کد خبر : 4840
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
113 views

کاهش ذخیره تمام گروه‌های خونی/مردم مازندران یاری‌گر بیماران باشند

کاهش ذخیره تمام گروه‌های خونی/مردم مازندران یاری‌گر بیماران باشند

مدیرکل انتقال خون استان مازندران گفت: گروه خونی o منفی به دلیل اینکه به تمام گروه‌های خونی می‌تواند خون دهد، بسیار پُرمصرف است و زودتر ذخایر آن به پایان می‌رسد. به گزارش تیتر شمال؛ عبدالله محمدی فیروزجایی در گفت و گو با خبرنگار ما از کاهش شدید ذخیره گروه خونی o منفی در استان خبر داد‌

مدیرکل انتقال خون استان مازندران گفت: گروه خونی o منفی به دلیل اینکه به تمام گروه‌های خونی می‌تواند خون دهد، بسیار پُرمصرف است و زودتر ذخایر آن به پایان می‌رسد.


به گزارش تیتر شمال؛ عبدالله محمدی فیروزجایی در گفت و گو با خبرنگار ما از کاهش شدید ذخیره گروه خونی o منفی در استان خبر داد‌ و اظهار کرد: به‌دنبال افزایش مصرف خون و فرآورده‌های خونی در استان در ماه پایانی سال، ذخیره همه گروه‌های خونی به ویژه o منفی کاهش یافته است.

وی گفت: گروه خونی o منفی به دلیل اینکه به تمام گروه‌های خونی می‌تواند خون دهد، بسیار پُرمصرف است و زودتر ذخایر آن به پایان می‌رسد.

مدیرکل انتقال خون مازندران بیان کرد: از دارندگان این گروه خونی درخواست می‌شود تا با داشتن کارت ملی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و با اهدای خون به یاری بیماران نیازمند به خون استان بشتابند.

این مسؤول گفت: در ماه اسفند ‌با توجه به فرارسیدن سال نو شاهد کاهش مراجعه کننده هستیم، لازم است مردم نوع‌دوست مازندران همانند گذشته یاری‌گر بیماران باشند.

محمدی فیروزجایی با اعلام اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های آن یک نیاز مستمر و همیشگی بوده و مدت زمان نگهداری آن محدود است، یادآور شد: تمامی تجهیزات و وسایل مورد استفاده در پروسه اهدای خون در مراکز اهدای خون استان یک‌بار مصرف و استریل است و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی هنگام اهدای خون به صورت صددرصدی رعایت می‌شود.

وی در پایان با تقدیر همراهی و همدلی تمام اهداکنندگان خون در تامین خون مورد نیاز بیماران، گفت: اداره کل انتقال خون استان تامین‌کننده نیاز خونی ۵۰ مرکز درمانی و حدود ۱۴هزار بیمار خاص و سرطانی در مازندران است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.