کد خبر : 4932
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
120 views

ارسال مازاد مرغ تولیدی مازندران به سراسر کشور/ معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شد

ارسال مازاد مرغ تولیدی مازندران به سراسر کشور/ معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شد

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی با اشاره نقش ویژه مازندران در تولید محصولات کشاورزی گفت: در یکسال گذشته در مرغ و تخم مرغ دچار بحران بودیم اما امروزه مازندران توانسته تولید مازاد را ذخیره‌سازی و به بازار استان تهران و سایر استان‌های همجوار ارسال کند. به گزارش تیتر شمال؛ ظهر امروز مراسم تکریم

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی با اشاره نقش ویژه مازندران در تولید محصولات کشاورزی گفت: در یکسال گذشته در مرغ و تخم مرغ دچار بحران بودیم اما امروزه مازندران توانسته تولید مازاد را ذخیره‌سازی و به بازار استان تهران و سایر استان‌های همجوار ارسال کند.


به گزارش تیتر شمال؛ ظهر امروز مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی  در حکمی حسن عنایتی‌کلیجی را به سمت سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران منصوب کرد.

گفتنی است عزیزاله شهیدی‌فر که از خرداد ۹۷ به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران منصوب شد به افتخار بازنشستگی نایل آمد.

هوشنگ محمدی مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی در این آیین با بیان اینکه توانستیم از اقتدار نظامی عبور کنیم و به اقتدار غذایی دست پیدا کنیم، گفت: در اقتدار غذایی باید به امنیت غذایی پایدار برسیم و به طور حتم در این مسیر به موفقیت لازم خواهیم رسید.

وی گفت: مازندران یکی از استان‌هایی است که دارای تنوع بسیار بالایی در محصولات کشاورزی است و می‌توان مازندران را یک استان خاص نام برد چرا که ۹۵ درصد امور تولید مواد غذایی در اختیار بیش از ۴ میلیون بهره‌بردار بخش کشاورزی است.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی افزود: در شتارایط سخت اقتصادی ۴۰۰ هزار تولیدکننده توانستند به خوبی اقدام به تولید محصول کنند به گونه‌ای که در یکسال گذشته در مرغ و تخم مرغ دچار بحران بودیم اما امروزه مازندران توانسته تولید مازاد را ذخیره‌سازی و به بازار استان تهران و سایر استان‌های همجوار ارسال کند.

محمدی با اشاره به اینکه در بحث امنیت غذایی نیازمند اطمینان بخشی به مردم باید باشیم، گفت: دولت سیزدهم در بخش کشاورزی به دنبال تحول است.

وی ادامه داد: نگاه برنامه‌ریزان در وزارت جهاد کشاورزی به مازندران یک نگاه ملی است چرا که مازندران با تنوع تولیداتی که دارد از هر لحاظ متعلق به تمام کشور است.

مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: ۳۵ درصد برنج، ۱۰ درصد مرغ، ۴۰ درصد جوجه یک‌روزه و ۴۵ درصد مرکبات کشور در مازندران تولید می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه دانش، بینش و کوشش سه اصل مهمی است که باید سرلوحه انجام کارها باشد،گفت: در بخش کشاورزی تنوع به نحو شایسته و چشمگیر است که اگر به درستی برنامه‌ریزی، اجرا، نظارت و کنترل شود برای مردم، کشاورزان و صادرات محصول و کشور موثر خواهد بود.

حسن خیریانپور افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری استان مازندران از موهبت‌های الهی دریا، جنگل و دشت حاصلخیز برخوردار است که در این راستا منابع طبیعی با مسؤولیت‌های متنوعی نقش برجسته‌ای دارد.

وی اظهار کرد: تنظیم بازار به عنوان یکی از وظایف مهم جهاد کشاورزی قرار گرفته است و تامین، توزیع عادلانه، نظارت و مراقبت از بازار وظایف جهاد کشاورزی را سنگین کرده است.

خیریانپور بیان کرد: اصلاح نژاد دام، اصلاح بذر در حوزه زراعت و اصلاح ارقام در حوزه باغبانی به عنوان سه اصل مهم  و راهبردی در بخش کشاورزی تعریف شده است.

  • منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.