگاه‌های حیات وحش غرب استان، جمع‌آوری و دفن بهداشتی لاشه‌ها فراهم می‌شود

به گفته وی، ۹۰ درصد تلفات ناشی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک مربوط به حیات وحش شهرستان کلاردشت و مناطق حصارچال و ونداربن است.

طاعون نشخوارکنندگان نخستین بار ۱۷ مهر ماه امسال در منطقه شکار ممنوع طالقان استان البرز که هم مرز با مازندران است مشاهده شده بود و با توجه به راه‌های سریع انتقال این ویروس کل و بز‌های منطقه دلیر در چالوس را درگیر کرد.

محیط زیست پس از کشف لاشه ۷ راس کل و بز وحشی در این منطقه بلافاصله با بهره گیری از ظرفیت جوامع محلی برنامه‌های پایش، جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه‌ها را آغاز کرد که این پایش‌ها همچنان در غرب استان ادامه دارد.

ویروس طاعون نشخوار کنندگان به شکل قطره‌های ریز عفونی در هنگام عطسه یا هر گونه ترشح دیگر منطقه را آلوده می‌کند و تردد دام‌های سالم در آبشخورها، آخور‌ها و بستر‌هایی که دام آلوده در آن تردد داشت سبب آلوده شده دام‌های زنده می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.