کد خبر : 4879
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۱۱
124 views

افزایش 22 درصدی قیمت طلا نسبت به اسفندماه 99 /طلای کم اجرت؛ معضل جدی حال حاضر بازار طلا

افزایش 22 درصدی قیمت طلا نسبت به اسفندماه 99 /طلای کم اجرت؛ معضل جدی حال حاضر بازار طلا

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران با بیان اینکه قیمت طلا به نسبت مدت مشابه سال قبل در اسفندماه، بین 20 تا 22 درصد افزایش داشته است؛ گفت: خریدوفروش طلای دست دوم به یک معضل جدی در بازار طلا مبدل شده است که متاسفانه با تخصیص غیرکارشناسی کد ایسیک به این رسته،

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران با بیان اینکه قیمت طلا به نسبت مدت مشابه سال قبل در اسفندماه، بین 20 تا 22 درصد افزایش داشته است؛ گفت: خریدوفروش طلای دست دوم به یک معضل جدی در بازار طلا مبدل شده است که متاسفانه با تخصیص غیرکارشناسی کد ایسیک به این رسته، وارد فعالیت رسمی در صنف طلا شده است و شدیدا رکود تولید در این صنعت را نشانه رفته است.


به گزارش تیتر شمال؛ محمدرضا نصیری عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: در حالیکه قیمت هر اونس طلا طی روزهای اخیر با توجه به جنگ میان روسیه و اکراین روند صعودی پیدا کرده بود، اما به یکباره علیرغم تداوم جنگ، این روند متوقف و حتی روند نزولی خود را آغاز کرد.

وی افزود: پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که اگر توافقات برجام محقق نشود، قیمت‌ها در بازار طلا یک شیب تند صعودی را تجربه خواهد کرد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، بازار و مشتریان در سردرگمی هستند و بازار معاملات طلا و سکه، چنگی به دل نمی‌زند.

این فعال صنفی بازار طلا در مازندران، ادامه داد: البته این وضعیت محدود به بازار طلا نمی‌شود و در خصوص سایر بازارهای موازی نطیر خودرو، املاک و زمین نیز به همین منوال است.

نصیری بیان کرد: قیمت هر مثقال طلا در بازار امروز، 5 میلیون و 225 هزار تومان و هر گرم نیز یک‌میلیون و 207 هزار تومان نرخگذاری شد.

وی عنوان کرد: دلار در بازار امروز، 25 هزار و 850 تومان خریدوفروش شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران، اعلام کرد: سکه امامی در معاملات امروز، 12 میلیون و 70 هزار تومان و سکه طرح قدیم 12 میلیون تومان، دادوستد شد.

این فعال صنفی بازار طلا در مازندران، گفت: نیم سکه نیز در بازار امروز با قیمت 6 میلیون و 870 هزار تومان و ربع سکه 3 میلیون و 900 هزار تومان قیمت خورد.

نصیری در پاسخ به این سوال که قیمت‌ها در بازار طلا نسبت به مدت مشابع سال قبل چه میزان تغییر داشته است؛ گفت: قیمت طلا به نسبت مدت مشابه سال قبل در اسفندماه، بین 20 تا 22 درصد افزایش داشته است.

وی افزایش رغبت مردم به خرید طلای دست دوم و کم اجرت را آسیب جدی حال حاضر بازار طلا برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر، خریدوفروش طلای دست دوم به یک معضل جدی در بازار طلا مبدل شده است که متاسفانه با تخصیص غیرکارشناسی کد ایسیک به این رسته، وارد فعالیت رسمی در صنف طلا شده است و شدیدا رکود تولید در این صنعت را نشانه رفته است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران، مطرح کرد: این امر موجب شده است تا تولید طلا در بازار بخوابد و مشتریان غافل از حقیقت پنهان پشت طلای کم اجرت، بدنبال خرید اینگونه طلاجات بروند.

این فعال صنفی بازار طلا در مازندران، اضافه کرد: متاسفانه در این میان برخی سودجو با سوءاستفاده از شرایط موجود، اقدام به عرضه و فروش طلای کم عیار می‌کنند که مشتریان عمدتا از آن غافل‌اند.

نصیری با بیان اینکه در حالی که در شرایط کنونی، شاهد تعطیلی کارگاه‌های تولیدی در سطح کشور هستیم؛ تاکید کرد: بی شک با گسترش و جامعیت بخشیدن به خرید و فروش طلای دست دوم، بسیاری از کارگاه‌های تولیدی طلا نیز تعطیل و کارگران آن‌ها نیز بیکار می‌شوند.

وی متذکر شد: با حادث شدن این روند، رونق تولید ملی خود به خود دیگر وجود خارجی نخواهد داشت و موجی از بیکاری و تعطیلی کارگاه‌ها را شاهد خواهیم بود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران، یادآور شد: قطعا در زمان فروش این طلاهای کم عیار، بیشترین زیان و ضرر را خود مشتری خواهد دید؛ اما متاسفانه خریدو فروش طلاهای دست دوم و کم اجرت در بازار، رواج پیدا کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.