کد خبر : 4963
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
98 views

استاندار به شهرداران مازندران در باره پدیده چادرخوابی مسافران هشدار داد

استاندار به شهرداران مازندران در باره پدیده چادرخوابی مسافران هشدار داد

استاندار مازندران با بیان این که مسوولان شهری استان از کنار چادرخوابی مسافران براحتی عبور نکنند، گفت : شهرداران حداقل امکانات برای اسکان گردشگران داخلی را در تعطیلات نوروزی پیش رو فراهم کنند. به گزارش تیتر شمال؛ سید محمود حسینی‌پور روز یکشنبه در همایش شهرداران استان مازندران در ساری افزود: باید فعالیت مدیران به سازندگی و

استاندار مازندران با بیان این که مسوولان شهری استان از کنار چادرخوابی مسافران براحتی عبور نکنند، گفت : شهرداران حداقل امکانات برای اسکان گردشگران داخلی را در تعطیلات نوروزی پیش رو فراهم کنند.


به گزارش تیتر شمال؛ سید محمود حسینی‌پور روز یکشنبه در همایش شهرداران استان مازندران در ساری افزود: باید فعالیت مدیران به سازندگی و توسعه در مازندران ختم شود و طبق بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، برای پایه گذاری تمدن نوین ایرانی و اسلامی در تلاش باشیم.
وی با بیان این که، حکومت در ایران برپایه نظام مردم سالاری دینی استوار است، خاطر نشان کرد: ساختن جامعه مطلوب براساس این رویکرد از جمله ماموریت‌های مسوولان است و شهرداران در تحقق این امر نقش شایانی دارند.
استاندار مازندران ادامه داد: شهرداران در ایجاد اِلمان‌های فرهنگی “شهر طیب” متناسب با هر بافت و آداب و رسوم اقدام کنند و می‌توانیم با این راهبرد و رفع مشکلات زیرساختی حدود ۴۰۰ میلیون نفر از شیعیان نقاط مختلف جهان را به مازندران بکشانیم.
حسینی پور اضافه کرد: مازندران دارای سه فرودگاه و ظرفیت‌های منحصر به فرد در جذب گردشگر است و باید با عزم همگانی برای پایتخت گردشگری شدن مازندران در تکاپو باشیم.
وی تصریح کرد: بر ما واجب است و مسوولیت داریم که هیچ مسافری در خیابان‌ها نخوابد و شهرداران نباید بی‌تفاوت از چادرنشینی مسافران در عید نوروز بگذرند و حداقل امکانات را برای هموطنان فراهم کنند.
استاندار با بیان این که، آموختن شیوه علمی و استفاده از ابزارهای بروز پیش‌نیاز توسعه شهرهای استان است، گفت: شهرداران در مسیر عمرانی و آبادانی در نقاط مختلف شهری با یکدیگر رقابت کنند و مسابقه بدهند.
حسینی پور با بیان این که، شهرداران در ماه های گذشته در اجرای دستور جمع آوری زباله در اطراف شهرهای استان خوش درخشیدند، افزود: این رویکرد اساسی برای حفظ محیط زیست نباید متوقف شد و به صورت مستمر ادامه یابد.
استاندار مازندران اضافه کرد: در عید نوروز پیش رو با انفجار جمعیت و حضور قابل توجه گردشگران و مسافر در استان مازندران مواجه خواهیم شد و شهرداران از هم‌اکنون نسبت به اجرای کار فرهنگی نریختن زباله و آراستگی شهرها اقدام کنند.
وی تصریح کرد: استان مازندران به عنوان مقصد گردشگری باید همیشه زیرساخت مناسب برای پذیرایی از گردشگران را داشته باشد و به شدت باید با سهل انگاری برخی مسوولان شهری که در جمع آوری زباله بی توجه هستند، برخورد شود.
استاندار مازندران ادامه داد: باید کار فرهنگی در کنار کار اجرایی نریختن زباله در استان تقویت شود تا به معنای واقعی مازندران را به شهر طبیعت پاک در آوریم.
براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، مازندران سه میلیون و ۲۸۳ هزار و ۵۷۷ نفر جمعیت دارد که از این میزان ۵۷ درصد در مناطق شهری زندگی می کنند. این مازندران ۵۸ شهر دارد.

  • منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.